(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hani Çocuklar Günü şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hani Çocuklar Günü şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
her zaman söylediğim, bir şiirimde de yazdığım bir şey var. ''Ama kirletiyor düşlerini çocukların Oyuncak silahlar, askerler, tanklar, tüfekler'' yani çocukların hayalleri artık masumiyetini kaybetme tehlikesinde.büyüyünce ne olacaksın dendiğinde ''mafya olacağım'' deme ihtimali bile var. ya da ''haciz memuru olacağım''.dediğiniz gibi çalışan o kadar çocuk var ki.bir de evsiz barksızlar tinerciler. bugün bir ilkokula gittik sınıfça.resim derslerinde 2. sınıftaki çocuklara yardım ettik.ve şunu gördüm.bu çocuklar okumayı öğrenmeyi seviyorlar.büyünce sonra sev(dir)miyorlar okulu.ve o çocuklara yardım ederken çok mutlu oldum. bir önerim var bu ülkeyi yönetenlere; türkiyedeki tüm oyuncak silahları yok edin ve çocukları adam gibi bir okula gönderin.elinde oyuncak ve kitabıyla. ufacık çocuklara tinercilik, MAPUSLUK yakışmaz!
sen ona tank alma amca,sen ona barış ver. sen ona yarış arabası da alma,sen ona yaşanabilir bir hayat bırak sen ona işsizliğin olmadığı,güçlülerin güçsüzleri ezmediği,krizlerin,savaşların olmadığı bir dünya armağan et amaca.sadece bunu yap sen ona yeter. çok güzel bir şirdi hocam.yüreğinize,kaleminize,emeğenize sağlık. Merve Kuzgun balaban Kent Şairleri
yine kanayan bir yaramız...bizim çocuklarımızın düştüğü utanç verici durumlar...çok güzel dile getirmişsiniz değerli abim..sağolun..varolun..teşekkürler...tebrikler...saygımla...
çocukların akıllarına daha küçüklükten savaşı sokuyorlar tanklarla,silahlarla...sonra o çocuklar büyüdüğünde kendi çıkarları için gerçek silahlarla birçok insanı katlediyor.zaten o çocuklara hayat çok zor koşullarda sunulmuş kimisi mendil satıyor kimisi tartısı koltuğnun altında kimisi yolda araba camı silmeye çalışıyor...o küçücük yaşta beyinlerine savaşı,hırsı,düşmanlığı sokuyorlar sonra da barış,eşitlik diye otalarda dolanıyorlar...
güzel hicivdi hocam emeğinize sağlık... Gülce Göçer balaban Kent Şairleri
pek bunu hangisi gerçekleşiyor sadece oyuncak verilerek onun sevindiğini mi sanıyoruz hayır önce çocuk sevgi bekler bizden oyuncak olmasa bile yanında olmasını bekler onun birlikte vakit geçirmek ister çünkü onun küçücük dünyasında istediği bu
Evet, çoçuklar dünyayı tamamen neşeleştirendir. Ama ya diğerleri...Onlar ne yapacak, hayatta kalma mücadelesini vermek zorunda. Ya hayatta hızlı gidicek yada en ağır şekilde. Ya da en önemlisi kendi ayakları üzerinde, kendi hızında.
Çok güzel bir şiirdi hocam, insanların kendi ayaklarının üstünde durmasını öğütleyen bir şiirdi.
harikaydı tebrikler hocam küçük çocuğun benzersiz teyzesi ile konuşması ve o müthiş amcalar hadi amca bir günde geçindiğini ben hayatımla öderken sen de bana bir şans ver çekil önümden amca amca hadi bana hayatımı ver değil amca sen sadece bana beni bırak ki bana beni bıraktığında ben zaten ben olacağımdır ama ben ben olunca seni boğmayacağım amca sen sen olup diğerini boğdunama ben bunu yapmayacağım orkma AMCA!!
Çocuklara alınan bütün hediyeler onları kötüye sürükleyebiliyoruz. Onlara aldığımız şeyler silah, araba bunun ne gibi yararı olcak onlara alınacak verilecek en güzel şey belki de savaşsız kargaşasız bir dünyadır belkide... emeğinize sağlık hocam çok güzel bir konu ve şiirdi. Esra SEÇER balaban kent Şairleri
Evet çocukların çoğu Tankların oyuncaklarıyla oynuyor Tekerini toprağa değdiremeden Ve nasılda kan kusturduğunu bilemeden
Ve çokları da gerçekleriyle boğuşuyor Çelikliğine teknolojisine bakmadan Paletlerinde vatan toprağına sarılıyor Dayanamıyor her seferinde gerçek tank Onurlu çocukların elinde kırılıp dağılıyor.
Ne desem ki Hocam. Çok güzel ve çok etkileyciydi Yürekten tebrik eder, sevgiler, saygılar sunarım.
yaşamda çocuklarımıza yaşattığımız çelişkileri ve gerçekleri her zamanki gibi çok güzel dizelere dökmüşsünüz. çok güzel dizelerdi Hocam.emeğine sağlık.
