Sen şurup iç korkarsan günahtan Sen şarap iç, rakı iç, zehir iç, zıkkım iç Yeter ki; yerli malı iç! Her yudum içkiye ödediğimiz nakitle Vakitsiz canlar almasın piç
Sen çuval giy! sen basma Sen patiskayla ört mahremini Yarın senin evine de gönderecek askerini Kendi paranla alıp da takma boynuna şimdiden Emperyalist tasma
Sen makarna ye sen pirinç Sen bazlama ye sen çizleme Sakın alma marketten onun bunun ununu Düşün Filistinlinin sonunu
Şiir yazmak yetmez Ağlamak sızlamak beyhude Araştırın yerli malını Hangisi senin alın terin Ve sorup öğren nerede
Paranı çek yabancı bankadan Ne zarar gördün bu ülkeden Uzak dur içi boş sanal borsadan Hisse çıkarma zamanıdır şimdi Yaşanan her kıssadan
C.Çalık
Sevgili dostlarim! Sadece şiir yazarak vatanımıza ve ezilen halklara duyduğumuz yakınlığı kanıtlayamayız. Kendisini gerçekten özde ve sözde ülkesini seven bir aydın olarak görenler bu düşüncesini yaşamına da uyarlamak zorundadır diyor ve sizleri yerli malı kullanmaya davet ediyorum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
...Yerli Malı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
...Yerli Malı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Duyarlı yüreğe saygılar öncelikle... ... Aslında çoğunlukla biliyoruz...şiirdeki ana fikri. Lakin iş pratiğe gelince .zorlaşıyar.. anlayışlar değişiyor. .. Bu bir adımdır belki.. Ama öncelikle bu anlayışta olan yetkili ve etkili kişileri öğrenip onları elemek gerekir... .. ama ama ama........ Biz yeni yürümeye başladığımıza göre... ilk adımımız sizin dediğiniz gibi olsun ..... Selamlar
Epeyce bir zaman uzak kaldığım siteye girince, ilk merakım 'acaba Kardanadam neler yazmış?' oldu. Ve gördüm ki, yine formundasın. Kutlarım seni Kardanadam. Şiirin teması çok yerindeydi. Kahrolsun demekle kimse kahrolmaz. O halde, elimizden gelen neyse -alış verişte yerli malı kullanmak mesela- , onu yapmalıyız bence de. Sevgilerimle.
Sen çok yaşa, Kardanadam. Çok yaşa. Yıllardır uğraşıyorum.
1- Yerli mal(Gıda ve raf ömrü uzun-paketli gıdalarda ürün ticari kodu 869... la başlayan ürünleri(Kitap hariç) almalıyız, 2- Kimden aldığımız-(Kazancı ile ne yapıyor, İşyerinin ve ürünün adı Türkçe mi- reklam/tanıtma çalışmları özellikle Türkçe mi(Türkülerimizi bedavaya getirip ve de bozarak kullananlar vb. dikkat ediyor muyuz ...)) 3. Mümkünse pazarda doğrudan üreticiden almalıyız.
diye. Sadece bizim üretemediğimiz yerine bulamayacağımız ya da bizi salak yerine koymakta ısrar ederek kötü üretim yapanlar konusunda duyarlı olmak vee birde ücretini kıyaslarken işveren mi, kayıtlı mı, üretiminde yerli hammadde kullanıyor mu( Raftaki ürünlere bakalım 869 la başlıyorsa biraz pahalıda olsa orada bir insanımızın çalıştığını-işveren olduğunu unutmayalım.?). Özellikle çocuklarımıza öğretelim -onlarda arkadaşlarına-Herşey küçükken öğrenilmeli.
Tekrar tekrar teşekkürlerimle ve Sevgi ve Saygımla. Kalemin ömürlü olsun.
Ildız tarafından 1/9/2009 4:40:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu ülkenin saygın dilini birisi çabucak söylesin, lütfen ben duymayayım!!! Okul ödevine bana söyleşiye gelmişlerdi öğrenci gençler...konu; "Temiz Türkçe"ydi! Çevreye bakınca, yaşadığım Lüleburgaz sınıra bir saat mesafede olduğu için olsa gerek, AB'ye kafayı ilk önce biz uzatmış olmalıyız ki, neredeyse bir tek yerli tabelaya rastlayamıyoruz; hay aksi!?
