-önsöz geçmişi topladım artık gitmeli aha dönmeden ve gücenmeden yokluğa alışıp selam vermeden kına tütsü bulaşmadan gitmeli
kaçışlara ön yolcuyum öznem savrulan yolcun özüne erdem şimdi emanetçim damlayacak azıcık kalsam kefenim olacak kırılgan yazgımı keyiften hem insafsızca kelepirden sayacak
yoktan yere gözüm daralacak un ufaraktan özüm dağılacak helalimden seçilmiş sinikliğim sona kalan sevabımı dürtecek sittinsene özgemde biriktiğim yoklanmadık ayıbımı örtecek
hep direnen bükülmez çapınla yıkılmaz sapasağlam kapımsın en ödünsüz çıkarsız özyapınla önüne bile kararlı bakacaksın üretimin yansısı esas aynanda emeğin onuruna yakışacaksın.
-sonsöz geçmişi şokladım çıkıp gitmeli vaha gülmeden ve de gölgeden yozca alışıp kimseyi yermeden olsayı bulsa yazmadan bitmeli.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mahcup Yolculuk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mahcup Yolculuk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yaşam bir okuldur hocam.her gün bir ders bizim için.fakat aldığımız pekiyiler değil, zayıf notlar yetiştirecek bizi.fakat gitme zamanı geldiğinde ise geçmişe mührümüzü basmalı ve geçmişi geleceğe hazır bırakmaklı. -benim sonsözüm- gitme zamanı geldi.umarım birilerinin nefretini, diğerlerinin ise sevgisini kazanmışımdır. Birkan BULUT balaban Kent Şairleri
bitmezki üstadım asla bitmez, bıraktıklarımız kadrızdır ve çok seslidir geride...söz uçar yazı kalır... mükemmel bir paylaşımdı doğrusu beni derinden etkiledi dize aralarında kayboldum desem...saygı,sevgi,selamlar gönderiyorum...saygıyla eğildim...
hep direnen bükülmez çapınla yıkılmaz sapasağlam kapımsın en ödünsüz çıkarsız özyapınla önüne bile kararlı bakacaksın üretimin yansısı esas aynanda emeğin onuruna yakışacaksın.
-sonsöz geçmişi şokladım çıkıp gitmeli vaha gülmeden ve de gölgeden yozca alışıp kimseyi yermeden olsayı bulsa yazmadan bitmeli.
Şiir duyguların ve beynin bir aynasıdır demek gediğinde olur herhal. Sizi tanıdığım kadarıyla tanıyorum. Birçok şeyi yansıtmışsınız. Bir sorun var ama?! İnsanlar birer küme ise ve şiirlerde buna bağlı olarak kümenin yansıması ise bizim kesiştiğimiz yer son iki kıta. Birisini ikimizde biliyoruz. Özlemler dersek daha güzel olur. Ama kafama takılan son kıta. Nereye be hocam? Bırakıp gitmezsiniz gençliği değil mi?
yolcunun gidecek zamanı gelmişse gitmeli geçmişi bugünü geleceği düşünmeden çıkan engelere aldırmadan yolundan şaşmadan gitmeli gideceği yere bu yolun sonunda ölümde çıksa o bir yolcu korkutmaz onu varır yolun sonuna
sevgili candostum sağlam şiiriniz anlam yüklü bizlere ders verici güzellikte beğenerek okudum kalemine sağlık
Hocam şiiri okurken bir yandan keyif bir yandan da hüzünlendim... Kaleminize sağlık hocam.O güzel kaleminizden daha nice şiirlerde görüşmek dileğiyle...
Dostçakalın hocam.
Yağız Mil
yagizmil tarafından 2/26/2009 9:11:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Hocam, artık ben de yanınızdayım, sizinle burada olmak beni heyecanlandırıyor, tiyatrodan sonra bu alana da sizin sayenizde girmiş bulunuyorum, çok sağolun hocam. Şiirinize yorum yapabilmek ne haddime, ama şiirinizi çok beğendim, kutlarım hocam. Kaleminiz daim olsun sevgili hocam, dostça kalın.
Hocam çok güzeldi. şöyle... Kapışçılar makinalaşmaya geçerken ırgatlar makinaları kırıyordu Eeee al işte şimdi makinalar durdu Fabrikalar oldu işçilere ağlama yurdu Ne anladım ben bu işten!
Fabrika da olsun işçide olsun Ama yeterki kapışçılar olmasın.
