Anne, duy beni, Sen bir meleksin. Kıymet, paha biçilmez, Büyüklüğüne, Yüreğine, Sözlerine… Derdin, bizim derdimiz, Senin derdin yoktur. Sen bizim için ağlar, Bizim için gülersin. Bizim için bin defa Öl deseler Ölür, Yan deseler Yanarsın. Sen ne büyüksün Anne...
Ben, Sana bir şey vermedim. Ama sen, Hayatını bana verdin.
Karnında taşırken beni, Başladım Zarar vermeye. İştahını kestim, Yedirmedim, içirmedim Hatta Kaybettin birkaç dişini. Acımla kıvranırken Aksatmadın işini. Göz oldun, Kulak oldun bana. Beni uyutmak için Uykusuz kaldın. Beni büyütmek için Nelere katlandın. Şimdi kocamanım Sayende. Okudum, adam oldum Sözde. Seni yaşlandırdım. Çileme katlandırdım. Yetmezmiş gibi çektiklerin Derdine dertler kattım Anne...
Ama sen, hiç aldırmadın. Bütün bunları yaşarken Farkına bile varmadın. Benim sıkıntılarım Sende sükûn buldu. Ben daraldım Sen genişlettin. Ben sıkıldım Sen rahatlattın Anne...
Niçin bu kadar iyisin ? Mecbur musun katlanmaya Bitmeyen kaprisime Yalan-yanlış işime. Geç kalınca eve Uyutmadım seni. Bazen açık, bazen gizli Gelişimi gözledin. Görmeden kapanmadı Her akşam beni Gözlerin Anne...
Sen neden bu kadar iyi Ve ben, neden bu kadar Aldırmazım ? Aymazım. Çok gözyaşı döktün Benim yüzümden. Ama hiç şikayet etmedin Sana çektirdiğimden Anne...
Bu nasıl duygu Allah’ım ! Katlanmak bunca acıya. Hiç karşılık beklemeden Bitmeyen sevgi Bitmeyen sevmek Annelik Bu demek.
Gitti annem şimdi Görmemek için Benim acımı Önden gitti. O yok şimdi.
Ama, benim içim yanıyor. Hem benden çektikleri için Hem de Onu kaybettiğim için. Keşke şimdi dizinde yatıp Başımı okşatsaydım. Onun annelik kokusunu Bir daha Bir daha tatsaydım. Ama imkansız Şimdi.
Anne Ne büyük acı Seni düşünmek Seni düşlemek. Şimdi çok geç biliyorum Ama, hiç olmazsa Rüyama gel Anne...
Dayanamıyorum Hasretliğin çekilmiyor Sen yoksan evde O ev dar geliyor. Dar geliyor Anne… Hiçbir şey kapatmıyor açığını Balın bile tadı yok Senin olmadığın evde Anne....
Ne olur! Helal et hakkını Geç de olsa, kıymetini anladım “Ana gibi yar olmaz” sözünün. Sen affedersin Evladını Affet Anne. İtiraf ediyorum. Yaşarken kıymetini Bilemedim Bilemedim anne…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANNE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANNE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Anam benim,nasıl,nerde. Bizim için düştü derde, Akıl yokmuş benim serde, Kıymetini bilemedim, Ellerini öpemedim. Şiirimden bir dörtüğü ekledim.Ve çok güzel bir şiir okudum.Yüreğinize,kaleminize sağlık.
"Ana gibi yâr olmaz" diye boşa denmemiş ve cennet anaların ayakları altına boşa verilmemiştir.Annelerimize ne yazarsak, ne yaparsak yapalık haklarını ödeyemeyiz.
Üzdük seni uslanmadık, Anam diye yaslanmadık, Sevsek bile sezdirmedik, Kıymetini bilemedim, Ellerini öpemedim......Anaların hakkı ödenmezzzzzÇok güzel bir eser sağol,teşekkürler.
Ne olur! Helal et hakkını Geç de olsa, kıymetini anladım “Ana gibi yar olmaz” sözünün. Sen affedersin Evladını Affet Anne. İtiraf ediyorum. Yaşarken kıymetini Bilemedim Bilemedim anne…
Cennet analarımızın ayakları altındadır Şiirinizde annelerimizin değerini bir kere daha hatırlattı Yüreğinize sağlık Selam saygı ve muhabbetle.*.*.*.
Güzel ve akıcı bir şiirdi.Kutluyorum usta kalemi.Yüreğiniz dert görmesin.Saygılar.Annenize ve tüm ebediyete göçmüş annelere Allah'tan rahmet diliyorum.Mekanları cennet olsun inşallah.
neneh. tarafından 8/1/2009 12:45:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Anne sevgimizi şiirlerde ve yazılarımızda samimice dile getiriyoruz da yanında bulunduğumuz zaman pek önemsemiyoruz.Bunun için annelerimizin gönlü kalıyor bizde.İstisnalar hariç tabiki.Yaşayan anne ve babalarımızın kıymetini gerçekten iyi bilmemiz lazım.Hele hele biz de anne baba isek.Şairimizi tebrik ediyorum.selam
Çok güzeldi şiiriniz, birazda canımı yaktı....Elbet analar çocuklarını mutlaka affeder...Hani vakit geç olmadan bilinse de anaların kıymeti, bu şiirlere yazılmasa..Pişmanlık şiirleri hiç yazılmasa... Analar gözyaşlarını yol yaparlar evlatları çıkıp gelsin diye...Anaların kolları hep açıktır yavruları gelip sarsın diye...Analar çocuklarından tatlı bir söz ve güler bir yüzün dışında hiçbir şey istemezler...Ve yavruları büyüse bile analarının gözünde hep mahsumdurlar...
Merhaba Nilgün Hanım, Şiirler; malumlarınız olduğu üzere bazen yaşadıklarımız, bazen hissettiklerimiz, bazen de mesaj amaçlıdır. Çok şükür ki anne ve babamın hayır dualaını aldım. Kendimi o anlamda çok şanslı addediyorum. Ama yine malumdur ki; bir çok anne ve baba evlatlarından müşteki olmaktadır. Onlar hayattayken kıymetini bilmeme zaafiyetini gösterenlere üzülüyorum. Mesajınıza biraz geç cevap verdiğim için bağışlayın. Tekrar okuyunca hem size karşı duyarsız kalmış olmanın hem de bel ki (!) yanlış anlaşılmanın mahcubiyetini hissettim. En kalbi muhabbet ve saygılarımla...