Senin tablonu bir de ben yineleyeyim, çift vurgu olsun... Türk Telekom, Arap'ın. Telsim İngiliz'in. Kuşadası Limanı İsrailli'nin İzmir Limanı Hong Konglu'nun.. . Araç muayene işi Alman'ın. BaşAk Sigorta Fransız'ın. Adabank Kuveytli'nin. İETT Garajı Dubaili'nin. Avea Lübnanlı'nın. Petkim, Ermeni'nin. Rakı , Amerikalı'nın. Finansbank Yunanlı'nın... Oyakbank Hollandalı'nın. Denizbank Belçikalı'nın. Türkiye Finans Kuveytli'nin. TEB Fransız'ın. Cbank İsrailli'nin. MNG Bank Lübnanlı'nın. alternatif Bank Yunanlı'nın. Dışbank Hollandalı'nın. Şekerbank Kazak'ın. Yapı Kredi'nin yarısı İtalyan'ın. (diğer yarısı kimin?) Turkcell'in yarısı Finli'nin Rus'un. Beymen'in yarısı Amerikalı'nın. Enerjisa'nın yarısı Avusturyalı'nın. Garanti'nin yarısı Amerikalı'nın. Eczacıbaşı İlaç, Çek'in. İzocam, Fransız'ın. TGRT(Fox) Amerikalı'nın. Demirdöküm Alman'ın. Döktaş Fransız'ın. Süper FM Kanadalı'nın.
Duyarlı Yüreğinden, Usta Kaleminden öperim Can Dostum.
Sen şurup iç korkarsan günahtan Sen şarap iç, rakı iç, zehir iç, zıkkım iç Yeter ki; yerli malı iç! Her yudum içkiye ödediğimiz nakitle Vakitsiz canlar almasın piç
Sen çuval giy! sen basma Sen patiskayla ört mahremini Yarın senin evine de gönderecek askerini Kendi paranla alıp da takma boynuna şimdiden Emperyalist tasma
Sen makarna ye sen pirinç Sen bazlama ye sen çizleme Sakın alma marketten onun bunun ununu Düşün Filistinlinin sonunu
Şiir yazmak yetmez Ağlamak sızlamak beyhude Araştırın yerli malını Hangisi senin alın terin Ve sorup öğren nerede
Paranı çek yabancı bankadan Ne zarar gördün bu ülkeden Uzak dur içi boş sanal borsadan Hisse çıkarma zamanıdır şimdi Yaşanan her kıssadan
Aynen katılıyorum Celâl bey, ama beni de üzen bir şey var, evrensel bir düyada yaşıyoruz, yerli malı kulanan ülke kalmadı hemen hemen, ülkemizde üretilen her ne varsa mutlaka içinde bir ithal madde vardır, olmamasına imkan ve ihtimal yok, öyle vazgeçilmezlerimiz var ki kullandığımız, olmazsa olmazlarımız, hadi vazgeçelim, özel arabalara binmeyelim, cep telefonu kullanmeyalım, elektronik eşya kullanmayalım, doğal gaz, elektrik kullanmayalım, daha bir sürü,elimiz mahkum, alışkanlıklarımızdan nasıl vazgeçeriz, geçilmiyecekte bilirim, bunlar hep sözde olan şeyler, özde değil inanın, yani hayat aynen devam ediyor, edecek. .kaleminiz daim olsun dilerim.
Saygılarımla
dağ gülü tarafından 1/8/2009 10:55:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
evet yerli malı kullanmak doğru ama yerliler ne kadar yerli onuda bilkmek lazım çoğunu ismi zahirde yerli içi kilise ya da havra patentli ha birde yerli diye yerliyi soyanlar var bu da cabası yerli kendi vatandaşını kaz görmeyen olmalı böylesine can feda gayrısını at çöpe selamlarımla ağa can
Yerli malı bulmak için önce zaman bulmamız gerekecek...Ne harika bir yorumdu sayın Rıfati'nin yorum olarak yazdıgı....Bu kadar zor işte... Şiir ise öyle güzel ,öyle can evinden vurdu ki ! Kesesi dolu olanların umuru değil...Fakir fukaranın cebi delik ,ne bulursa uygun onu kullanıyor ,onunla besleniyor.Genleri ile oynandı bütün sebzelerin .Sanki fabrika ürünü gibi hepsi ,kalıplara dökülerek üretilmişler adeta .Hangi birini anlatmalı ki... Bulduğunuz konular öylesine isabetli ve çarpıcı ki...Muhteşemdi tek kelime ile... Kutlarım...Saygılarımla...