Yolculuk vakti geldi mi çıkacaksın yola.Gerektiği gibi olmalıdır her şey. Ne olursa olsun devam etmeli. "... önüne bile kararlı bakacaksın üretimin yansısı esas aynanda emeğin onuruna yakışacaksın." Aynen öyle...Emek olmalı ne olursa olsun . Anılarında, acılarında, sevinçlerinde... Kutlarım sizi hocam. Sevgilerle; Yazgülü Tunar "balaban Kent Şairleri"
Yazgülü TUNAR tarafından 2/24/2009 8:18:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
üretimin yansısı esas aynanda emeğin onuruna yakışacaksın.
'esas ayna'sı kalbidir insanın.. ve beyni ... O ikisine kendini kanıtladığın zaman insan olursun.. Sorgularken yasamı, verdiğin cevaplardır seni sen yapan.. 'emeğin onuru' deyince akan sular durur bir yerde.. Emek de onurdur , emeğin onuru.. onurun onuru olur.. Ki bu da ne denli büyük bir seydir...
Hocam iki dizeye takılıp kaldım her zamanki gibi... Ama yasam felsefeniz bir bir işleniyor dizelerde... Muhtesem dizelerdi ve anlaması güç :) kaleminiz hiç susmasın...
-sonsöz geçmişi şokladım çıkıp gitmeli vaha gülmeden ve de gölgeden yozca alışıp kimseyi yermeden olsayı bulsa yazmadan bitmeli.
Hocam caya bile vaktiniz yok :))) Bu arada böyle mükemmel siirlere de vakit bulmaniz ne güzel. Tüm gününü sanatla degerlendiren yüreginize saglik hocam. Siir cok anlamliydi, hayat dersi niteliginde...
Hocam zamaniniz olursa size ithafen yazmis oldugum dörtlügü de cay esliginde okursaniz sevinirim :)))) Sevgi saygilar...
kaleminiz yolumuza ışık tutuyor koca hocam, sizinle birlikte olsuğum için çok şanslıyım, ben de sayenizde şiirle tanıştım, buradan sonsuz teşekkürler,m, sunuyorum Değerli hocam. Şiiriniz için söylenecek söz bulamıyorum, her dizesi muhteşem olmuş, kutlarım. Kaleminie sonsuz sağlık hocam, siz hep yazın, biz okuyalım da feyizlenelim can hocam.
Sevgili hocam, şu kaleminizi bana doğru da bulaştırdınız ya, her gün bir şeyler yazmaya çabalıyorum. Tiyatroyu ve gitarı öğrettiniz derken şiire de sayenizde bulaştım, çok sağolun sevgili hocam!
Şimdi bu şiire ne demeli?
Tüm şiiri aldım hocam, izninizle; yürekten kutladım çokça sevgilerimle.
-önsöz geçmişi topladım artık gitmeli aha dönmeden ve gücenmeden yokluğa alışıp selam vermeden kına tütsü bulaşmadan gitmeli
kaçışlara ön yolcuyum öznem savrulan yolcun özüne erdem şimdi emanetçim damlayacak azıcık kalsam kefenim olacak kırılgan yazgımı keyiften hem insafsızca kelepirden sayacak
her dizesi ayrı bir keyif, ayrı bir dünya, ve apayrı bir bilgi, emek,birikim kokuyordu hocam.bu kokuyu doya doya çektim içime. derin derin soluk alıyorum şuan.ağızdan ve beyinden.beynim o kadar derin nefes alıyor ki ani bilgi yüklemesinden kin düşmanlık uçup gidiveriyor insanın beyninden kapkaranlık sonsuzluğa.kin ve düşmanlığın uzak olması dileklerimle. müthiş bir şiirdi hocam. kaleminize yüreğinize sağlık...
yine çok manidar bir şiir yazmışsınız hocam, ders ders üğstüne yine!
hep direnen bükülmez çapınla yıkılmaz sapasağlam kapımsın en ödünsüz çıkarsız özyapınla önüne bile kararlı bakacaksın üretimin yansısı esas aynanda emeğin onuruna yakışacaksın.
şiir mükemmel ama söylenmesi gereken burası gibi geldi bana, harika!
kleminiz asla susmasın sevgili hocam, sizi izlemeyi hep sürdüreceğim.
