SONA GİDİŞHayaller süslenirken, merhametsiz genlerde Kimin haram rahminde, beslenmişti bu cenin Çocuksu düşlerimle, yaşadığım günlerde Kara bakışlarından, doğmuştu bir gecenin Azmi veda ettirip, çocuksu diyetine Anlamadan sarıldım, haince niyetine İşte böyle yetişip, ulaşınca çağına O vahşi gözlerinde, düştüğüm gün ağına Ne gözde yaş bıraktın, ne de alınlarda ter Ne yar oldun ne ağyar, duan şükründen beter Yaşadığın âlemde, adın zalime çıktı Seneler seneleri, kovalarken ardarda Vuslatını beklerken, hicranın asıl yıktı Kışın hüzünlenirken, ağlattığın baharda Çaresizliğin sesi, sevdaları bölerken Utandı kötülükler, sana rahmet dilerken Ve ardından koşarken, kavuşma dileğiyle Tasavvurlar set oldu, kaderle feleğiyle Mevsimler ah çekerken, kalmadı günlerde fer Ne yar oldun ne ağyar, duan şükründen beter Yaşanan bu son öykü, nefsi ederken esir Sen ezelden ebede, sevdaya son kâbustun Vurulan sevgilere, olmadan müteessir Ateşlerde yanarken, halime bakıp sustun Ağlayarak beklerken, gecenin her vaktinde Ne sözlerinde durdun, ne verdiğin akdinde Susturulmuş çığlıkla, geçmiş unutulurken Sadakat ve ihanet, hepsi bir tutulurken Al götür yüreğimi, istersen yerlere ser Ne yar oldun ne ağyar, duan şükründen beter Talihime yazılmış, çileyi görev bildim Ölmüş aşkına mezar, kazdığımı bil diye Yıkılmış anılardan, var olanları sildim Bir dua niyetine, bir kez olsun gel diye Bu uğurda ölmeden, geçmişi bitirdim ben Girmeden son kazdığım, kabrime götürdüm ben Kim bilir kaç melanet, böyle sona ererken Yalan saydığım dünya, kaygısızca dönerken Son nefesimde bile, aşka olurken nefer Ne yar oldun ne ağyar, duan şükründen beter Muzaffer TEKBIYIK |
Burada belki şunun üzerine daha çok durmalı ve incelemelyiz;
Kafiye örgüsü nasıl olmalı?
Hangi kafiye örgüsü akıcılığı ve sesi daha çok belirginleştirip okuyucunun dikkatini şiire vermesini sağlıyor?
Hangi kafiye örgüsü anlamsal kuvveti ve derinliği daha iyi sağlıyor?
Muhakkak ki mısra tekniğinin burada çok önemli olduğunu, seçilen kelimelerin içerikteki mesajla örtüşmesi ve o mesajı ifade etmedeki başarısı aynı zamanda şairin başarısıdır ama; şiirsel tekniği kuvvetlendirecek kafiyesel örgü de küçümsenmeyecek bir durumdur.
Bir şey çok önemli ki; o da bu tür şiirlerde yarım kafiyeden, bilinen ve çok kullanılan kafiyelerden, tek heceli kafiyelerinden kaçmak gerekiyor. Hatta ayaklı olarak da bu şirleri yazmamak galba daha iyi olacak.
İnceleyeceğiz, araştıracağız, tartışacağız ve en iyisini bulacağız inşallah..
Teşekkürler Muzaffer bey..
Eyvallah!