Değerli can dostum şiirin mükemmel,konu seçimin her zamanki gibi yüzde yüz isbaetli...Canı gönülden kutlarım.
Bana e-mail olarak gelen bir yazıyı konuyla ilgili gördüğümden buraya taşımak istiyorum,hem espri olsun hemde gerçeklik payı var... Sayfanı biraz uzunca meşgul edebilirim,bunun için peşinen özür dilerim.
Yazanın kim olduğunu bilmediğimden yazarındanda özür diliyorum...
Bu arada başbakan medya aracılığıyla
> açıklama yapmış;
> "Krizden kurtulmak için yerli malı
> kullanın!"
* * *
> Ben de dedim ki amenna, başbakanımız
> doğru söylemiş...
> Başbakanı cepten arayıp tebrik edeyim
> dedim...
> Meğerse Turkcell'in bir kısmına el
> koyup, Finliler'e Ruslar'a satmışlar...
> Telsim'den arayayım dedim...
> El koyup İngilizler'e satmışlar...
> AVEA'dan arayayım dedim...
> Lübnanlı'ya satmışlar...
> Ev telefonundan arayayım dedim...
> Araplar'a satmışlar...
> E bari internetten e-posta yollayayım,
> maksat yerli malı kullanmak olsun...
> O da Araplar'a gitmiş...
> Ne diyelim....
> Arab...
> Sen bizi kurtar Ya Rab...
> * * * > Bari dedim bineyim otomobile, başbakanın
> yanına gidip öyle tebrik edeyim...
> Uzun yola çıkma dan önce araç muayenesi
> yaptırayım dedim...
> Araç muayene işlerini Alman'a
> vermişler...
> Sigortasını yaptırayım dedim...
> Başak Sigorta'yı Fransa'ya
> vermişler...
> Benzin alayım desem...
> Zaten direk Irak'a dolaylı olarak
> ABD'ye gidecek param...
> Ondan da vazgeçtim...
> * * *
> Madem dedim, başbakanı yerli malı kullanma
> sevdasından dolayı tebrik edemedik..
> E bari gidip bir bankadan kredi çekeyim de
> yüzde yüz Türk sermayeli bir iş kurayım...
> Maksat, başbakanın gözüne girmek...
> TEB'e gittim, Fransızlar kapmış...
> Deniz Bank'a gittim Danimarkalılar
> almış...
> Oyak Bank'a gittim, Hollandalı oturuyor
> patron koltuğunda...
> Finans Bank'ı da vermişiz
> Yunan'a... Hani, Türk Bankası olduğu için Ziraat
> Bankası'nın Atina'da şube açmasına izin
> vermeyen Yunanistan...
Ama Allah'ı var sayın
> başbakanımızın, Garanti Bankası'nın hepsini değil
> sadece yarısını vermişiz Amerikalılar'a...
> Valla tebrikler...
* * *
> Dedim ki kendi kendime, bu da olmadı, en
> iyisi mi açayım bir radyoyu da kafamı dinleyeyim...
> Açtım... Süper FM...
> Kanadalı'ya satmışlar...
* * * Valla nasıl olur bu iş dedim kendi
> kendime...
> Ne var ne yok elin ecnebisi kapmış....
> Cep delik tava delik... Nokta nokta nokta
> üstelik...
* * *
> Hemen bir 70'lik rakı açtım
> büyüğünden... Hani Türk içkisi ya. O bakımdan.
> Efkar dağıtmak için...
> Onu da Amerikalılar'a satmışlar
> meğerse...
* * * > Bir tek kömür madenlerini satmamışlar...
> Seçim zamanlarında işe yarıyor
> çünkü...
> Demokraside devrim yaptık ya hani...
> Kömür demokrasi düzenine geçirdik
> ülkemizi...
> O bakımdan...
