(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
...Ağustos Böceği şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
...Ağustos Böceği şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bütün kitapları okuyun bütün şarkıları ezberleyin bir aklınızı bir yüreğinizi biraz da ağustos böceği dinleyin **************************************** Kesinlikle, bütün kitapları okumalı Saygılar.
bakırı dağlardan aldım tuzumu denizden kim toplayabilirdi küllerimi nefesim kesilip yansaydım siz gülerken esmer gamzenizden
İçinizdeki güzel ve zarif duyguları akseden özel bir şiir. Böylesine naif bir şiire yorum yapmakta zorlandım. Sadece tebriklerimi ve hayranlığımı iletmek istiyorum. Selam saygılar.
Aslolan hayatın kendisidir O yüzden hayatı seveceksin.
şiiri bırakmış sayfasına.
Nietzsche`nin tamamladığı gibi.
Düşün... Kim üzebilir seni senden başka? Kim doldurabilir içindeki boşluğu, sen istemezsen? Kim mutlu edebilir seni, sen hazır değilsen? Kim yıkar, yıpratır sen izin vermezsen? Kim sever seni, sen kendini sevmezsen? Her şey sende başlar, sende biter Yeter ki yürekli ol, tükenme, tüketme... Tükettirme içindeki yaşam sevgisini... Ya çare sizsiniz ya da çaresizsiniz... Öyle bir hayat yaşadım ki, cenneti de gördüm cehennemi de... Öyle bir aşk yaşadım ki, tutkuyu da gördüm pes etmeyi de... Bazıları seyrederken hayatı en önden, kendimi bir sahnede buldum. Oynadım... Öyle bir rol vermişlerdi ki; okudum, okudum anlamadım. Kendi kendime konuştum bazı evimde, hem kızdım hem güldüm halime. Sonra dedim ki, söz ver kendine, Denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin, Sevilmek istiyorsan önce sevmeyi bileceksin, Uçmayı biliyorsan, düşmeyi de bileceksin, Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredeceksin. Öyle hayat yaşadım ki, son yolculukları erken tanıdım. Öyle değerliymiş ki zaman, hep acele etmem bundan, anladım.
bütün kitapları okuyun bütün şarkıları ezberleyin bir aklınızı bir yüreğinizi biraz da ağustos böceği dinleyin ************************************** bütün şiirleri gözden geçirin bülbüle gül suyundan içirin ve ahu zarına inleyin. saygılar başarılar
ağutos böceklerini her daim çok sevmişimdir her eylemleri çok seslidir ve bir o kadar şirin veeee işleri bilip kılıcı ona göre kuşanıyorlar:=))))))))))) tebrikler arkadaşım....şiirle kalın...
kardanadam oncelikle cok tesekkur ederim gonul sesimize sahip cıktın
borcumuz olsun sana .. sozu ozu bir birisin sen .. tesekkurler ..
