kuyruğuna toplan büzül yezit ekmeğime bulaşma kaybol git heyheye dönmezsen geri şayet bayramım olacak er ya da geç tenimi tinine saklayıp bakarım peşin sıra küçük suyum ardına yüzünü bulursam kına yakarım ayıp mahşeri geçti yazık kınama
kapılır haritamın uçkun seyrine bunalır ufkun atlasıma sürtünür taponlarla kapışmadan usuldan taklacın putlarına gelen örtünür emeğe koşarken hakta dururum sen çokla yetinme kasan kaldırır kalsam posama yine kabusunum cılız gölgen bile korksan saldırır
sömürgene yemdir yani badem her neysen kara param olmasın şom ağızlarca sulanmadan sakız öztoprağım sus’a nemalanmasın emeğime özendim boldur serini hordan çordan cebim dolmasın ilk yağmurda olmadan çürüme obur toprak bile sindirmez seni.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Obur Toprak Bile şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Obur Toprak Bile şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hak hakkıyla alınmalı, emek hakkıyla verilmeli.Arkana dönüp baktığında kimsecikleri göremezsem emek de hak da yağan yağmurla birlikte akıp gitmiştir. Saygıdır önemli olan insanca ve namusluca sonuna kadar başladığın işi bitirmektir. Alçaklık insanoğlu icadı ama bunu çıkaranlardan niye örnek alalım? Düşünüp kendine gelmezse çürür çürür ve kimse olmaz yanında. Çünkü kokundan kimse duramaz yanında. Çok beğendim şiirinizi. Hocam gönderileceklere gönderildi mesajınız. Kutlarım. Kaleminiz daim olsun.
Sevgilerimle; Yazgülü Tunar "balaban Kent Şairleri"
koltuğumda yüzlerce doğrulduğum etkili imgeler azgın bir seli kıskandıran derece akıcı 100lerce yıllık eğitimi tek kalemle bulabileceğimiz bir adresten çıkan müthiş bir şiir olmuş hocam. kaleminize yüreğinize sağlık...
terlemiş olan koltuğumu sayenizde serinlettim böylece.ben düşünmeye ve serinlemeye devam ediyorum hocam. terlemeyen beyinler için yazın ...
düşünen, sıcağa küfreden değil terleyenler arasında teri sıcağı merak edip araştırandır.araştırandır.
tenimi tinine saklayıp bakarım peşin sıra küçük suyum ardına yüzünü bulursam kına yakarım ayıp mahşeri geçti yazık kınama ....... eşek ,kulağı kesilmesiyle küheylan olmaz.... dost....muhatabına öylesine ince dokunma yapmışsın ki eğer anlaya bilirse ...yüzüne karşı yaılacak en büyük küfürden..hakaretten daha ağir... ... ama küheylan olamayacak eşek....bunu anlasada bir şey ifade eder mi ??? meçhul. ... yüreğine sağlık
''Gidene kal demeyeceksin. .. Gidene kal demek zavallılara, Kalana git demek terbiyesizlere, Dönmeyene dön demek acizlere, Hak edene git demek asillere yakışır Kimseye hak etmediğinden fazla değer verme,yoksa değersiz olan hep sen olursun...
Düşün... Kim üzebilir seni senden başka? Kim doldurabilir içindeki boşluğu sen istemezsen? Kim mutlu edebilir seni, sen hazır değilsen? Kim yıkar, yıpratır sen izin vermezsen? Kim sever seni, sen kendini sevmezsen? Her şey sende başlar, sende biter... Yeter ki yürekli ol, tükenme, tüketme, tükettirme içindeki yaşama sevgisini... Ya çare sizsiniz yada çaresizsiniz. ..'' (Nietzsche)
Seviyorum düşündüren ve düşüncelere salan şiirlerini Müjdat, sevgilerim çokça arkadaşım...
Bu şiirle bir mi, çok mu adrese gönderme yapıyorsunuz sevgili hocam?!
Sizi iyi tanırız, tepkilere göre davranmayan oldukça ilkeli birisiniz, ama bu şiirden öte bir kulak çekme gibi geldi bana, eğer böyleyse o kulağı çekilen fazlasıyla hak etmiş doğrusu, bu kadar rezil bir yaşanmışlıktan sonra!!!
Müthiş bir taşlama olmuş sevgili hocam, her zaman kulağıma küpedir şiirleriniz ve söyledikleriniz... gönlünüze sağlık!
Kaleminizin mürekkebi hiç ama hiç kurumasın, yazdıkça dolsun!!!
"ilk yağmurda olmadan çürüme obur toprak bile sindirmez seni."
Sindirmez tabii, toprakta bilir neyi kabul edeceğini... İnsanda bilmeli neyi kabul edeceğini, yani...
İnsan gibi insan taşımalıyız, yoksa yok yere emekten nemalananları, "kasaları kaldıranlar" ı değil. Önce özüne var olbilmeli insan sonra işleyecekse işlenmeli...
Ufak çıkarları ve açmazları yüzünden insanlara yüz çeviren ve "ben oldum" cuları bir kenara itmeli ve olduğu kadar olduğu yerde istediği kadar bırakmalı.
Kimseler olamazki emeğin hakçasına hak çalan bizlerin yanında geri dönüşümsüz bir terk ediş bulur ve hak eder.
Vah ki bu usta kalemin eline düşen o cahil cühelaya.Dolu doluydu yine üstadım ve keyifle okudum aralarda durum soluklana soluklana. Saygılarımla her daim.