> * * *
> Hadi bakalım...
> Durmak yok yola devam...
Bu yazıya bende bir şeyler eklersem;
E hadi gel de bulabilirsen yerli malı kullan….:)) Bilgisayarım HP, programım Windovs ,efendime söyliyim yazıcım Samsung,içtiğim nescafe,cep telefonum Nokia (7 yıllık),klimam,phılıps,vs.vs..vs......
Sevgili rıfati ben de netten okumuştum . Özellellikle AKP hükümeti döneminde satış çok oluyor dış ülkelere. Son 80 yıllık satışı ikiye katlıyor yaptığı bu satışlarla. Bakınız yok pahasına sattığı bir kaç işletmeyi ekliyeyim ben de ;
Türk Telekom, Arap'ın. Telsim İngiliz'in. Kuşadası Limanı İsrailli'nin İzmir Limanı Hong Konglu'nun.. . Araç muayene işi Alman'ın. BaşAk Sigorta Fransız'ın. Adabank Kuveytli'nin. İETT Garajı Dubaili'nin. Avea Lübnanlı'nın. Petkim, Ermeni'nin. Rakı , Amerikalı'nın. Finansbank Yunanlı'nın... Oyakbank Hollandalı'nın. Denizbank Belçikalı'nın. Türkiye Finans Kuveytli'nin. TEB Fransız'ın. Cbank İsrailli'nin. MNG Bank Lübnanlı'nın. alternatif Bank Yunanlı'nın. Dışbank Hollandalı'nın. Şekerbank Kazak'ın. Yapı Kredi'nin yarısı İtalyan'ın. (diğer yarısı kimin?) Turkcell'in yarısı Finli'nin Rus'un. Beymen'in yarısı Amerikalı'nın. Enerjisa'nın yarısı Avusturyalı'nı n. Garanti'nin yarısı Amerikalı'nın. Eczacıbaşı İlaç, Çek'in. İzocam, Fransız'ın. TGRT(Fox) Amerikalı'nın. Demirdöküm Alman'ın. Döktaş Fransız'ın. Süper FM Kanadalı'nın.
Celal abi yine harika fikir ve güzel yüreginle farkini farkettirdin.
Cok yerinde bir cagri, akli olan uyacak Yoksa kapitalistler bizi böyle soyacak Yerli mali kullanin katki olsun tepkiye Belli bu serefsizler tüm dünya ya kiyacak...
Yerli Malı ürünü bilmenin en pratik yolu; ürünün barkoduna bakmak. Barkod 8 69 rakamları ile başlıyorsa TÜRK MALI'dır. Günümüzde savaşların topla tüfekle değil, parayla yapıldığını unutmayalım.
Evet çıkıyoruz bizde sefere. Bu savaşta parolamız : 8 69 Bu savaşta şifremiz : 8 69
Yerli malı kullanalım çoçuklarımız işsiz kalmasın. Yerli malı kullanalım babalar kara kara düşünmesin. Yerli malı kullanalım ükemiz ekonomisi güçlensin. Yerli malı kullanalım bizim paramız bizde kalsın. Yerli malı kullanalım çoçuklarımızın geleceği kararmasın.
Paramızı kime verelim.
Şimdi karar bizim.
Celal Bey; şiirde de belirttiğiniz gibi sadece şiir yazmak yeterli değil.Boşuna da ağlayıp sızlamayalım. Toplumu ilgilendiren konulara da duyarlı olmak zorundayız.Şair ve yazarların bir görevide toplumu yönlendirmek olmalı.Biz de bu toplumun içinden çıktık ve hepimiz bu toplumun birer ferdiyiz. Sizi bu duyarlılığınızdan dolayı,anlamlı ve güzel şiirinizden dolayı ve gönlümüzden geçen duygulara tercüman olmanızdan dolayı kutluyorum. SAYGILARIMLA.
arıbeyi tarafından 1/8/2009 11:26:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sözlerde büyük ölçüde doğruluk payı var amma velâkin; git gide azalan ve bizim olmayan ne çok şey var.Memleketi satıyorlar karış karış ; Telekom bir ülkenin en önemli ağı bizim mi şimdi?? Çanakkale geçilmezdi , geçildi en güzel yerinden birinde yabancılar.Türkiyede'ki gıdadan kimleri zengin ediyoruz markaları ona göre inceleyip alalım.Biz boşa kürek çekiyoruz; insanlar bir torba pirinç bulgurvesaireye yağma Hasan'ın böreği gibi satın alınırken onu bile engelleyemiyoruz.
