Mezardakilerin pişman oldukları şeyler için, dünyadakiler birbirini kırıp geçiriyorlar. imam gazali
Toynak
Toynak

ŞAİR- ŞİİR VE HIRSIZ

Yorum

ŞAİR- ŞİİR VE HIRSIZ

( 23 kişi )

38

Yorum

0

Beğeni

4,7

Puan

2606

Okunma

ŞAİR- ŞİİR VE HIRSIZ

ŞAİR- ŞİİR VE HIRSIZ





Şiir;
Kendine ihanet edenleri affetmez
Çalabilirsin
Fikir emekçisi bir şairin
Hoşuna giden imgelerinden
Üç beş sözcüğünü
Allayıp pullayıp kendi dağarcığından
Birkaç cümleyle
Benim şiirim diyebilirsin, fark etmez


Şiir;
Fikir hırsızlığını asla kabul etmez
İddia edebilirsin
Mucidiyim diye birkaç cümlenin
Utanmazsan aynaya bakarken gözlerinden
Saklasan da gülüşünü
Bir zehir gibi içinin yandığından
Kendine bakarsın hep şüpheyle
Gerçeği sen bilirsin yalnız
Herkesi kandırsan da
Herkese yalan söylesen de
Vicdanlı bir yürek yalanı asla sevmez…

Şair;
Çalındığında bir şiiri üzülmez
Emin olabilirsin
Biraz kızmış olsa da içinden
Yayılır bir ışık gözlerinden
Anlasan nasıl müstehzi güldüğünü
Ey hırsız
Utanır kendinden pişman olurdun
Yapmış olduğun en çirkin hırsızlığından
Görsen o gülümsemeyle
Şairin yüreğinde keyiften geçilmez…

Şair ve şiir;
Çalsınlar dizelerimi diye değil
Okusunlar duygularımı diye yazar
Sen çalmana bak hırsız
Kırp, değiştir bazı cümlelerini
Şekilden şekile sok imgelerini
Dokunma şairin öz duygusuna
Şair seni affetse de
Gün gelir şiir seni affetmez….

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (23)

5.0

83% (19)

4.0

4% (1)

3.0

9% (2)

2.0

4% (1)

Şair- şiir ve hırsız Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Şair- şiir ve hırsız şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞAİR- ŞİİR VE HIRSIZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
ummueytem
ummueytem, @ummueytem
22.5.2009 07:45:50
5 puan verdi
o kadar güzel yazmışsınızki ..bende bundan muzdaribim..maalesef..şiirlerimi sonunda noter tasdikli yaptım..duygu hırsızlığı çok iğrenç bir şey..anlamlı ve çok güzel çalışmanızı ve HAKKI savunan kaleminizi candan kutluyorum..tebrikler..
filiz Atay
filiz Atay, @filizhallac
18.5.2009 23:42:09
aynada bir başkasını görmek gibi bir durum yaşar.benliğini kaybetmektir bu çalma eylemi.şiirler,şairleri hayata bağlayan damarlarıdır..onları koparmak,yama yapmak natamam bir vücut meydana getirir.bu da alilliktir.saygılarımla
kuzeyşafağı
kuzeyşafağı, @kuzeysafagi
18.5.2009 09:22:24
"Şair;
Çalındığında bir şiiri üzülmez
Emin olabilirsin
Biraz kızmış olsa da içinden
Yayılır bir ışık gözlerinden
Anlasan nasıl müstehzi güldüğünü
Ey hırsız
Utanır kendinden pişman olurdun
Yapmış olduğun en çirkin hırsızlığından
Görsen o gülümsemeyle
Şairin yüreğinde keyiften geçilmez…"

Edebiyat ve erdem ayrılmaz ikilidirler aslında...
Erdemi olmayan bir yürekte nasıl filizlenebilir engin duygular?
Bu yüzden hırsızlıkla kendini avutanlar
Aslında farkındadırlarlar
Gönül kıtlıklarınında....

Saygı ile, kutluyorum muhteşem şiirinizi ve sizi.

