karanfilce hızlan artık duyarsız yelelim barış durağını göremedin yolun sövdü devekuşu kanadına kandın başın döndü hala da dön baba dönelim babalara gelelim
-barış öfkelenir; tek karanfil elde barış niyetine hem iş aş özgürlük hem de işte o tek karanfil ille barış iş aş için ille de.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Emeğe Tek Karanfil şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Emeğe Tek Karanfil şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ömür sandığı emekten ortaya konulandan birikmeli,söz ve lafazanlıkla değil!...
"-ekmek dil verir; aş için iş gerek ekmek için emek onun gücü bilek emek bilek yürek tek karanfil demek"
Tek karanfil demek Biz, çıkarsız, olağanca gücüyle dostane ve yurtsever bilinç birer birey ve kucak sınırsız, uyruksuz tek bir dünya. EVET TEK KARANFİL-BİZ!...
Tek karanfil buysa, taçlandıralım onu demişsiniz, "karanfilce hızlan artık "...
Daha nitel anlamda güçlendirip, basa basa dillendirmişsiniz Hocam
Yine duyarlı üstat kaleminiz evrensel konulara parmak basmış ve ortaya herkesin örnek alması gereken bir şaheser şiir çıkmış, sayenizde biz de tüm insanın karşısında olan her şeye duyarlıyız artık, sonsuz teşekkürler sevgili hocam.
bir emek sonrası alında oluşan bir damla ter bile emeği somutlaştırmaya yeter.o bir damla ter bazen bir alkış bazen üç beş kuruş para ve daha birçoğu...o bir damla ter insanların emek hırsızlığıyla ve onların yoldaşlarıyla akar gider...emek o kadar önemli ki ...
... -emek dillenir; barış için emek barış için yürek barış ekmek demek barış emek barış ekmek barış ekmek yemek ... Emeğin ne denli önemini anlatmışsınız. Kutlarım sizi. Elinize, EMEĞİNİZE sağlık. Sevgilerimle;
ekmeğimden birik dur ömür sandığım fi tarihinse tanığım sabrınla gezinirim ağır uykuyu özlerim yoka yandığım toprağım uysa davetine göm sevinirim
-ekmek dil verir; aş için iş gerek ekmek için emek onun gücü bilek emek bilek yürek tek karanfil demek
çözün kanıma karış soğuğuna alışırım kafanı buldum artık uyursan karışırım emek kuyuma ilenme damlar birikirim niyetle içimde kendini tutsun gerekirim
-emek dillenir; barış için emek barış için yürek barış ekmek demek barış emek barış ekmek barış ekmek yemek
karanfilce hızlan artık duyarsız yelelim barış durağını göremedin yolun sövdü devekuşu kanadına kandın başın döndü hala da dön baba dönelim babalara gelelim
-barış öfkelenir; tek karanfil elde barış niyetine hem iş aş özgürlük hem de işte o tek karanfil ille barış iş aş için ille de.
-emeğe tek karanfil; önde!
Bu şiiri emeğe ve ekmeğe olan saygın için özellikle başucuma alıyorum sevgili hocam!!!
Emeğin ne demek olduğunu bir sanat eserini sahneye koyarken çok daha iyi anlıyoruz, aylarca emek koyduğumuz bir oyunun gösterimi sonrası bir alkışla karşılığını almakla birlikte, insanların bizi alkışlamaları için karınlarının doyması gerekiyor ve yığınlarca insan sosyal güvence yoksunu, emekleri çalınarak koca bir ömür tüketiyorlar!!!
Tümden emeğinize, duyarlı üstad kaleminize binlerce sağlık sevgili hocam.
Simge Arık balaban Kent Şairleri.
Simge Arık tarafından 7/9/2009 6:26:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emeğe sahip çıkmak bir insanlık görevidir. Bugün küresel kriz diye bahsedilen şeyi çalışan insanlarımız her dönem çekmişlerdir, çekmektedirler. Bir yığın sömürgen yıllardır insanları sigortasız, sendikasız saatlerce çalıştırmakta ve hak ettikleri ücretleri bırakın vermeyi, çoğu kez maaşlarını vermeyip, paralarını repoya verip, işletmektedirler ve buradan da servetlerine servet katmaktadırlar!!!
Sevgili Hocam, sizinle olmak,çalışmak bizim en büyük şansımız; emeğin, ekmeğin, barışın ve elbette karanfilin neyi temsil ettiğini çok iyi biliyoruz!!!
Başımızdan eksik olmayın değerli hocam, daha yıllarca karanlığa karşı birlikte yürüyelim, birer mum da biz yakalım.
Osman Erkenkalkan balaban Kent Şairleri.
Osman Erken tarafından 7/9/2009 6:07:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emeğe,iş'e,aş'a büyük saygı duyduğu ve emeğin hakça dağıtılmasını istediğinin,emeği çalanlara karşı durduğunun açıkça bir tezahürü yansımış şiire. Değerli hocam'ın yüreğini can-ı gönülden tebrik ederim. Selam ve sevgilerimi gönderiyorum.
çözün kanıma karış soğuğuna alışırım kafanı buldum artık uyursan karışırım emek kuyuma ilenme damlar birikirim niyetle içimde kendini tutsun gerekirim
Emeğine sağlık dostum. Aş için harcanan emeğin karıştırılmasına damla damla isyan biriktirmek ve yeri geldiğinde haykırmak onları, Uymamak düzene ve düzenbazların uyku ilaçlarına aldırmamak. İnadına uyanık kalmak iş uğruna, aşuğruna. Sevgiler gönderiyorum.
Bir sanatçı şairle çalışmanın hazzını, bir o kadar da sorumluluğunu yaşıyorum; emeğe, ekmeğe, insan haklarına, hakça bölüşüme ne kadar çok duyarlı ve ateşli bir savunucusu olduğunuzu herkes biliyor artık!
Bu şiir bu alanda ne çok şey anlatıyor bize, salt şiir adına yazmamak da çok önemli, sizi okumak büyük bir onur biz genç insanlar için, bu yüzden sayısız genç sizin izinizde yürümeyi sürdürüyor!!!
ömür sandığım"
Ömür sandığı emekten ortaya konulandan birikmeli,söz ve lafazanlıkla değil!...
"-ekmek dil verir;
aş için iş gerek
ekmek için emek
onun gücü bilek
emek bilek yürek
tek karanfil demek"
Tek karanfil demek Biz, çıkarsız, olağanca gücüyle dostane ve yurtsever bilinç birer birey ve kucak sınırsız, uyruksuz tek bir dünya. EVET TEK KARANFİL-BİZ!...
Tek karanfil buysa, taçlandıralım onu demişsiniz,
"karanfilce hızlan artık "...
Daha nitel anlamda güçlendirip, basa basa dillendirmişsiniz Hocam
"EMEĞE TEK KARANFİL".
Elinize, Emeğinize, Kaleminize sağlık Hocam...