BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ! TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR !
Aziz vatanımız uğruna can veren bütün Şehitlerimizin anısına...
Yirmi iki yaşındaydı Mehmet… Vatan borcu gelip çatmıştı. Onurla kabarıyordu göğsü. Ana babasının gözyaşları karışıyordu, Davul zurna seslerine. Hele nazlı yari ! O buruk bakışların ardından, Dökülmez mi gözlerinden incileri… Of !
Kimine göre ana kuzusu, Esasta aslanın gölgesi düşüyordu dağlara, Dağlar üşüyordu…
Günler bir bir geçiyor, Özlemleri artıyordu Mehmedin. Yine de ağır basıyordu vatan, millet davası. Fatihin kanı nasıl da dolaşıyordu damarlarında. Kimi zaman, Sultan Süleyman oluveriyordu… Vatanım vatanım diye inliyordu yüreği !
Bir gün şu dağ Mehmedim, ertesi gün bir diğeri, Her gün bir eve düşüyor ateş, yakıyordu yürekleri…
Güne, tedirgin bakışlarıyla birbirlerini süzerek başlıyorlardı. Acaba hangisi bir köpek kurşununa denk gelecek, Ya da hangisinin göğsünü parçalayacaktı kahpe şarapnel ! Şehitlik mertebesine ulaşacak kimdi bugün, Gıpta ile bakılacak olan…
Tekbirlerle düştüler yola. AllahAllah diye inliyordu her taraf! Nihayet vardılar mevziye. Hava kararmıştı çoktan. Ufak bir ateş yaktılar, Zulada soğuk konserve. Ama iştahı yoktu… Onun, ateşe takılmıştı gözleri. Sanki nazlı yarinin, Saçları dalgalanıyordu alev alev… Derin derin soluklandığında, İçine kokusu doluyordu annesinin Yıldızlar da aynı onun gibi bakıyordu, Gururla…
Uyku tutmadı Mehmedi. Bir sigara yaktı avuçlarının içinde. Ayın ışığına düşen çakal sesleri tırmalarken kulağını, Özlemlerini zincirliyordu zamanın tahtasına.
Hava pusluydu ve ay yüzünü dönmeye başlamıştı…
Derken yanlarına düşen bir havan mermisi bozdu sessizliği… Yoğun ateş açılmıştı karşı dağdan, Işık hüzmeleri geçiyordu dört bir yandan. Toprak kokusu yerini barut kokusuna bırakmıştı…
Tüfeğini alan heybetini saçmaya başladı kalleşlere. Mermilere göğüs açıp koşuyorlardı adeta, Toprak doysun diyorlardı yiğit kanına. Şehit oğlu şehit olmak şerefti onlara !
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞEHİT MEHMET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞEHİT MEHMET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu vatan uğruna ne canlar feda oldu...Ne ana kuzuları şehit oldu...Ama hala bitmedi lanet terör...Daha ölmesin kuzular...daha ağlamasın analar...sussun feryatlar...mehmet kopmasın anasından,kardeşinden,sevdiğinden....sönmesin ocaklar....
Eline,yüreğine,diline sağlık abicim...
Ne kadar anlamlı,ne kadar güzel mısralardı anlatamam....hem çok duygulandım hemde onurlandım....senin gibi bi üstadı tanıma fırsatı bulduğum için....
kalemin ömür boyu yazsın,yüreğin hep böyle çağlasın...
Mehmetçiklerimizin şehit olmasının sorumluları yok mu peki? Kimse bu soruyu sormuyor. Askerin içindeki köstebekler temizlenmeden terörle baş edilemez. Ergenekon'dan tutuklu bazı generallerin PKK ile irtibatlı oldukları ispatlandı. Askerin başındaki generaller de biraz şehit olsalar. Şehitlik yüce makam değil mi? Biraz da onların eşlerinin, analarının, babalarının, çocuklarının yüreği yansın bakalım. Güneydoğu'da İsrail'e yem edilecek bir oluşuma izin verilemez. Arz-ı Mev'ud hülyası İsrail'in sonu olacak. Duyarlı yüreğinizi kutluyorum. Şehitlerimize Allah'tan rahmet diliyorum.
şehitlik dinimizin en yüksek mertebesidir mehmetler aliler hiçbir zaman bitmeyecektir . şiirinizin seslendirmesi de mükemmel olmuş Allah razı olsun selam ve saygılar..