Esinti
Esinti, @esinti
18.5.2009 01:10:58
Şair ve şiir;
"Çalsınlar dizelerimi diye değil
Okusunlar duygularımı diye yazar
Sen çalmana bak hırsız
Kırp, değiştir bazı cümlelerini
Şekilden şekile sok imgelerini
Dokunma şairin öz duygusuna
Şair seni affetse de
Gün gelir şiir seni affetmez…."

Taklitler aslını güçlendirir asla üste çıkamaz ve şiir aslaaffetmez. Tebrikler efem güzel cümleler güzel anlatım.
Mürüvvet Söylemez
Mürüvvet Söylemez, @ezgim
18.5.2009 00:37:45
Şair ve şiir;
Çalsınlar dizelerimi diye değil
Okusunlar duygularımı diye yazar
Sen çalmana bak hırsız
Kırp, değiştir bazı cümlelerini
Şekilden şekile sok imgelerini
Dokunma şairin öz duygusuna
Şair seni affetse de
Gün gelir şiir seni affetmez…......................

offff offf dedim valla şiir bitince biraz ayıp olacak ama
kusuruma bakmayın efendim....
yani anlayana bu tokat gibi...

bu duygu işidir duygular çalınmazki üzerine uymaz :))

tebrikler
YAŞAYANKELİME
YAŞAYANKELİME , @yasayankelime
17.5.2009 23:57:03
5 puan verdi
her insanoğlu
....... kelimenin derinliklerinde
kendi özünü akıtır kağıda
duygular, hisler
damla, damla birikir bu manada
ve gün gelir
bir nehir misali taşar gider toprağa..

bu bir kelimenin
bir tek gönülden çıkan manası
sığmaz olur kağıtlara, cihana
bu bir manadan çıkan
duygular, hisler
gürül gürül akar gider
bir gönülden bütün gönüllere..

bir gün bu bir kelime manasını yitirir
sığmaz olur hiç bir gönüle
coşar gider..
okyanus olur..
işte o an herşey susar..
donar.. yok olur!
bütün gönüllerden
çıkan bu manalar birer" HİÇ" olur.. !

.......


"Şair ve şiir;
Çalsınlar dizelerimi diye değil
Okusunlar duygularımı diye yazar
Sen çalmana bak hırsız
Kırp, değiştir bazı cümlelerini
Şekilden şekile sok imgelerini
Dokunma şairin öz duygusuna
Şair seni affetse de
Gün gelir şiir seni affetmez"

yazan yüreginiz güzelliklerle var olsun efendim..

gönülden kutluyorum duygularinizi..

güzele sevgim ile..
.......





YAŞAYANKELİME tarafından 5/18/2009 1:34:19 AM zamanında düzenlenmiştir.

YAŞAYANKELİME tarafından 5/18/2009 10:00:57 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevinç İNAL
Sevinç İNAL, @sevincinal
17.5.2009 23:31:11
"Okusunlar duygularımı diye yazar"

Evet aslında özü budur, çalmak cüretini gösteren zaten işin bu yanınında olmaz o da şair değildir.
Varsın çalınsın şiirler, gönül telinden çalan şairdir....
Tebrikler yürekten.
Zeynep A. Edirne
Zeynep A. Edirne, @zeynepa-edirne
17.5.2009 23:08:10
Bir başkasına ait yaşamı çalmak, . başkasına ait bir hayattan cımbızla çekmek duyguyu..ve aynadan yansıyan görüntüde değilmi kendimiz olmak..

Kaleminiz kurumasın..saygılarımla.

x adamus
x adamus, @xadamus
17.5.2009 22:14:19
Gün gelir şiir seni affetmez….
....
İşte bu kadar uzun lafın kısası şiirin sonunda gelmiş zaten.
Toynak hocam kızmış. Takma be hocam. Sağlık olsun ne yaparsın oluyor böyle işler. Her yapan ettiği ile kalır.
Sen gönlünü ferah tut.
Selam ve saygılarımla.
bezm-i cihan
bezm-i cihan, @bezm-icihan
17.5.2009 21:52:42
5 puan verdi
sitede okunacak kişi sayısı, parmaklarımın sayısından birkaç fazla,
okuduğum usta kalemler dışında, şiirler sanki hep birbirinin aynısı,
mutlaka çalınmamıştır ama sanırım daha az okumaktan kaynaklanıyor,
ya da şiir yazmak denilince aşk-meşk geliyor ilk aklımıza,
oysa kalem her bamteline dokunabilmeli,
acıların aramızda kol gezdiği bir ülkede yaşıyoruz ki,bu da bizi ister istemez düşünmeye yazmaya itiyor,
barış, sevgi, hoşgörü, edep, adab, hüzün, kader ve kederde aşk kadar anılmayı hakediyor...