Hocam artık yerli malı haftasi bile yok okullarda :(( ama nike nerede adidas nere satılıyor kaça ayakkabıları mc bilmem ne nerede ne oyuncak hediye veriliyor bunu öğreniyorler hımm bir de banka demişsiniz şirketleri satın aldılar kendi bankalarından maaş veriliyor yönümüzü kesmişler görmüyoz körüz kör .... TEBRİKLER...
Ben şu an kahvaltımı masama getirmiş hem yiyorum hem de yazıyorum ve hemen sıralıyayım sana yediğim, içtiğim ve giydiğim eşyaların nerelerden geldiklerini istersen ;
Ceylan çayı içiyorum İsveç tereyağı yiyorum Danimarka'da üretilmiş beyaz Türk (nasıl oluyorsa ben de anlamış değilim) peyniri yiyorum Bak işte bu gerçek bir türk malı, pekmez ve tahin karışımı yiyorum ki bunları üreten firmaların da yüzde yüz Türk firmaları olduğundan da kuşkuluyum Üzerimdeki giysilere gelince, sadece ülkelerini sayacağım; Endenozya, İngiltere, Portekiz, Bulgaristan, ayağımdaki bir çift çorabı Türkiye'li bir nine ördü ama onların da ipi yine başka bir ülkeden
Benim yurt dışında yaşıyor olmamın elbette önemi vardır ama ben şunu çok iyi biliyorum ki yurt içinde yaşayıp da yine aynı malların kullanıldığını çünkü gelişen Kapitalizmden sonra şu slogan bir işe yaramadığı gibi aydın olup olmamanın da göstergesi değildir bana göre “Yerli Malı Türk’ün Malı Herkes Onu Kullanmalı”. İnsan bazı malları protesto edebilir ama bu çok da önemli bir hareket değildir bana göre.. Asıl önemli olan içerisinde yaşamış olduğumuz sistemi iyi kavrayıp, anlamadan geçer diye düşünüyorum ben de ki ayrıca yerli malı kullanmakla( ha keza dışarı malları için de geçerlidir bu) kimleri zengin ettiğimizi iyi düşünmek gerek...Paranın olduğu bir toplumda birilerinin (ki bu dünya nüfusun büyük bir çoğunluğu ediyor) hakları yeniyor demektir ve bence bu hakların nerelere gittiğinin önemi büyüktür yoksa malın meşei değil ...
mükemmel bu emek dostum başka bişey demeye gerek yok sorgulayan,birazda sancıtan:) ( ki umarım sancımışlardır) bir emekti kutluyorum kaleminize,yüreğinize sağlık selam ve sevgilerimle...
GÜZELDİ.TEBRİK EDİYORUM.SELAMLAR... Sen çuval giy! sen basma Sen patiskayla ört mahremini Yarın senin evine de gönderecek askerini Kendi paranla alıp da takma boynuna şimdiden Emperyalist tasma
Sen şurup iç korkarsan günahtan Sen şarap iç, rakı iç, zehir iç, zıkkım iç Yeter ki; yerli malı iç! Her yudum içkiye ödediğimiz nakitle Vakitsiz canlar almasın piç ********************************************
Ne içersen iç devlette kasa dolsun Birileri doymazca yeyip mutlu olsun
Ürettirir içkiyi satarken adam döver Vergi almaz kiminden medyada onu över
Bakın, Kişiye özel yasa çıkar onlara Dilerim giderler dönülmeyen sonlara.................Cemil.
