-Başlıksız-
sustu şair yüreği
ve bıraktı kendini kuytuluklara Ölüm sessizliği dolanıyor şimdi geçmişte sevdanın en dolu halinin dolaştığı damarlarında Sevda yalancı bir bahar tek gerçeklik aşka dönüşüyor şair umudun en yaralısını alıp koynuna şiirle doğuruyor ölümle eşdeğer benliğini bırakıyor kuytuluklara aşka yanıyor... |
... ve yolcu ettik Sinanı...ilk kez bir asker uğurlamasıydı katıldığım...tanrım! bu kadar zor olabileceği hiç aklıma gelmemişti...şükrettim kızımın oluşuna...öyle garip duygulara girdim ki, en çokda anneleri anlayamadım(!) o düğüne gönderir gibi büyük bir coşkuyla askere gönderdikleri evlatları, hani o EN BÜYÜK ASKER BİZİM ASKER derken duydukları o heyecanı ve gururu, hani o gözü yaşlı biraz buruk ama çokça onurlu anneleri..neden mi?
böyle bir uğurlamanın ardından ( allah korusun ) evladın şehit oldu ana haberini aldıkları zaman nasıl oldu da vatan sağolsun diyerek metin durabildiler? hiç akıllarına gelmedimi NEDEN BÜYÜKLERDEN BİRİNİN DEĞİLDE ( tarihin hiç bir sayfasında yoktur milletvekilinin, başbakanın, bakanın vs oğlunun şehit olduğu, şehit ancak halktan çıkar, hani o kendi yağıyla kavrulan, hani kimsenin tavuğuna kışt dememiş, hani tek derdi ailesini geçindirmek olan, hani tek yaptırımının OY olduğu ve onu da bir türlü doğru kullanmayı öğrenemediği halk.
"vatan sağolsun;
elbette ya, vatan sol olacak değil ya (!) "
birer birer yok edilen ( avlanan ) bu nesil tamamen azaldığında vatan kimin için sağ olacak ve kime kalacak, merak konusu.
şimdi bir çok ön yargılı arkadaşımız beni vatan düşmanı gibi görecek ve lanse edecek :)) oysa gerçek asla bu değil...ben bu vatanı seviyorum, Atamın izinden giden ve NEDEN sorusunu sormayı bilen bilinçleri özlüyorum...68 liler belki masa başında vatan kurtarmaya çalışıyorlar diye alay konusu oldu ama bakıldığı zaman en azından KONUŞABİLDİLER! internet cafelerinde, bilardo salonlarında, abuk subuk sinema salonlarında 3 film birden ya da basit ve ucuz komediler izleyerek sürüleşmediler.
faşisti de komünisti de kendi düşünsel alanında onurluca ve sabit duruşlarıyla savundukları fikrin arkasından gittiler. ( şimdi gidilen tek yer ya rock bar ya alışveriş merkezleri, BABAM SAĞOLSUN, ALIN TERİ DEDİĞİNİZ NEDİR Kİ )
SÖZÜN ÖZÜ:
Sevgili Sinan, isterdim ki baban hayatta olsaydı da şöyle bir baksaydı yüzüne, öpseydi alnından sıcacık ve OĞLUM BEKLİYORUM, DİKKAT ET KENDİNE deseydi.
Annen keşke hasta olmasaydı da ( yada göz yaşlarını senden kaçıramayacağını anlamasaydı da ) ÜSTÜNÜ SIKI GİY KUZUM deseydi.
Keşke herşeye rağmen herşeyi s...tir edip ar etmeden, o dik duruşu, o güçlü resmi hiçe sayıp sarılıp sana ağlalayabilseydim.
ve keşke sen gider ayak bana asi küheylanın son dörtlüğünü okuyabilseydin!
Asi bir Küheylanam
Kesmez beni bu acılar
Beni vursada bu puştlar
Ancak sırtımdan vururlar
gözüm; yerin solumuzda bakidir, dost demişiz, can demişiz, kardeş demişiz ve bir özge can bellemişiz...VATANSAĞOLSUN, VATAN SOL OLSUN :)) AMA ÖNCE SEN SAĞOL.
biz burada ve bekleyen olacağız yine şiirleşmek için.
sevgiler TALAY.