Yüreğinize iyilik tohumları ekin.. büyüyüp yeşersinler, kötülükleri yok etsin onlar..! (fikret şimşek)
Ahmet Çiftci
Ahmet Çiftci

BEN İNSANIM

Yorum

BEN İNSANIM

( 17 kişi )

16

Yorum

39

Beğeni

5,0

Puan

299

Okunma

Okuduğunuz şiir 24.6.2026 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.

BEN İNSANIM




Ben insanım benden uzak dur bülbül
Sevgime ihanet ekli içimde
Yoluma yön veren bir bencil gönül
Fitnenin kaynağı köklü içimde

Yüzümde tebessüm bedenim ak pak
Ruhumdaki cismim doğuştan kaypak
Ne sözüme güven ne dilime bak
Haksızlığım bile haklı içimde

Anlatma kimseye beni ezbere
İyilik neredir kötülük nere
Tutunma dalıma düşersin yere
Gördüğün manzara farklı içimde

Kader yollarını kaparsa kışın
Hemen dostluğuma güvenme peşin
Akılda hayalde ne varsa düşün
Bin yılın pisliği yüklü içimde

Kitabım yirmidir inancım elli
Kurtuluş kendime boş bir teselli
Ne sağım bellidir ne solum belli
Koskoca bir cihan saklı içimde

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (17)

5.0

100% (17)

Ben insanım Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Ben insanım şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BEN İNSANIM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Sabitlendi Etkili Yorum
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
24.6.2026 16:48:58
5 puan verdi
Ne sözüme güven ne dilime bak
Haksızlığım bile haklı içimde"

İnsanın kendi içindeki iyilik ve kötülük dengesiyle, zayıflıklarıyla ve sırlarıyla böylesine cesurca yüzleşmesi, şiirinizi oldukça güçlü kılıyor. Kendini bir "bülbül"e veya dışarıdaki gözlemciye karşı savunmaya almak yerine, tüm o "bin yıllık pislik" ile "koskoca cihan"ı aynı potada eritebilmek, hakiki bir ozan tavrıdır.
Salih Erdem
Salih Erdem, @salih-erdem
25.6.2026 23:54:31
Eyvallah Çiftçi Baba, doğadaki en tehlikeli varlık olan insanı sorgulayan güzel bir şiir, başarınızı kutluyorum. Sağlıcakla...
e-selcuk
e-selcuk, @e-selcuk
25.6.2026 23:01:17
İlk defa bir şiirinize denk geldim. İyi ki denk gelmişim.

Tebrikler…
andelip
andelip, @andelip
25.6.2026 21:01:50
Harika bir şiir olmuş kıymetli dost.. tebrik ediyorum..

Her insanın içinde saklı bir cihan vardır;
görünenle görünmeyen,
söylenenle gizlenen,
inanılanla yaşanan arasında duran bir cihan...
İşte bu satırlar, o cihanın kapısını aralamak isteyen bir yüreğin sesi soluğu olmuştur...
saygılarımla..
neneh.
neneh., @neneh-
25.6.2026 20:41:51
5 puan verdi
Muhteşem di.Kutluyorum.Üstad'a saygıyla.
Şair_adayı
Şair_adayı , @sair-adayi
25.6.2026 20:30:57
Bu şiir insanı dinden imandan çıkarabilir
Son dörtlüğün ilk dizesine dikkat...
Âşık Yârenî
Âşık Yârenî, @sikyren
25.6.2026 19:30:05
,,,, GÜNÜN ŞİİRİ YALNIZ GEZEN SANAT
Elif_V_Mim
Elif_V_Mim, @elif-v-mim
25.6.2026 16:20:59
Güne gelen şiiri ve şairini kutlarım.
Beyzade
Beyzade, @beyzade2
25.6.2026 13:15:12
5 puan verdi
Günün şiirini ve değerli şairimizi tebrik ediyorum. Saygılarımla.
İbrahim Kurt
İbrahim Kurt, @ibrahimkurt
25.6.2026 12:58:41
5 puan verdi
şiir kısaca , bir resmi yada manzarayı , yada yaşanmışlığı , içimizdeki bizi izah etme sanatıdır . bakın ozan ne kadar net izah etmiş anlatmış bendeki beni yürekten kutluyorum şairi yürekten kendine has değil anadolu hece şiir geleneğine uygun bir dil tek kelime harika hocam başarılar diliyorum
Tigem0663
Tigem0663, @tigem0663
25.6.2026 07:31:46
Kendimize yapabileceğimiz en büyük iyilik boş işlerden kurtulup güzel meşguliyetlerle arkadaş ve dost olabilmektir öyle bir meşguliyetimiz olsunki bizi gariplikten kimsesizlikten kurtarsın ve öyle bir amel işleyelimki arkamızdan dua okunsun
Tülay Aslan
Tülay Aslan, @tulayaslan
25.6.2026 00:56:29
5 puan verdi
Güne düşen güzel şiiri ve şairimi kutluyorum Kaleminize bereket İlhaminiz bol olsun Tebrikler Selam sevgiler.
Ahmet Coşkun 1
Ahmet Coşkun 1, @ahmetcoskun1
25.6.2026 00:27:04
5 puan verdi
Ruhunu deşmiş insanın cesurca
yerini hak eden güçlü dizeler
güne gelen şiiri şairini
kutluyorum...
k.doğanay
k.doğanay, @k-doganay
24.6.2026 19:42:08
5 puan verdi
Şiir yazmak bir yetenek işidir.
İster hece,ister serbest olsun
yazmak yetenek ister.
Şiir mutlaka kuralına göre yazılmalı.
Kuralına göre de okunmalı.
Sizin gibi güzel şiir yazanları
KUTLARIM.
Dosteli_
Dosteli_, @dosteli
24.6.2026 15:53:07
5 puan verdi
Şiiri okuyan dönüp bir daha okusun bence

Zor sanat güzel insan olmak O erdemi tersinden bir bakışla ustalıkla dillendirmiş dost
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL