Ayağında lastik terlik, Başparmağı çorabından fırlamış Elleri kirli çocuk, sırtında kâğıt torbası Ve dünyanın onca yükü gözlerinde…
Gel çocuk diyorum, Şu bizim kovaları boşalt çuvalına Aslında Vilayetin emri var Atık kâğıtlar her ay toplanacak Taraflarından…
Çocuk yüzüme baktı, gözlerime, Sorguladı içtenliğimi ve emin oldu, Samimiyetimden Aldı kâğıtları, döktü çuvalına, Makamıma davet ettim oturdu karşıma Bir çayımı içer misin? Diye rica ettim, Yanında ufak tefek ikramlarla Önce ellerine baktı, sonra ayağına Çorabından dışarı taşan başparmağına Yüzü pembeleşti, anladım ki utandı...
Olsun; sen utanma çocuk dercesine Baktım gözlerinin içine, gülümsedim Kirli olan ellerin yıkanır, paklanır Yüreğin temiz senin, akça pakça O da karşılık verdi, aynı tonda Sundu dostluğunu sınırsızca...
Şimdi benim de bir dostum var Karşılık beklemeyen, Gözlerinin içi gülen, küçücük yüreği İşlenmemiş bir inci kadar güzel Seni çok çok seviyorum, Ellerinin kiri, alın teri olan dostum lütfen yine gel…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Elleri kirli çocuk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Elleri kirli çocuk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Eller kirli ise yıkanır ama hiç yıkanmasa da olur ... Emeğin, alınterinin ve dürüstlüğün kiri, asla kir değildir ki... Hele masumiyeti ve güzelliği ile karşılığını böylesi bir şiir olarak alıyorsa, bir bardak çay ve küçük ikramların yanısıra ...
İçtenlikle kutluyorum sayın şairimizi , bu küçük değil kocaman bir ikram olarak kabul edilecek şiiri için. Saygı ile ....
Hayatin gercekleri isde..yakiyor yürekleri. simdiki zamanda bu gercekler göz ardi ediliyorken sizler gibi bir kac satir da olsa vefasini bu sekilde gösterebilen insanlara ne mutllu..
Bu bizden başkası değil, yada bizim geçmişte yaşadıklarımız. Asıl ben teşekkür ediyorum. Biz bunları yaşadık çocuklarımız yaşamasın diyoruz ama yaşanıyor maalesef. Sevgi ve saygılarımla.
''Önce ellerine baktı, sonra ayağına Çorabından dışarı taşan başparmağına Yüzü pembeleşti, anladım ki utandı...''
Bunca utanmazlıkların yaşandığı bu kirletilmiş yeryüzünde ,UTANMAK çocuklara düştü. Utanmazların da utanacağı günler diliyorum çocuklara. Sokaklarında binlece çocuğun yaşamaya çalıştığı metropoller çocuk öğüten makinalara dönüştü. Kendi tecavüzcüsünü,gaspçısını,hırsızını,katilini varoşlarda ve sokaklarda acımasızca büyüten toplumlar bedel ödemek zorundadır.Bütün çocukların kurtulması için hoşgörü ortamına çok ihtiyacımız var. Yüreğine sağlık. iyi şiirdi Saygılarımla...
Ne mutlu benimde bir dosttum var diye biliyorsan hatta diye biliyorsak varsın elleri yüzü kara olsun kalbi temiz...YÜREKTEN ALKIŞLARLA KUTLAR Aramıza HOŞ GELDİNİZ DERİM Dost kalem zarif YÜREK....
.......................... Ağlamayın çocuklar Dimdik durun Yıkılmaz bir abide gibi Sorun hesabını Griye dönen maviliklerin Kirletilen dünyanın Size yasak edilen güneşin Gecelerinize doğmayan yıldızların
Ağlamayın çocuklar Kirli olsa da elleriniz Delik olsa da çarıklarınız Ağır olsa da yükünüz Yaş dolsa da gözünüz Ağlamayın ve sorun hesabını Küçücük bedeninize vurulan yükün... Türkan DİNÇER
Bu kadar özel şiirnize ses olabilecek " Ağlamayın Çocuklar" başlıklı şiirimden kısa bir bölüm ileses verebileceğimi sanıyorum. Onların ellerini kirletmeye çalışanlara bir gün tek tek soracaklar hesabını geleceğimiz dediğimiz çocuklarımız biliyoruz.
Aramıza hoş geldiniz. İyi ki geldiniz çünkü çok özel bir yürek okuttunuz bize.