ben sizi okumayı yazmaktan daha çok seviyorum, az yazıyor lakin çok okuyorum,
istiyorum ki iki dize olsa benim duygularımdan düşüncelerimden harmanlansın...

yazın ustam, yazın ki yazmayı öğrenelim sizlerden...
hürmetler...
geceyedair
geceyedair, @geceyedair
17.5.2009 19:21:59
güne düşmeli bu şiir
ve okumalı herkes
muhakkak okumalı
ruhuna afiyet
FEVZİ ÜLKER
FEVZİ ÜLKER, @fevziulker
17.5.2009 19:04:41
GEÇEN GÜN ŞİİRLERİMİN İSMİNİ YAZARAK

GOOOGLDA ARAMA YAPTIM

BİR ŞİİRİMİN ALTINA VATANDAŞ KENDİ ADINI YAZMIŞ VE YAYIMLAMIŞ

HEMDE POLİS KONULU BİR ŞİİRİMİN

NE YAPABİLİRİM Kİ
.....................

BURADA BİR ÇOK ARKADAŞIN ŞİİRİNİ OKUYORUZ

GERÇEKTEN SAMİMİ OLARAK OKUYAN ARKADAŞIN AKLINDA BAZI KELİMELER CÜMLELER KALABİLİR ZANNEDİYORUM..

BEN GENELDE ŞİİRLERİN HAKKIYLA OKUNARAK YORUM BIRAKILDIĞINA İNANAMIYORUM BU VESİLE İLE

ŞİİRDEN ETKİLENİP BAZI KELİMELERİN VEYA CÜMLELERİN AKILDA KALMASI SONUCU ŞAİİRİN KENDİ ŞİİRİNDE KULLANMASINI YADIRGAMAM...

.............................
ORTA OKUL SIRALARINDA ŞİİR DENEMELERİM OLMUŞTU

BİR GÜN BİR ŞİİR YAZDIĞIMI ZANNETİM..O KADAR HOŞUMA GİTTİKİ

BİR KAÇ GÜN SONRA OLACAK

EVİMİZDE BULUNAN ŞİİR KİTABINI KARIŞTIRIYORDU7M YANİ OKUYORDUM....

YAHU DEDİM BU ŞİİR BENİM YAZDIĞIM ŞİİRE BENZİYOR

.....KENDİME GÖRE YORUMUMU GÖRÜYORMUSUNUZ...,

OYSAKİ O ŞİİRİ O KADAR OKUMUŞUM Kİ AKLIMIN BİR KÖŞESİNE TAKILMIŞ

BİR YAZIM ESNASINDA KARŞIMA KENDİ YAZDIĞIM ŞİİR GİBİ ÇIKTI...
......................

ELBETTE ŞİRİNİZİ BÜYÜK BİR DİKKATLE OKUDUM

NE DEMEK İSTEDİĞİNİZİ ANLADIM

ETKİLEŞİM DIŞINDA...ŞİİRİN ÖZELLİĞİNİ...İÇERİĞİNİ ALIP ŞİİR YAZACAK ARKADAŞIMIZ VARSA..SÖYLEYECEK SÖZÜMÜZ OLMAZ

.....TOPLAMA SU İLE DEĞİRMEN DÖNMEZ.....DEMİŞ ATALARIMIZ.....ÜRETEN HER ZAMAN ÖNDEDİR

KALEMİNİZE YÜREĞİNİZE SAĞLIK

SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTEDİM

LÜTFEN GOOGILA GİRİP TIKLAYINIZ.....
...............beni tanırmısınız emirhan baba................
BENİM ŞİİRİM VE BEN POLİSİM DİĞER ŞİRLER OLSA ÇOKTA ÖNEMLİ DEĞİL
Dil-dar
Dil-dar, @dil-dar
17.5.2009 18:27:38