Değerli kalemden, birbirinden güzel dizeler okuduk, yüreğim hüzün doldu, kurgu da olsa sanki yaşanmış gibi yazmışsınız hissederek ve üzülerek evet değerli dost işte mehmetçiklerin öyküleri bunlar bir güneş batıyor bin güneş doğuyor, güzel dizelerini bir daha kutluyorum. Selam ve sevgiler efendim.
"Ağlama anam! Ağlama! Toprağa ay düştü anam! Yıldıza şan düştü!
Dedi ve yumdu gözlerini…
Kimse bilmiyordu ! Bir Mehmet giderken, Alev saçlının karnında, Bir Mehmet daha geliyordu dünyaya!"
"Bir ölür bin diriliriz" Lakin giden her Mehmet, Yüce Türk Milleti'nin en değerli evlatlarından biridir. Acısı yüreğimize yerleşir ve oturur. Diyetini kanıyla öder vatanına... Göz yaşlarımız içimize akar... Bilmez o soysuzlar, her Türk bir Mehmet olarak doğar. Şehid Mehmetlerimize Allah'tan rahmet Yüce Türk Milleti'ne baş sağlığı ve sabır diliyorum.
Ve size, şiiriniz için tebrik, vefanız için teşekkürlerimi bırakıyorum. Saygı ile.
Keşke bu asker şehit olmasaydı,keşke bu siz bu şiiri yazmış olmasaydınız,keşke ben bu yorumu yapmasaydım... VE KEŞKE HER YIL YÜZLERCE ASKERİMİZ ŞEHİT OLMASALAR... HEP KEŞKE KEŞKELER YÜREĞİNİZE SAĞLIK DOST...BAŞKA NE DİYEBİLİRİM Kİ...!
Şehitte olsa yaktı,düşünce ecel koru. Üzüldük,hüzünlendik,gözler yaşsız ağladık. Türk olmanın gururu,şehitliğin onuru Saygı,sevgi içinde şehidi uğurladık
Kefen değil kanıydı vücüdunun örtüsü. Başında hilal tacı,göğsünde yıldız süsü. Onsekiz bin alemdi tabutta görüntüsü. Tekbirler eşliğinde şehidi uğrladık
Öyle bir vakurdu ki;ahirete gidişi. Tekrar geldse yapardı dünya da ayni işi. Gıpta etti riyasız uğurlayan her kişi, Başların üzerinde şehidi uğurladık
Mehmetçik bu..!.. diye,göğsümüzü gererek, Düşmana,dost'ta onu bir örnek göstererek; Emanetine sahip olma sözü vererek Tek/bir yürek halinde şehidi uğurladık
Bu gün yine altıda mehmetimiz şehit oldu nedensiz düştüler toprağa. Neden bu kadar kan ve neden bu kadar öfke hiç anlamadım ve anlamayacağım da inanın bana.
Artık bizi yönetmeye talip olmuş kişiler bu kadar tavizlerden vazgeçip bu terörün sonunu getirmeliler.Yoksa her düşen canda bizler yine ateşler içinde yanacağız ve gözlerimizden değil yalnız yüreğimizden akan acıları dindiremeyecğiz.
Yeter artık. Yeter. Ne olur bitsin artık şu terör denen lanet. Ağlamasın analar, ağlamasın gelinler, ağlamasın sevgililer, ağlamasın kardeşler ve ölmesin artık Mehmet'ler.
İçimi bir kez daha yaktınız sevgili şairim.
Vatan için toprağa girmiş bütün Mehmet'lerimizin mekanı cennet olsun. Ülkemin başı sağolsun. Ama artık terörün sonu gelsin. Sevgiler yüreğinize
Ağlama anam! Ağlama! Toprağa ay düştü anam! Yıldıza şan düştü!
Dedi ve yumdu gözlerini…
Kimse bilmiyordu ! Bir Mehmet giderken, Alev saçlının karnında, Bir Mehmet daha geliyordu dünyaya!
Aminn diyorum dualarınıza Vatan için çarpan bu hassas yüreğe tebrikler Mevlam şehitlik payesini kazanalara Rahmet eylesin ne güzeldir o makam selamlarımla
tüylerim diken diken oldu...çok etkilendim...teşekkürler, tebrikler...şehitlerimize Allah'tan rahmet diliyorum...seslendirme de çok güzel ve duygu yüklüydü...saygımla...
Yüreğinize sağlık.