Yaşamda hepimiz de birer yolcuyuz ama bu yolu nasıl kattetiğimiz, neler yaptığımız ve katkılarımız çok önemli tabiki.. Evet, dediğin gibi geçmişi iyi bilmeli ve onu kendi haliyle bırakmayı da iyi bilmeli yani '' nenemin bıyıkları olsaydı dedem olurdu'' fikrinden vazgeçmeli ve son söze gelince de onu yarına bırakmalı ama elden bırakmamalı ve en önemlisi de günü yakalamasını iyi bilmeli diyorum ben de kısaca...
geçmişi topladım artık gitmeli aha dönmeden ve gücenmeden yokluğa alışıp selam vermeden kına tütsü bulaşmadan gitmeli ........... HOCAM NE KADAR GÜZEL BÖYLE.. YANİ ŞİİRİNİZ..
AMA, SANKİ ACELENİZ VAR GİBİ..
NEREYE BÖYLE ? SANKİ ÜÇÜNCÜ MEVKİDEN BİLET ALMIŞINIZ GİBİ HÜZÜN İÇİNDESİNİZ.
YOK YOK.. ÖYLE TASI TARAĞI ALEL ACELE TOPLAYIP GİTMEK YOK.
AZRAİLE BİRAZ NAZ EDECEĞİZ..HATDA İNAT EDECEĞİZ..VE HATDA DİRENECEĞİZ..
VAR MI ÖYLE BEDAVAYA GİTMEK..BİRAZ AĞIRDAN AL..VE BİZİ DE BEKLE..
Saygılar selamlar hocam.. Kalem yine güzeldi.. Güzel yazan kalemin yüreği tez solmaz.. Takdirler bizden
-önsöz geçmişi topladım artık gitmeli aha dönmeden ve gücenmeden yokluğa alışıp selam vermeden kına tütsü bulaşmadan gitmeli
kaçışlara ön yolcuyum öznem savrulan yolcun özüne erdem şimdi emanetçim damlayacak azıcık kalsam kefenim olacak kırılgan yazgımı keyiften hem insafsızca kelepirden sayacak
yoktan yere gözüm daralacak un ufaraktan özüm dağılacak helalimden seçilmiş sinikliğim sona kalan sevabımı dürtecek sittinsene özgemde biriktiğim yoklanmadık ayıbımı örtecek
hep direnen bükülmez çapınla yıkılmaz sapasağlam kapımsın en ödünsüz çıkarsız özyapınla önüne bile kararlı bakacaksın üretimin yansısı esas aynanda emeğin onuruna yakışacaksın.
-sonsöz geçmişi şokladım çıkıp gitmeli vaha gülmeden ve de gölgeden yozca alışıp kimseyi yermeden olsayı bulsa yazmadan bitmeli.
tümden harika bir şiir, sizi okuyabilmek büyük keyif gerçekten, yaşam felsefenizden inciler dökülüyor ve çok şey katıyorsunuz hayatıma, teşekkürler sayın hocam. Kaleminize, gönlünüze sağlık koca hocam.
önsözü ve sonsözü kenara ayırırsak, şiir sanıyorum alıntıladığım gibi yani aşağıdaki gibi...
kaçışlara ön yolcuyum öznem savrulan yolcun özüne erdem şimdi emanetçim damlayacak azıcık kalsam kefenim olacak kırılgan yazgımı keyiften hem insafsızca kelepirden sayacak
yoktan yere gözüm daralacak un ufaraktan özüm dağılacak helalimden seçilmiş sinikliğim sona kalan sevabımı dürtecek sittinsene özgemde biriktiğim yoklanmadık ayıbımı örtecek
hep direnen bükülmez çapınla yıkılmaz sapasağlam kapımsın en ödünsüz çıkarsız özyapınla önüne bile kararlı bakacaksın üretimin yansısı esas aynanda emeğin onuruna yakışacaksın.
tüm şiirlerinizden sayısız dersler çıkarıyorum sayın hocam, yine engin birikiminiz ve üstad kaleminizle döktürmüşsünüz. sizi okumak büyük keyif koca hocam, yürekten kutlarım. önsüz ve sonsözü okumak bile ayrıca çok keyifli. kaleminiz hiç susmasın güzel hocam, Allah sizi başımızdan eksik etmesin.
Gülşah Yücel balaban Kent Şairleri..
Gülşah YÜCEL tarafından 2/23/2009 8:47:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
geçmişi şokladım çıkıp gitmeli
vaha gülmeden ve de gölgeden
yozca alışıp kimseyi yermeden
olsayı bulsa yazmadan bitmeli
sonsözü söylemek.belki de söyleyecek vakti bulamamak.ama sizin sonsözün beni çok etkiledi hocam.
teşekkürler...
Merve Kuzgun
balaban Kent Şairleri