sonrasında 10 numara siir yazmıssın yine agustos bocegi misali cok calısıp bize nazire yapıyorsun anlıyorum ama geride kalmıcam son siirimi oku begencekmisin bakalım
Geri zekalı olmamak için bence de okumak; şarkıları, aklımızı, yüreğimizi ve sanatçılarımızı dinlemek lazım diyorum... Ve bakınız Sunay Akın ağustos böceği için ne diyor bir yazısında ;
''Bir de ağustos böceği ve karınca hikâyesi vardır ki, sormayın gitsin... Bu hikâye, fabllardaki hatalar sıralamasında ilk sırada yer alır. Anımsamayan var mıdır bu hikâyeyi? Karınca bütün bir yaz çalışmış, güneş tepede ortalığı kavururken hiç durmadan yiyecek taşımış yuvasına... Ağustos böceği ise saz çalmış koca yaz... Hem de bir ağacın gölgesine uzanarak ve önünden geçip duran karıncadan akan tere hiç aldırmadan... Derken, kış gelip çatmış, doğa beyaz battaniyesini ayaktan omuzlarına kadar üstüne çekmiş. Karınca sıcak yuvasına oturmuş keyif sürmekteymiş. Mutfak dolapları, hatta tüm çekmeceleri, yatağının altı bile yazın topladığı yiyeceklerle doluymuş. Ocakta çay kaynarken, sobanın üstünde kestaneler kızarıyormuş. Ve birden, kapısı çalınmış karıncanın... Biraz meraklı, biraz da üşenerek kalkmış yerinden... "Hayırdır inşallah!" demiş içinden, "Bu kış gününde kim ola ki gelen?" Kapıyı açınca karşısında soğuktan donmakta olan ağustos böceğini görmüş. Zavallı ağustos böceği bir deri, bir kemik kalmış açlıktan... Titreyen sesiyle yalvarmış karıncaya: "Ne olur, bir dilim ekmek..." Karınca, "Hayır arkadaş, ekmek mekmek yok sana..." demekle kalmamış, bir de aşağılamış zavallıyı: "Madem bütün bir yaz saz çaldın, şimdi de oyna biraz..." Bu ne yahu? "Gel, ne olursan ol yine gel," diyen Mevlana'nın torunları bu öyküye layık mıdır? Kapıyı çalıp, ekmek, su isteyen kan davalın bile olsa, "Ocağına düştüm," dediğinde isteğini yerine getirmenin gelenek olduğu bu topraklarda, zor durumda olanın yüzüne kapıyı kapatmanın çalışkanlıkla ne ilgisi olabilir? Üstelik, ağustos böceği bütün bir yaz saz çalmış... Yani, o bir müzisyen, sanatçı, konservatuvarda öğrenci... Çalışmayı övmenin karşılığı sanatçıyı yerin dibine sokmak mıdır? Oysa, bu saçma sapan masalın anlatıldığı okulların duvarlarına Atatürk'ün şu sözleri yazılmaktadır: "Efendiler, milletvekili hatta cumhurbaşkanı bile olabilirsiniz ama sanatçı olamazsınız..." Yani demiş ki, güzel Atam, milletvekili, cumhurbaşkanı olabilirsiniz ama ağustos böceği olamazsınız. Bir de masalı National Geographica açısından ele alalım: Bir ağustos böceği doğmadan önce toprağın altındaki bir lavrada ortalama olarak 12 yıl bekler. Evet, tam 12 yıl. 12 yıllık hapislikten sonra dünyaya gelen garibanın ömrü adında yazılıdır: Ağustos. Yani topu topu bir ay... Şarkı söyleyen yalnızca erkek ağustos böceğidir. Çünkü dişi, en güzel şarkıyı söyleyeni kendine eş seçecek ve çiftleşecektir. Düşünsenize, 12 yıl toprağın altında bekle, dışarı çık. Ömrün bir ay... Buldun, buldun... Bulamadın, bir daha yok. Siz olsanız çalışır mıydınız?''
Ben aklımı/yüreğimi birde yalnız sizi dinliyorum Üstadım bu bana ziyadesiyle keyif ve haz veriyor...Ağustos Böceği'ni kim dinlerse dinlesin...Gerisine ben karışmam...Yine beni aşan bir şiirdi...Kutluyorum Çok Büyük saygı sunuyorum...Lütfen kabul buyurun ÜSTADIM...
bütün kitapları okudum, bütün şarkıları dinledim, kendi içsel kitabımdan ve içsel müziğimden bana daha uygun olanını bulamadım, bu yüzdendir ki, bunu anladığımdan beri, kitabımı ve müziğimi saklayan ruhumdur yaşam pusulam, ve tavsiyemdir yolunu bulamayanlara, ruhunuzun götüreceği yerdedir aradığınız...
her ne zaman sevse gözlerin sinen cennetim ve sözlerin uyarsa içimdeki kitaba ayetimdir hariiiiiiiikaaaaaaaaaaaa tebrikler şiir zaten emeği ortaya koymuş resimde güzel yüreğinize saglık kaleminiz daim olsun sevgilerimle zaralıcan