Kötü şiir yazmak çalmaktan daha iyidir her zaman....Yazık ki bu sitede kaç şairim diye geçineni deşifre ettik ama pek çoğumuz sayfasına tebrikler bıraktıktan sonra...

peki nasıl önlem alınmalı diye düşündüğümüzde; bence bir önlemi yok daha da çıkacak böylesişair bozuntuları.... Ben burda Can Yücel, Nazım Hikmet gibi şairlerin şiirlerinin altına kendi yazmış gibi imzasını atmış üstelik yorumlara teşekkür eden ne aşağılık insanlar gördüm....
Bazen sinirlerim böylesine tepeme çıkıyor abim ama kusura bakmayasın sakın..

Bunun normal bir hırsızlıktan bence hiç bir farkı yok emek hırsızlığı......Ha banka hortumlamışın, ha bakkalı soymuşun yada şiir çalmışın sonuç aynı ama insanın bunu düşünecek zihniyeti yoksa ve sadece hazırcı ise üstelik burda binlerce insanı aptal yerine koymaya çalışırsa o kuş kadar beyni ile, sadece kendini kandırır diye düşünüyorum....Yanılıyormuyum?



saygımla






cimcime79 tarafından 5/17/2009 6:32:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
İlhami ERDOĞAN/Ozan İlo
İlhami ERDOĞAN/Ozan İlo, @ilhami-erdogan-ozan-ilo
17.5.2009 17:49:23
Eyvallâh ağam.
Bu izân fukaralarına birkaç şiir yazdık ama görünen o ki, anlayan ve alan yok.
Hani derler ya;
Can çıksada huy çıkmazmış...
Alışmış kudurmuştan beter olurmuş!
Bunlara ne desen, ne yazsan az olur...
Gönlüne sağlık.
Muhabbetle.
nertenn
nertenn, @nertenn
17.5.2009 17:41:54
şair
Okusunlar duygularımı diye yazar.

çalmak ne mümkün,
duygular kişiye özgün,
ben sadece okurum,genede özgün nedir bilirim.
sıkma canını şair.

Sedanur
Sedanur, @sedanur
17.5.2009 17:30:09
4 puan verdi

kime bu sitem ekmek çalan banka hortumlayan cebinden cüddanı elinden çantanı alanlardan sonra
gönüldeki ruhtaki seslenişleri sözleride çalmak hüner meziyet oldu
diger çalanları alkışlayan bir gurup şimdide bunları mı ödülledirecek dersiniz
çok güzel altalmış yürek yine derdini
kutlarım
umarım duyarlar sesinizi
saygı selamlar
denizdeki kırılma
denizdeki kırılma, @denizdekikirilma
17.5.2009 17:22:42
duygular nasıl çalınabilir ki şair,,



hadi şiiri çalıp çırpıyorlar,, kelimeleri değiştiriyorlar,,
yaşannaı,, hissedileni,, dyguyu nasıl değiştirebilirler ki..


kutlarım kaleminizi..

ulkuduysak
ulkuduysak, @ulkuduysak
17.5.2009 17:08:12
Çok güzel ve çok anlamlıydı.
Tebrikler.
hüseyin aktaş
hüseyin aktaş, @huseyinaktas10
17.5.2009 16:40:31
Evet, en çok güldüğüm konu geldi bu güzel şiirle: Hırsızlık. Ya hu memleketin hırsızı sadece para çalmıyor ilham da çalıyor! Bırakınız çalsınlar, bırakınız yağmalasınlar, bırakınız insan olmayı böylece unutsunlar...
Ben sana yandım
Ben sana yandım, @bensanayandim
17.5.2009 16:39:21
Şiir;
Kendine ihanet edenleri affetmez
Çalabilirsin
Fikir emekçisi bir şairin
Hoşuna giden imgelerinden
Üç beş sözcüğünü
Allayıp pullayıp kendi dağarcığından
Birkaç cümleyle
Benim şiirim diyebilirsin, fark etmez