Şimdi benim de bir dostum var Karşılık beklemeyen, Gözlerinin içi gülen, küçücük yüreği İşlenmemiş bir inci kadar güzel Seni çok çok seviyorum, Ellerinin kiri, alın teri olan dostum lütfen yine gel…
----------------------------------------- İŞTE İNSAN İŞTE DUYARLI BİR YÜREKTEN HÜZÜNLE ACIYLA YANSIYAN SEVGİ DOLU BİR YÜREKTİ BİZE "MASUM ÇOCUK" FOTOĞRAFINI YANSITAN ELLERİNE YÜREĞİNE SAĞLIK DEĞERLİ ARKADAŞ
Yanağını pencereye dayamış Karşı sokağa bakıyor çocuk Mor entarisinden sızıyor yürek tıpırtısı Elleri beyaz bir limon çiçeği Gamzelerinden dokunuyor hayata
Yoldan bir adam geçiyor, kırkında Yanında bir oğlan beşinci sınıfta Hüzünlü bir şarkı söylüyor Bal gibi tatlı söylüyor Mavi gömleğinin omzunda Ay ışığıyla serçeler yıkanıyor
Kelimeleri kalmamış sorulardan Yaralı dizlerini saklıyor “Hiç acımadı ki” diyor Penceredeki yanağı yaşlı kız Bir de gece ona inanmış gibi yapıyor
Şimdi benim de bir dostum var Karşılık beklemeyen, Gözlerinin içi gülen, küçücük yüreği İşlenmemiş bir inci kadar güzel Seni çok çok seviyorum, Ellerinin kiri, alın teri olan dostum lütfen yine gel…
Şimdi benim de bir dostum var Karşılık beklemeyen, Gözlerinin içi gülen, küçücük yüreği İşlenmemiş bir inci kadar güzel Seni çok çok seviyorum, Ellerinin kiri, alın teri olan dostum lütfen yine gel…
ÇOK GÜZEL VEDE MANALI ANLATIMDI..AYNI KONUYA DEĞİNEN "çocuklar dünya insanı" ŞİİRİME DÜŞÜNCELERİNİZİ BEKLERİM.
Şimdi benim de bir dostum var Karşılık beklemeyen, Gözlerinin içi gülen, küçücük yüreği İşlenmemiş bir inci kadar güzel Seni çok çok seviyorum, Ellerinin kiri, alın teri olan dostum lütfen yine gel…
Yüreğin var olsun kardeşim.Büyütecin altındasınız.Kutladım selamal
Ayağında lastik terlik, Başparmağı çorabından fırlamış Elleri kirli çocuk, sırtında kâğıt torbası Ve dünyanın onca yükü gözlerinde… ............................................ Küçüktük Deli gibi Büyümeyi bekledik...
Oysa Ne kadar temizdik Kirli giysilerimizle
Büyüdük Temizlendi üstümüz başımız İçimizi Ve dünyayı kirlettik...Bu da benden düştü sayfanıza.
Öyle çok ki o üstü başı kirli parmağı ayakkabısının dışında karnı aç ama kalbi tertemiz çocuklarımızdan... Çok önemli sosyal yaralarımızdan ne yazık ki önemli olan ne yapabiliyoruz bu konuda...
Yürekten kutluyorum yüreğimi yaralayan dizelerinizi... Selam sevgi ve dua ile...
Günaydın; Günümün ilk günaydını size göndermek istedim. Lütfen kabul buyurun. Haklısınız gelir dağılımının bu kadar bozuk olduğu bir ülkede korkarım bu çocuklar bizim çocuklarımız artmaya devam edecek.
İnşallah tam tersi olur ve bizler de bunları yazmak durumunda kalmayız.
Sevgili şairim, içten teşekkürler ve saygılarımla.
Şimdi benim de bir dostum var Karşılık beklemeyen, Gözlerinin içi gülen, küçücük yüreği İşlenmemiş bir inci kadar güzel Seni çok çok seviyorum, Ellerinin kiri, alın teri olan dostum lütfen yine gel… ....................... İşte bu bir ŞİİR,okuduktan sonra şiir zevkini aldım Kutlarım,selamlarım efendim
Şair bu kadar Temiz yürekliyse O çocuk kalbini eline alıp gelecektir ! Ve o çocuk Şairin yüreğine Kalbinden tek hücre sokup ! Al şair ! Yüreğim sensin diyecektir !
nabukednezar tarafından 5/7/2009 11:55:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok haklısınız, şunu söyleyebilirim açıkyüreklilikle bu manzum şiir arası yazı tamamen gerçek yaşamımın içinden bir kesit bu çocuk şu an ilköğretim okunu altıncı sınıfına gidiyor ve o mavi gözlü küçük erkek çocuğu bizim maskotumuz.
elleri kirli ama yüreği nur olan çocuk bizim çocuklarımız öyle yetim öyle yorgun... ve gözleri yaralı bir ceyaln gibi hep ıslak... yüreğinize sağlık sevgilerle
Şimdi benim de bir dostum var Karşılık beklemeyen, Gözlerinin içi gülen, küçücük yüreği İşlenmemiş bir inci kadar güzel Seni çok çok seviyorum, Ellerinin kiri, alın teri olan dostum lütfen yine gel… KUTLARIM ŞAİRİ VE ŞİİRİ
Şimdi benim de bir dostum var Karşılık beklemeyen, Gözlerinin içi gülen, küçücük yüreği İşlenmemiş bir inci kadar güzel Seni çok çok seviyorum, Ellerinin kiri, alın teri olan dostum lütfen yine gel…
Duyarli dost yüregine saglik, hayattandi, cok cok güzeldi. Zaten konan ugurböcegide bunun kanitiydi...