Ne yazık ki hayat bu.Bazı çocuklar evinde tankıyla oynaren,bazıları daha o küçücük yaşlarıyla hayatlarını kazanma peşinde.Yine de çok tatlı çocuk olmak.Bizim en katlanılmaz bulduğumuz koşulları bile gülücükle karşılayıp,bir oyun gibi görebilmek çok güzel.Her şeye rağmen hüzünlü olamaz çocukluk.Onların dünyası hep neşe dolu.
Çocuklarımız her günü güzel olmalı. O açık benliklerini iyi şeylerle doldurmalı.Ama ne varki küçük yaşta ekmek kavgası peşinde...Ellerine peçete, tartı...Hangi vicdan buna katlanır? Hayat bu yüzüne gülmedi mi yutuyor seni , çabuk yıpratıyor. Güzel bir yaklaşımla anlatmışsınız çocuklarımızın duygularını.Elinize, emeğinize sağlık. Sevgilerimle, Yazgülü Tunar "balaban Kent Şairleri"
Sevgili dostum çok anlamlı ve görkemli bir şiirdi bana göre insanların en büyük eserleri çocuklarıdır onların kötü yetişmesi ve mutsuz olması için çağımız elindeki tüm imkanları seferber ediyor
Yürekten kutluyor ve alkışlıyorum sevgi ve hürmetimle
Çocuklara da bir gün armağan ettiniz demekki hocam.Ne güzel! Demem o ki şiirinizde bahsettiğiniz gibi bir şeylere muhtaç olan çocuklarla dolu her teraf ve onlara yardım etmeyen amcalarla. O amcalar ki kendi menfeatlerini düşünmekten başka bir şey yapmıyorlar. Çocukları da ekmek paralarını peçete satarak kazanıyorlar.
Çok güzeldi Hocam. Tebrikler Yeşim Kaynak balaban Kent Şairleri
o amcalar hep kendilerini sevindirmekle meşgul yarattıkları dünya düzeninde ne yazık ki evlat ahh ...!.. ironik harika dizeler..insanlığın yaralarına parmak basan... sevgim saygım tebriklerimle değerli şair dost...
yarış arabası hırs ve düşmanlık tank savaş AÇLIK alınan silahlar zararsız gibi görünebilir.izlenen şiddetli filmlerde öyle.ama izlenen her film alınan her tank yarış arabası vizcdanı köreltmekte gizliden ve sessizce.savaş mı? sizce neden... insan doğduğu gibi savaş kin düşmanlık diyerek çıkmıyor ya.neden böyle yaptı ha şöle ha böyle.tamam sen haklısın.hadi savaşalım.hadi yarışalım.hadi kim kazanıcak.bak görüyo musun yine sen kazandın(!). işte onlara savaşı öğretiyoruz ama onlar oyunda ki rolleri o kadar gerçekçi oynarlar ki.bunun farkına çoook geç varırız.her zaman doğru onlarındır.her zaman yenen onlardır.sonuç... kin düşmanlık insanlık dışı karakteristik özellikler.nerden nereye geldi konu.haa birde asıl beni meraklandıran şudur ki, neden birkaç kötü insan olduğunu sanan bütün dünyayı kasıp kavuruyorda insan olduğunu söyleyen milyonlar hayvanat bahçesinde sanıyorlar kendini. konu dağaldı biraz ama olsun.söylenmesi gerekenlerdi.
Hocam, sizin Anneler Günü dışındaki özel günlere karşı olduğunuzu
çok iyi biliyorum. Bu muhteşem şiirinizde oldukça önemli kara mizah unsurlar ön plana çıkmış, takdire şayan bir ironik dil kullanmışsınız. Tümden elit bir şiir olmuş sevgili hocam, kaleminiz eksik olmasın.
''Ama kirletiyor düşlerini çocukların
Oyuncak silahlar, askerler, tanklar, tüfekler'' yani çocukların hayalleri artık masumiyetini kaybetme tehlikesinde.büyüyünce ne olacaksın dendiğinde ''mafya olacağım'' deme ihtimali bile var. ya da ''haciz memuru olacağım''.dediğiniz gibi çalışan o kadar çocuk var ki.bir de evsiz barksızlar tinerciler.
bugün bir ilkokula gittik sınıfça.resim derslerinde 2. sınıftaki çocuklara yardım ettik.ve şunu gördüm.bu çocuklar okumayı öğrenmeyi seviyorlar.büyünce sonra sev(dir)miyorlar okulu.ve o çocuklara yardım ederken çok mutlu oldum.
bir önerim var bu ülkeyi yönetenlere;
türkiyedeki tüm oyuncak silahları yok edin ve çocukları adam gibi bir okula gönderin.elinde oyuncak ve kitabıyla.
ufacık çocuklara tinercilik, MAPUSLUK yakışmaz!