Şiir;
Fikir hırsızlığını asla kabul etmez
İddia edebilirsin
Mucidiyim diye birkaç cümlenin
Utanmazsan aynaya bakarken gözlerinden
Saklasan da gülüşünü
Bir zehir gibi içinin yandığından
Kendine bakarsın hep şüpheyle
Gerçeği sen bilirsin yalnız
Herkesi kandırsan da
Herkese yalan söylesen de
Vicdanlı bir yürek yalanı asla sevmez…

Şair;
Çalındığında bir şiiri üzülmez
Emin olabilirsin
Biraz kızmış olsa da içinden
Yayılır bir ışık gözlerinden
Anlasan nasıl müstehzi güldüğünü
Ey hırsız
Utanır kendinden pişman olurdun
Yapmış olduğun en çirkin hırsızlığından
Görsen o gülümsemeyle
Şairin yüreğinde keyiften geçilmez…

Şair ve şiir;
Çalsınlar dizelerimi diye değil
Okusunlar duygularımı diye yazar
Sen çalmana bak hırsız
Kırp, değiştir bazı cümlelerini
Şekilden şekile sok imgelerini
Dokunma şairin öz duygusuna
Şair seni affetse de
Gün gelir şiir seni affetmez….
değerli yazar bu dizelere yazan insanların katılamaması mümkün değil,çok haklısınız ancak buradaki alıntı veya çalıntı her neyse ceyda hanımında bahsettiği gibi site kuralları gereği deşifre edlmesi gerekir.Eğer siz bu kişiyi deşifre eder açıklarsanız insanları da bana göre zan altında bırakmış olmazsınız...
başakasının yazdığı şiirin altına kendi adını yazmak kadar yanlış olamaz bu kabul edilemez...Ancak bir de yazarın izni alınarak yazılanlar var onlar bu olayın dışında tutulmalıdır.mesela benim yöremde yerel gazetede bir köşe yazan bir vatandaşın bir başka ilde yerek gazetede köşe yazan bir yazarın yazısını alıntı yaptığı yazarıda belirtmeden aynen altına kendi adını yazarak yayınlamış...ben bunu bulabildim...Ama size katılmamak mümkün değil bu yol yanlış yol tabi...başkasının çocuğunu kendi nüfusuna geçirmek gayreti gibi bir şey olmaması gerekir....güzel bir konuya parmak bastınız sanırım bu konu dillenrilecektir.kutlarım kaleminizi önemli bir çıkış yaptınız...saygılarımla...
Ali Ekber Hırlak
Ali Ekber Hırlak, @aliekberhirlak
17.5.2009 15:56:26
Şair ve şiir;
Çalsınlar dizelerimi diye değil
Okusunlar duygularımı diye yazar

sadece insanlar kendilerini kandırırlar bence dostum güzel olan her zaman dalında güzeldir.Mutlaka şiir affetmeyecektir böyle insanları,sevgi ve saygılarımla...
Selma Özeşer
Selma Özeşer, @selmaozeser
17.5.2009 15:45:14
5 puan verdi


alkış
alkış
alkış

Sesim geldi mi?

Öğrenecekler abisi ama gurur da duyacaklar yaptıklarıyla (Yavuz hırsız ev sahibini bastırır ya)

Ağzına sağlık/ kalemi ne miydi yoksa ?