Sen şurup iç korkarsan günahtan Sen şarap iç, rakı iç, zehir iç, zıkkım iç Yeter ki; yerli malı iç! Her yudum içkiye ödediğimiz nakitle Vakitsiz canlar almasın piç
Sen çuval giy! sen basma Sen patiskayla ört mahremini Yarın senin evine de gönderecek askerini Kendi paranla alıp da takma boynuna şimdiden Emperyalist tasma Haklısın...ama unutma biz daima yabancı hayranı olduk...Osmanlıda analarımız yabancıydı....şimdi muza kadar hepsi.... Kendimize hiç güvenimiz olmadı...sömrülmeye hep ortak olduk...Saygılar..dost
Usta pek değerli davetine daim icebetteyiz, çok doğru dedin yüreğine sağlık. Ne olur ki değil çok şey olur, yeter ki bizler gücümüzce tavır koyalım. Almayalım yadın, yabanın malını, vahşete katkıda bulunmayalım. Tekrar tebrik ve teşekkürler, sevgim ve saygımla.
Sen şurup iç korkarsan günahtan Sen şarap iç, rakı iç, zehir iç, zıkkım iç Yeter ki; yerli malı iç! Her yudum içkiye ödediğimiz nakitle Vakitsiz canlar almasın piç *********** nasılda gülümsedim haklı bir söyleme gülümsemek olmaz ama o kadar içten ve o kadar yerli öyle bizim ki şiir... haylazlıklarım aklıma geldi selam ve saygılar ağabey...
Şiir yazmak yetmez Ağlamak sızlamak beyhude Araştırın yerli malını Hangisi senin alın terin Ve sorup öğren nerede
Paranı çek yabancı bankadan Ne zarar gördün bu ülkeden Uzak dur içi boş sanal borsadan Hisse çıkarma zamanıdır şimdi Yaşanan her kıssadan
size yürekten katılıyor ve de kutluyorum efendim.... artık uyanmamız lazım..... işsizlikten bahsediyoruz....yabancı ürünlere yöneldiğimiz sürece daha ne fabrikalar kapanır.... insanlarımız işsiz kalır.... kutlarım efendim...selam ve hürmetler....
Paranı çek yabancı bankadan Ne zarar gördün bu ülkeden Uzak dur içi boş sanal borsadan Hisse çıkarma zamanıdır şimdi Yaşanan her kıssadan ============================ Akıllı mantıklı, yurtsever toplumcu ve bilinçli insan Yerli malı kullanır. yabancı hayranlığından vazgeçmek gerek. Duyarlı yüreğiniz var olsun. saygılar ..
BOŞBAKAN ve vükelai A Kü Pe lilerinde huzuruna sunulur izninlen.Çekmeye güçleri yeterse sermayeyi eloğlu bankalardan..bu işBOŞBAKANların BOŞnutuk çekmelerine benzemez.
yiğit yüreğin yazsın dost.Affan dedeye para saydım sattı bana çocukluğumu...dergibi oluyoruz artık.Yerli malı haftalarımızı 50 mizde kutluyoruz tekrar.bu duruma düşürünler utansın.hatırlatan erdemli yürek var olsun.
kollektif şuur için ortak eylem planları yapacak birliktelikler lazım düşünmek lazım bu bizde olurmu , ama her sözüne katılıyorum dostum , var ol düşünmen bile önemliydi
Şiir yazmak yetmez Ağlamak sızlamak beyhude Araştırın yerli malını Hangisi senin alın terin Ve sorup öğren nerede
Duyarlı yüreğe selam sevgi ve saygılar.Kutlamalarım ile bu güzel dizeleri. Ben de beyaz zambaklar bırakıyorum,sayfana.Gönlüne sağlıklar arkadaşım. Kalemin her daim var ola.Çok çok güzel dizelerdi.Ellerin dert görmesin.
doğru tespitler ama hangimiz bu lüksten vazgeçeriz... bazlamayı bilmeyen insanlar dolu bu memlekete hocam... duyarlı yürğiniz dert görmesin....taşın altına koymak lazım elimizi. inşaallah yerli malı kullanımı artar ve memlektimiz kazanır....selam ve saygılar...
SİZ;ECDADIN MİRASINA OTURDUĞUMUZU GÖEMEYİN,SİZ;GELECEĞİN HAKKINA TECAVÜZ EDEREK YAŞAMAYIN,SİZ;BEDEL ÖDEYİN DİYORSUNUZ.KİME HANGİMİZE,BUNU KALBİNDE YÜREĞİNDE HİSSEDENLER YA MAHKUM YA MECBUR.AMA BİRİLERİ VARKİ HER TÜRLÜ BELA VE CEFAYA KATLANARAK YILLARCA BU DAVANIN SESSİZ NEFERİ OLMUŞTUR,İNSANLARIMIZ İŞ BAŞA GELİNCE CIYAK CIYAKBAĞIRIYORLAR..! NE ACI.AKLIN MARFETİ AHİRİNİ GÖRMEKTİR OLANI SEYRETMEK DEĞİL.ŞU ANDA BU ÜLKE İÇİN CAN VERMİŞ ECDADIMIZIN HALI LANETLERİNİ ,DAHA DOĞMAMIŞ İNSANLARIN FERYADINI BÜTN DUYARLILIĞIMLA CAN EVİMDE DUYUYORUM. ÖFKENİZE SAĞLIK DİLİYOR SELAMLARIMI YOLLUYORUM.
Şiir yazmak yetmez Ağlamak sızlamak beyhude Araştırın yerli malını Hangisi senin alın terin Ve sorup öğren nerede duyarlı yüreğinize selam olsun çok yerli yerinde sözler şiirle dile gelmiş kaleminiz daim olsun saygılarımla zaralıcan
son derece yerinde bir çağrı ve ben şu anda uygulayıcısıyım..herkesi dedğiniz gibi yerli malı kullanmaya davet ediyoruz. sonuçta atılan misket bombalarında biizm de payımız var.bunu unutmamak gerekiyor paylaşım ve emek adına tşk.ederim. saygılar usta
Tam da bu haftada, ne kadar isabetli. "İğde" şiirim geldi gözümün önüne, o zamanlar böyle borsalar, talan edilen arsalar, yabancı bankalar, emperyalist kankalar yoktu.Çatal iğnemiz dışardan geliyor diye oturur ağlardım. Şu zamanda ah dostum ah!
sevgili abim sözlerinin tamamına katılıyorum ülkemizde bir yabancı özentisi var anlamadım gitti valla
yok lives yok bilmem ne nedir yani bu avrupa özentisi onlar değil mi bize dost görünüp kuyu kazan ?
şu coca cola kendi ülkesinde cami resmi tepesine markasını koydurdu sanal alemde boy boy çıktı dinimize hakaret içeren mesajları içeren pankartları...
bizim ülkede de yapılıyor bu meret halis muhlis Türk markasıyla ama hala bakkallar marketler bunu satıyor ya coca cola kazancının %70 ini israil ordusuna yatırıyor bunu bilmeyen kaldıı mı?
sonra burda filistin ağlıyor şiirleri yazıyoruz okuyoruz peki neden bu insanlara bizler de kurşun sıkıyoruz?
biz adam olmayız marka merakı varken bizim ulustan bir cacık olmaz
sevgi ve saygımla
cimcime79 tarafından 1/8/2009 12:37:44 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sen şurup iç korkarsan günahtan Sen şarap iç, rakı iç, zehir iç, zıkkım iç Yeter ki; yerli malı iç! Her yudum içkiye ödediğimiz nakitle Vakitsiz canlar almasın piç
Sen çuval giy! sen basma Sen patiskayla ört mahremini Yarın senin evine de gönderecek askerini Kendi paranla alıp da takma boynuna şimdiden Emperyalist tasma
Sen makarna ye sen pirinç Sen bazlama ye sen çizleme Sakın alma marketten onun bunun ununu Düşün Filistinlinin sonunu
Şiir yazmak yetmez Ağlamak sızlamak beyhude Araştırın yerli malını Hangisi senin alın terin Ve sorup öğren nerede
Paranı çek yabancı bankadan Ne zarar gördün bu ülkeden Uzak dur içi boş sanal borsadan Hisse çıkarma zamanıdır şimdi Yaşanan her kıssadan * * * * * * * * * * * * * * * *
...
Aslında çoğunlukla biliyoruz...şiirdeki ana fikri.
Lakin iş pratiğe gelince .zorlaşıyar.. anlayışlar değişiyor.
..
Bu bir adımdır belki..
Ama öncelikle bu anlayışta olan yetkili ve etkili kişileri öğrenip
onları elemek gerekir...
..
ama ama ama........
Biz yeni yürümeye başladığımıza göre...
ilk adımımız sizin dediğiniz gibi olsun
.....
Selamlar