(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DİLENCİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DİLENCİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
çok güzel anlatımdı saygı duydum evet isteyene vermeyin demiş peygamber efendimiz kimi meslek edinmiş varkatları arabası kimide belki çok muhtaç zorunlu dilenmesi kimine çalışmak zor geliyor dilenmek kolay zanat yinede fakiri bulup muhtaca verelim her dilenciye vermiyelim derim saygılae efendim
İhtiyaç mı meslek mi! Doğrusu bilmiyorum Versem mi vermesem mi! Karar veremiyorum. Tebrik ediyorum. Harika bir şiir. İzniniz olursa " Yarim " adlı şiirimdenufak bir eklenti yapayım. Saygılarımla
“Veren el alandan üstündür.” derler Huzur bulmak için vermeli yarim. Sabır ve tevekkül altın anahtar Her kapıyı açar, girmeli yarim.
Fukarayı Sabirin dilenmez yardım alır. Kendisi hep mahcuptur sabır ile yol alır. Tamah eden tembel de duygu sömürüsüyle. Yardım değildir elbet adeta haraç alır...
Şiir güzel.Burada küçük de olsa bir anımı paylaşmak istedim.Güzel illerimizden birinde görevim esnasında işe giderken değişik köşe başlarında değişik kıyafetlerle dilenmeye durmuş birine rastladım.Bazan verir geçerdim bazan dalgınlık ya farkında olmazdım.Bir gün maaşımı almak için bankanın önünde kuyruğa girdim.O zamanlar atm yok elden alıyoruz maaşı.önümde bir bayan .Bayan bir yerden tanıdık ama bir türlü çıkartamıyorum nerden tanıdığımı.sıra geldi bayana hesabına tam tamına benim maaşımın beş katı para yatırıyordu.Bankadaki görevli gülerek aldı parayı hesabına geçerken '' ne güzel ya dedi yorulmadan al at cebe bizden de fazla alıyor Allahıma' dediğini duydum.maaşımı aldım işe gittim.Hala bamka memurunun dediğini düşünüyordum.Eve gelirken köşe başında aynı şahsı görünce el açmış öylece kalakaldım.Bizimki yine iş başındaydı.
Alışmış ise böyle asalak geçinmeye, yoksullukla bir ilişkisi yok bunun.İş veriyorsun işi beğenmiyorsa eğer düşünmek gerek.Saygılarımla.
neneh. tarafından 9/18/2009 10:42:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
"ACEMİBÜLBÜL" KARDEŞİMİN CEVABINDA BİR ANIMI PAYLAŞTIM. SİZİNLE DE BAŞKA BİR ANIMI PAYLAŞMAK İSTERİM. DİLENCİLİK (MESLEĞİ) GERÇEKTEN ÇOK BİR ALIŞKANLIK. BU İŞİN DİN VE MİLLETİ DE YOK. 2005 YILINDA BİR VESİLEYLE İSPANYA'YA GİTMİŞTİM. BİR OTOBÜS DURAĞINDA ELİNDE TEKERLEKLİ VALİZİ İLE UZUN YOLDAN GELMİŞ SÜSÜ VERMİŞ BİR BEYEFENDİ! BENDEN BELEDİYE OTOBÜSÜNE BİNMEK İÇİN BOZUK PARASI OLMADIĞINI VE 1 EURO VERMEMİ RİCA ETTİ. BEN DE HİÇ TEREDDÜT ETMEDEN VERDİM. AKŞAM ARKADAŞLARLA BİRLİKTE OLDUĞUMUZDA ÖĞRENDİM Kİ, BU KİŞİ BAŞKA ARKADAŞLARA DA RASGELMİŞ VE BU DA BİR DİLENME YÖNTEMİYMİŞ. YANİ ALDATILMIŞIM!.. HANİ DERLER YA, HERKES BİR YOL TUTTURMUŞ GİDİYOR... DEĞERLİ YORUMUNUZ VE PAYLAŞIMINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER...
şiir güzeldi resimde beni kahretti tüm yaşananların belgesiydi yaşanan vahşetlerin acıların tangıydı güzel ülkemin fotografıydı anlayan bakınca çokkkkkkkkkkkkkkk şey anlıyor güzel dizelerdi yürek pnarınız hiç susmasın yürekten kutluyorum güzel insan..
Her mahalle yoksula Kendiniz sahip çıkın Sevimsiz gelir bana İşleyişi bu çarkın. ================== Çark Tersinden Dönüyor, Halkı ise eziyor.. Birlik beraberlik ölüyor, Allah güzel eyleye ... Tebrikler . Yüreğine sağlık
Hocam;Şiirin büyülü dilinde vurgularınıza katılmamak mümkün değil.Her ne kadar vicdanımız sızlasa da vermeyelim hocam.Şimdi ki zamane dilencilerinin her bir parayı beğenmeyip çöpe atanını gördüm.Para isterken dualar edenlerin, vermeyince küfrettiğine,lanet okuduğunu da şahidim ben.Şiirinizde çözümü belirtmişsiniz.Gönüllerimiz; insanların mahallelerinde sahip çıkıldığını bilse huzurlu olacaktır.Gerçek ihtiyaç sahipleri asla bunlar kadar onursuz olamazlar.Tebriklerimi gönderiyorum,saygılarımla...
AHMET BEY KARDEŞİM, GERÇEKTEN CİDDİ BİR İKİLEM YAŞIYORUZ. BİRİNCİSİ; ACABA ALDATILIYOR MUYUM? İKİNCİSİ; YA GERÇEKTEN MUHTAÇ İSE.
BU KONUDA BEN DE HEM ALDATILDIM HEM DE ÇOK ALDATMA HİKAYESİ DİNLEDİM. BİRİNİ SİZ DOSTLARLA PAYLAŞAYIM: ANKARA BATIKENT KAVŞAĞINDA KIRMIZI IŞIKTA BEKLERKEN, YOL KENARINDA TEKERLEKLİ SANDALYEDE KENDİSİNE SAKAT SÜSÜ VERMİŞ/VERİLMİŞ ADAM, PAÇALARI SIVANMIŞ PANTOLONUNU DÜZELTTİ, ARABADAN İNDİ VE ARABAYA KENDİSİNİ İTEKLEYEN BAYAN BİNDİ. YANİ NÖBET DEĞİŞTİLER.
YUKARIDA SÖYLEDİĞİM GİBİ GEL DE DÜŞME İKİLEME. BU İŞİ SOKAĞA TAŞIYANLARIN BELKİ ÇOĞU BU DURUMDA.
tebrikler.