saygılar
ekrem ali ertaş
ekrem ali ertaş, @ekremaliertas
17.5.2009 15:19:10
bu güzel serzenişini ayakta alkışlıyorum can...aynı mağduriyetleri yaşamış hala yaşamakta olan biri olduğum için sayfana gitmeden önce papatyalarla begonyalarımı bırakıyorum anlamayanların koklayıp algıları açılsın diye.....
esmerefsane
esmerefsane, @
17.5.2009 15:18:28
tebrik ederim dost yüreğine sağlık
ibrhim
ibrhim, @ibrhim
17.5.2009 14:45:29
Ekrem Kaftan’ın isabetlice dile getirdiği gibi “Kanaatime göre dil bir milletin tarih boyunca geliştirdiği bütün medeniyet ve kültür birikiminin ifade vasıtasıdır. Bunu, milletlerin gönül ve akıl birikiminin ifade vasıtası olarak da tarif edebiliriz. Dilin zaman içinde değişime uğraması milletlerin medeniyet ve kültür yolculuğundaki ilerlemesi veya gerilemesi ile izah edilebilir. Biz medeniyette ve ruh zenginliğinde ilerledikçe dilimizin de ilerlediğini, zenginleştiğini ve sürekli geliştiğini müşahede ediyoruz. “
Dilimizin, düşüncemizin zenginliğini gösteren şiiriniz çok güzeldi.
Tebrikler.
Ceyda GÖRK
Ceyda GÖRK, @ceydagrk
17.5.2009 14:45:11
3 puan verdi
herkes bir şeyler demiş bu hususta...
dostlar ...şiir yazmak her şeyden önce bir iç dökümü...

bakın bizim anımsayabildiğimiz ya da ezberimizde olan bir takım şiirler olabilir...sevda-ayrılık-özlem-kavga vatan ve diğer sosyal konularda ,çoğunlukla aynı kelimelerle devrik-düz bir sürü cümleyi mısralaştırıp kullanıyoruz...
kelimeler, tamlamalar, imgeler hiç birimizin tekelinde değil. zaten var olandır onlar...

bie çok arkadaşımız ve diğer şairler bir çok şiirde "kusmak" ve" intihar" eylemini sıkça kullanıyor...bu iki sözcüğü kaç şekilde kullanabiliriz ki cümle içinde? şimdi bu fiili kullanan herkes hırsız mı oluyor?

şunu anlarım en az iki üç mısra bizim kalemimizden çıkanla noktası virgülüne aynı olur, o zaman eyvallah...

zaten site kurulu bu hususta çok hassas...eğer kelime kelime didikleyecek olursak sadece kendimize ait bir çok iz bulabiliriz bir takım şiirlerde... mutlaka olabilir...ama bu demek değildir ki bu şiir külliyen çalıntıdır...

bu sayfalarda isim vermeden şiir hırsızlığından bahsetmek , üstü kapalı imalarda bulunmak hoş değil bence...bilenler bildiklerini açıklasınlar ve ispat etsinler...hepimiz anlayalım...eğer ispatınız varsa kendinize saklamayın, kulis yapılmasın...aşikar edilsin...kırmızı gömlek ya yakasından ya yeninden kendini belli eder,saklanamaz zaten...
bunlar şair yüreğine, gönlüne , kalemine zarar veren yaralayan işlerdir...

eğer edebiyat/şiir gibi Türk edebiyatına naçizane eserler vermek isteyen bizler isek, gönük kırmamaya da özen gösterelim...

Toynak dost...bilirsin ben polemik sevmem...ama sayfanı ,bu konuda yeri gelmişken vesile oldu da kullandım...affola....cümleten selamlar...CG

Makberî  - Ahmet Akkoyun
Makberî - Ahmet Akkoyun, @makber-ahmetakkoyun
17.5.2009 14:34:16

Şair ve şiir;
Çalsınlar dizelerimi diye değil
Okusunlar duygularımı diye yazar
Sen çalmana bak hırsız
Kırp, değiştir bazı cümlelerini
Şekilden şekile sok imgelerini
Dokunma şairin öz duygusuna
Şair seni affetse de
Gün gelir şiir seni affetmez….

olmadı ki ağa sen çalanın çalma hakkını mı engellemek istiyorsun olmazz ne yapsın yazamıyor bu iş aşk işi gönül işi içi boşsa taşıyarak dolduracak tabii dolarsa
selamlarımla
Derin..
Derin.., @derin--
17.5.2009 14:13:23
Aslını hatırlatıyor çalınanlar..
Yine aslına gidiyor ikinci el kalemlerden..
İlk sahibine..

Çokça güzeldi yine şair..
kutlarım kalemi..

