(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VİSAL KIZIL MAHŞERDE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VİSAL KIZIL MAHŞERDE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirden biraz kaçmak istedim şu deminde dünyanın. Şiirime gelen yoruma hala hayranlığım saklı ve dedim ki bu yorumu yazabilen kalemin elinden bir şiiri içmenin zamanı. Ve sanki habercisiydi bu hissiyatın. Ve hala bu harflerden çekiniyorum.
Kaleme engel olunamıyor bazen bizim elimizde öyle oluyor. Tutayım çirkin sözlerin ellerinden de gör nezakete marka ettiğin adım neler konuşur. Günlüğünde mümkünatı yoktur uclarda olmak. Ama acı varsa can yanmışsa dil bedbaht. Ne söylediğini de bilmez. Heyhat...
Bunları söylememin sebebi de "gittin"lerin nam olan dillerde nasıl duruşlarıdır. Yakamoz, "adın gibisin"..
Anlattıklarım kalemin genel duruşu. Yürekten kutluyorum. Karanlıkta da güneşte de beyaz olmak zor olsa da olunabiliniyor işte.
Baştan aşağı vuruldum şiirde.Ama kendime çektiğim yerleri alacağım. Ki şu fukaralığımda zannetmiyorum ki gücüm olsun şiire hak ettiği değeri vermek. Yetemem buraya sadece gözlerimin dalgın bakışlarının yine yakalandığını hissediyorum. Ve kendime çektiğim yerler;
"Çırılçıplak soyunan özleme Dokun şimdi mesafelerce"
And ı Hak olsun ki gördüm bunu. Ve gerçekten gördüm. Bizde gözün eylemine gördüm denmez. Yaşadığına der insan gördüm diye. Sanırım yeterli. Diyebilirim ki şiir bunu anlatıyor. Hani onu da gördük de zordur kusmak bu halleri. 6 kelimeye sığdırmak tüm uzun zamanları. Ve tüm alfabeleri derinden iz sürüşe davet etmek peşi sıra kendiniz konuşun der gibi. Ve kelimelerin böylesine güzel yelken edilişleri her şeye inat "mükemmeldi".
Ve iki dize alıp gideceğim izninizle.
"Zamansızlığın toprağına "düştüm şimdilerde ölüyorum dediğim" O an"
Umarım yanlış düşünülmem böyle bölünce değeri. Konuşan kalem değil ki "yüreğim"...
Fevkalade bir anlatım ve bir duruş. Takdirlik ömrüm olsa ya da gücüm ya da yetim tutabilen olamaz da şimdi "hastayım"...
Devamını diliyorum hiç kırılmadan ve hiç yorulmadan.
Her daim sayfamda gerek yorumunla, gerekse asaletinin duyumsandığı ve beni anlayan yüreğimin sesine el veren yürek sesini hissetmekten onur duydum.
Her zaman ki gibi farkını farkettiren ve gerçekten şiirimin okunmaktan ziyade ruhuna zikredildiğinden emin oluyorum yorumunuzu okuduğumda.
Şiirde üstadlığın gerçek anlamda hakkını veren asil bir yürek.
Dilini çözen , yazanın gizlediği yeri bulup ayan beyan sobeleyen bu vasfıyla sanatına gösterdiği saygıyı ve itinanında altını kalın çizgiyle çizen asil yürek.
eprimiş sevdalar taşınmış yıldızların ta ötesine puhu kuşlarının sırtında. geri kalan suflör hüzün, arza uzanan ellerle dilenilen vuslat......İçimden geldi ve yazdım......................Her zamanki gibi muhteşem bir şiir akıp gelmiş yüreğinizden... Aşk boşta kalmasın kalmasına da, vuslat hangi yere......
Harika şiirinizi ve yazan yüreğinizi kutluyorum....
insanız ve insana dair kavuşmalarda buluşmalarda vuslatı mahşere ertelemek muhatabını cezalandırma gibi bir şey olsa gerek.işin birde sevgiye taalluk eden tarafı var oda sevmenin bozguna uğramasıyla taraflardan birindeki feryatla diğer tarafı yok etmek gibi mahşerle tehdit etmek el altından sopa göstermek hımm falan ama işin bunlar hikaye kısmı ama şiirselde olsa yaşanmış sevdalarda acı olan devam ettirememek ve sevgi bu dünyaya mahsus güzelliktir bunun burda yaşanması mümkün değilse saldım çayıra mevlam kayıra denmeli.........çok güzel şiir.........saygılar tebrikler
"yaşanmış sevdalarda acı olan devam ettirememek ve sevgi bu dünyaya mahsus güzelliktir bunun burda yaşanması mümkün değilse saldım çayıra mevlam kayıra denmeli"
Arafta kalmış yürek ne yapsın üstadım. Tek umuru mahşerdir artık. Çayıra salma olayı; mutluluğu mahşere taliği düşünen biri için gökyüzünden yıldızları toplamak gibi birşey olurdu...
ayarı yada düzeni bozulmuş maddeyi öngören yeni felsefeler şekillenen yeni dünya düzeni ve biz insanlar dokunduğumuz mesafeler o kadar uzun ki insanoğlu otursun kına yaksın şimdi ruhu köle yüreği yalnız ve beyni uyuşuk...
bu yüzden artıyor yalnızlığımız onlar kadar kabahatlıyız belkide biz... ince ve derin bir şiirdi dost... sevgiler saygılar
her zaman derin yazan her zaman kamil yazan kaleminiz tükenmesin bu şiirleri yazan aklınıza ve yüreğinize zeval gelmesin , zira her türlü övgüye mazhardır , eksik olmayın var olun nur olun şükran hanım
Unutma; Bir kıvılcım yangına Bir damla sağanağa hibe ... Çok güzel şairem. Kaleme dokunduğunuz zaman şiir bırakıyorsunuz, izi kalıyor bizlerde. Yine öyle bir şiir. Yine tadında ve okunası. Ne desem bilmem, kutlamaktan başka. Selam ve saygılarımla.
Şükran hanım ,zihnimde çapraz çağrışımlar ve farklı duygu geçişleri uyandırdı ,bu başarılı şiiriniz...bir de ben yanlış düşünüyor olabilirim alta aldığım bölümdeki kelime 'hibe' değil de 'gebe' mi yazılacaktı veya yazılsaydı ,daha mı iyi olurdu ?..saygı ve selamlarımla...
Unutma; Bir kıvılcım yangına Bir damla sağanağa hibe
Ve her şey Nişan vurulduğu aksiyle sabittir Varsa eğreltilik; ayarın yitikliğindendir
Ne tohumlar ekilir
Nadas sabahlarda
Ongun geceler boy verir
Hiç düşündünüzmü ? bu dizeler kaç şair yüreğe ölüm emri verir...
sessizliği kesiyorum bilesiniz........saygılarımla sevgili şaire.