Sen acıdın,acırsın Duyarlıdır yüreğin Ya ben, ya ben Saçlarına dokunurum, Araraım gözlerinde mutluluk Dostluğu,doğruluğu Bölüşmeyi öğretirim Olmayan bölüşmeyi Bilmem anlıyor musun Ben bir öğretmenim........ İçimden geleni yazdım bu güzel şiirin için saygılar
Şiirinizi edebi ve sanatsal yönden yorumlayabilecek konuma haiz değilim. Ama şunu söyleyebilirim müsadenizle; eğer o resmi koymamış olsaydınız şiirinizi okuyan kişi rahatlıkla o resmi çizebilirdi. Dostluğa açık yüreğiniz dert görmesin. Saygılarımla selamlar....
Şimdi benim de bir dostum var Karşılık beklemeyen, Gözlerinin içi gülen, küçücük yüreği İşlenmemiş bir inci kadar güzel Seni çok çok seviyorum, Ellerinin kiri, alın teri olan dostum lütfen yine gel…
Aramıza hoş geldiniz. Güzel dizelerinizi yürekten kutluyorum. Saygı ve selamlarımla.
Ayağında lastik terlik, Başparmağı çorabından fırlamış Elleri kirli çocuk, sırtında kâğıt torbası Ve dünyanın onca yükü gözlerinde…
Gel çocuk diyorum, Şu bizim kovaları boşalt çuvalına Aslında Vilayetin emri var Atık kâğıtlar her ay toplanacak Taraflarından… ..................................... GÖNLÜNE SAGLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ DUYGU YÜKLÜ BİR ŞİİR SİZİ KUTLUYORUM..... BAŞARILAR DİLEĞİMLE..
Olsun; sen utanma çocuk dercesine Baktım gözlerinin içine, gülümsedim Kirli olan ellerin yıkanır, paklanır Yüreğin temiz senin, akça pakça O da karşılık verdi, aynı tonda Sundu dostluğunu sınırsızca...
BIRAK ELLERİ KİRLİ KALSIN, YETERKİ YÜREĞİ KİRLENMESİN...HARİKA BİR ŞİİRDİ...KUTLUYORUM... DOSTLUĞUNUZ SÜRER İNŞAALLAH...SELAM VE SAYGILAR...
Şimdi benim de bir dostum var Karşılık beklemeyen, Gözlerinin içi gülen, küçücük yüreği İşlenmemiş bir inci kadar güzel Seni çok çok seviyorum, Ellerinin kiri, alın teri olan dostum lütfen yine gel…
Ne çocuklar tanıdım,Selendi’nin köylerinde... Ayva sarısı yüreklerinde,denizler ötesi düşler... Nar kırmızısı dudakları çatlasa da poyrazlar da... Cumaları Çerçi bekler çocuklar, Yumurtalarla balonların değişim keyfi bir başka.! Tütün kokar, Toprak kokar çocuklar’ Her perşembe Selendi pazarına yolculuk var, Traktör kasasında koyunlar, çuvallar ve çocuklar.... Gözleri çakır çakır,ışıl ışıl... Onlar bu ülkede yaşarlar....
Ne çocuklar tanıdım Gediz’de. Akkaya’dan ötesi,Kaf Dağı’nın arkası.! Harman yeri,dünyanın merkezi, Ne anneler tanıdım Batı Anadolu’da, Fotoğrafçıyı da,şehri de evlenirken görmüşler... Ve ne adamlar vardı! Tek anısı askerliğe dair, Yolculuğu da...
Ne çocuklar tanıdım Batman’da...! İçimi acıttılar! Petrol karası gözleri gülümsüyordu yarınlara, Yeniköy’ü,istinye’yi,Boğaz’ı televizyonda görmüşler... Dilelrinde yarım kalmış sevda türküleri, Çocukluğum ağladı gözlerinde..! Bir oyuncağa,bisiklete iç geçirmiş yıllarca.! harçlıkları bir avuç kuru üzüm, ve... Tatil anıları da hiç olmamıştı... İBRAHİM EROĞLU 1993
Sokakta oynarken ustün başın kirlenir derdin
Şimdi elbisemi temiz yüreğimiz kirlendi
Çocuk yüreklere selam