Saygılarımla..
yunusi
yunusi, @yunusi
17.5.2009 14:04:33
5 puan verdi
Şair ve şiir;
Çalsınlar dizelerimi diye değil
Okusunlar duygularımı diye yazar
Sen çalmana bak hırsız
Kırp, değiştir bazı cümlelerini
Şekilden şekile sok imgelerini
Dokunma şairin öz duygusuna
Şair seni affetse de
Gün gelir şiir seni affetmez….


güzeldi...
nazım hikmetin; ne kimsenin cebinden bir kuruşunu, ne bir şairin dizesini çaldım" gibi bir dizesi geldi aklıma...yanlış olabilir; ama buna benzer bir dizeydi...
her şeyden önce dürüüst insan olmak lazım...
kutlarım efendim....selam ve hürmetler...
Mahzun Prenses...
Mahzun Prenses..., @mahzunprenses---
17.5.2009 13:53:21
5 puan verdi
Tek kelime..........

Güne ve yüreklerimize damga vuran şiir.Aslında dizeler diyelim.Bu ne acı bir gerçek,malesef her sitede karşımıza çıkıyor,çıkmağa devam edecek.Oysa yazmak üretmektir yani her kişi/er kişi kendini üretecek ve de geliştirecektir.
-Bin selam ile/tam puan ile.......
su_misali(Gülhun Ertilav)
su_misali(Gülhun Ertilav), @su-misali-gulhunertilav-
17.5.2009 13:50:57
5 puan verdi
Şair seni affetse de
Gün gelir şiir seni affetmez….


Muhatabı okuduğunda anlayacaktır
Ama malesef ne kadar da yazılsa boş
O insanların alışkanlığıdır bu
Üzülmeyin çalınsın dizeler
Demek ki beğeniliyorum diye sevinin ki ... gerçekten güzel dizeleriniz

saygılar......


Şükran AY
Şükran AY, @sukranay
17.5.2009 13:47:11
5 puan verdi
Şiir;
Fikir hırsızlığını asla kabul etmez
İddia edebilirsin
Mucidiyim diye birkaç cümlenin
Utanmazsan aynaya bakarken gözlerinden
Saklasan da gülüşünü
Bir zehir gibi içinin yandığından
Kendine bakarsın hep şüpheyle
Gerçeği sen bilirsin yalnız
Herkesi kandırsan da
Herkese yalan söylesen de
Vicdanlı bir yürek yalanı asla sevmez…


Aynaya bakınca utanmasını bilen yüz yada vicdan sahibi bir yürek zaten yapmaz ki üstadım...

Kaldi ki kandıran kendini kandırır egosunu tatmin eder.

Hem taşıma suyla ne kadar değirmen döner...

Dün birini yakaladım.Öyle üzüldüm ki anlatamam.Ki sürekli yazan biriydi.

Ümit Yaşar Oğuzcan'ın şiirinden alıntılarla beslemiş şiirini.Yazık dedim yazık...Kelli felli biri yani görende...

Neyse üstadım bu değerli eserinizi candan kutlarım.

Dilerim algısını alacak olanlar alır payesini...

Selam ve saygılarımla.


Rom@ntik
Rom@ntik, @romntik6
17.5.2009 13:20:55

Sn. Toynak

Resmetmeye çalıştığınız beyin fukaraları sitede çok prim yapıyor :))

Sayfalarında alkış, pohpoh, yürek, kalem, kavi, sevgi saygı, ustalık vs.vs gırla gidiyor :))

Hatta sizin sayfanıza da çaldığı halde gelipte; yaa haklısın, çok doğru diyenler olacaktır inanın :)))

Saygımla

Oflu
Oflu, @oflu
17.5.2009 13:09:03
Eyvallah!

Aslında yan yana asla gelmeyecekleri getirmişsiniz.
Şiir - şair - hırsız..

Aslında siz getirmediniz.
Gelenlerin fotoğrafını çektiniz.

Anlayana..

Teşekkürler

Oflu tarafından 5/17/2009 1:10:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gönül Çakı
Gönül Çakı, @gonulcaki
17.5.2009 13:06:47

ne kadar doğru ve yerinde tespit bir hiciv-sitem ...özgün olan kalem , yazdığı şiirlerden önce yaptığı yorumlardan da anlaşılır zaten...

şiir affetmez bu yalanı ... önce, kendini kandıran insandan başlamalı yazmaya bu çarpık ve bu sapık psikolojiyi ...

bir şiirimde ''geçmiş zamanın rivâyeti'' diye bir cümle kullanmıştım ... ancak böyle bir cümlenin dilde genel-geçer bir anlam ifade etmediğini bilerek,özellikle farklı ve özgün yazdığını lanse açısından bu önemli...her şairin bunu yapması gerektiğini de düşünüyorum ayrıca...filhakika,''geçmiş zamanın rivayeti''değil, geçmiş zamanın hikâyesi diye bir tümce vardır ...rivâyeti diye bir şey yoktur asla ... ama şair,istediği gibi yazmakta hürdür...bu da kendi özgün üslûbunun ince işçiliğini gösterir...

gelgelelim, ertesi gün bir şiirde kullanıldığını görüyorsunuz,kendi uydurduğunuz bu lafı ,sanki genelde kullanılan ve dilde yeri olan bir cümleymiş gibi '' geçmiş zaman rivâyeti'' şeklinde aynı tümce :)))
buna gülmeyelim de ne yapalım şimdi ... demek o aynalara bakmaktan bile hiç çekinmeyen insansı sayesinde, ki bu tümceyi çok beğenmiş olmalı ... ve o olsun,bir başkası,sonra öteki derken ...az daha yaygınlaşacaktı googl'lar sayesinde filan uydurduğum bir lâf ,litaratürde yer edinmeye aday ,hatta evrilip çevrilip daha da geliştirilirse yeri sağlam ve muktedir :)

gülünür...gülünür elbet...


önemli bir konuya değindiğin için teşekkürler abi...


güney rüzgarı
güney rüzgarı, @guneyruzgari
17.5.2009 12:59:37
Şair ve şiir;
Çalsınlar dizelerimi diye değil
Okusunlar duygularımı diye yazar
Sen çalmana bak hırsız
Kırp, değiştir bazı cümlelerini
Şekilden şekile sok imgelerini
Dokunma şairin öz duygusuna
Şair seni affetse de
Gün gelir şiir seni affetmez….

Şiirin öz duygusunun yanından bile geçmez o şiircikler. His bambaşka şeydir çünkü hırsız olmaya gerek duymaz insan. Kutlarım kalemi. Saygı ile.
hyazici58
hyazici58, @hyazici58
17.5.2009 12:58:50
3 puan verdi
Şiirin örüldüğü iklime nasıl bir gizli müzik eşlik ederse,şiiri ören ruhta şiirinize eşlik eder,bu kesintisiz bir akıştır. Devşirme sözcükler,kan uyuşmazlığı gibi,doku uyuşmazlığı gibi fazlalıkları dışına atar. Bu iyi okuyucu tarafından farkedilebilir bir şeydir. Şunun olması mümkündür;aynı ülkenin çocuğuyuz,aynı kültür coğrafyasından nasipleniyoruz,dahası insanız ve elemlerimiz,sevinçlerimiz biribirine yakın dururur;bazen tiren raylarının biribirini kestiği gibi,duygu ve düşüncelerde biribirini kesebilir. Burayı da anlayışla karşılamalı. Genç şairler için olasıdır ve Şeyh Galib (Galib Dede) nin dediği gibi çaldıysam mitrimalı çaldım demekte mümkün. Fakat uzun süreli olmayacağı kesin. Devşirmelik tarih boyunca zor meslek olarak biblinir. Kutladım efendim.Selam,saygı...

hyazici58 tarafından 5/17/2009 1:01:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
kocakurtsoylum
kocakurtsoylum, @kocakurtsoylum
17.5.2009 12:54:52
Şair ve şiir;
Çalsınlar dizelerimi diye değil
Okusunlar duygularımı diye yazar
Sen çalmana bak hırsız
Kırp, değiştir bazı cümlelerini
Şekilden şekile sok imgelerini
Dokunma şairin öz duygusuna
Şair seni affetse de
Gün gelir şiir seni affetmez

Yüreğim var olsun dost şair."Şair seni affetse de Gün gelir şiir seni affetmez"ne anlamlı dizeler.Kutladım selamla.
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
ÜYELİK GİRİŞİ

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL