Sessizlik, çok kez toplumun değer ve hükümlerini sözlerden daha güçlü olarak belirtir. benjamin disraeli
Hazan Gülü Fatoş
Hazan Gülü Fatoş

NAMERDİM

Yorum

NAMERDİM

( 16 kişi )

15

Yorum

23

Beğeni

4,9

Puan

173

Okunma

NAMERDİM

NAMERDİM

NAMERDİM..

Madem göçmek dilersin ayrılık ülkesine,
Ardından tek bir kelam edersem yâr namerdim,
Boyun eğdim hicranın, buz tutmuş nefesine
Gözümden akan yaşı silersem yâr namerdim.

Ak düşen saçlarımı, hasret rüzgarı sarsın,
Tel koymasın başımda, birer birer koparsın,
Mademki bu sinede, yanan koca bir narsın,
Külümü yollarına, dökersem yâr namerdim.

Ben de düştüm girdaba, sanma ki içim rahat,
Geceler şahidimdir, yürekte bin bir feryat.
Yerle yekzan eyledi gönül tahtımı hayat,
Kahrını lütuf sayıp, seversem yâr namerdim.

Alın yazısı deyip boyun büktüğüm yerde,
Bir ah fırtınası var, eser en derinlerde,
Ettiğin bunca zulme, sitemim olur perde,
Daha fazla bu nazı, çekersem yâr namerdim.

Vefayı sende bilip, cefayı bana verdin,
Bir ömürlük sevdayı dar ağacına gerdin.
Demek ki bir kök salmak değilmiş senin derdin,
Kuruyan dallarını, öpersem yâr namerdim.

Gidiyorsan durma git, sevdanı da al götür,
Aramızda ne varsa, bir çırpıda tez bitir,
Mevsim zaten kış bana, ister her gün kar getir,
Eğer ki ardından diz, çökersem yâr namerdim.


Hazan Gül’ün ayazda, yapraklar dökük şimdi,
Hep dik duran bu başım, kadere bükük şimdi,
Gönül denilen saray, temelden yıkık şimdi,
Burcuma aşk bayrağı dikersem yâr namerdim.

Hazan Gülü Fatoş.....

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (16)

5.0

94% (15)

4.0

6% (1)

Namerdim Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Namerdim şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NAMERDİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Sabitlendi
Kul Seyyah
Kul Seyyah, @kul-seyyah
24.6.2026 05:39:34
5 puan verdi
Bu şiir, ayrılık ve kırgınlık temasını güçlü bir halk şiiri / âşık edebiyatı üslubuyla işliyor. Özellikle her dörtlüğün sonunda tekrarlanan “yâr namerdim” redifi, hem duygusal yoğunluğu artırıyor hem de şiire bir yemin ve kararlılık havası katıyor.


Duygu bütünlüğü sağlam. Baştan sona terk edilmiş bir âşığın kırgınlığı ve gururu korunuyor.
Klasik söyleyişe yakın. “Hicran”, “hazan”, “gönül tahtı”, “alın yazısı”, “aşk bayrağı” gibi imgeler geleneksel Türk şiirinin dilini çağrıştırıyor.
Tekrarlar etkili. “Şimdi” sözcüğünün son kıtada üç kez kullanılması, çöküş ve değişim hissini kuvvetlendiriyor.
Akıcı kafiye düzeni var. Özellikle ilk ve son kıtalar kulakta hoş bir ahenk bırakıyor ve okuyucuyu adeta kucaklayarak için çekiyor.

Şiirin en başarılı beyiti.
Şu dörtlük duygusal açıdan oldukça güçlü:
Hep dik duran bu başım, kadere bükük şimdi,
Gönül denilen saray, temelden yıkık şimdi,
Burcuma aşk bayrağı dikersem yâr namerdim.

Burada “dik duran baş”, “yıkılmış saray” ve “aşk bayrağı” imgeleri birbirini tamamlıyor.
Değerli dost şairemiz, yine kaleminizden bir hazin bir aşk şiiri okudum.
Yüreğinize, kaleminize ve emeğinize sağlık. Tebrik ediyorum ve yürekten kutluyorum sizi.
Nice şiirlerde buluşmak ümidiyle, selam ve saygılarımı iletiyorum.
Mutlu, sağlıklı ve huzurlu bir yaşam dileklerimle günaydınlar.
Bu duygusal aşk şiiri günüme seçilmeyi haketmiştir. GÜNÜMÜN ŞİİRİDİR. 💐🌷🌺🤝💐
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
24.6.2026 11:41:14
5 puan verdi
Şiir boyunca "dar ağacına gerilen" bir ömürlük sevdanın, nasıl bir anda "kuruyan dallar" mertebesine indirgendiğini görmek oldukça etkileyici. Vefasızlığın bir "yıkım" olarak kabul edildiği bu metin, insanın kendine olan saygısını yeniden inşa etme biçimi gibi; dizeler ilerledikçe şairin sesinin yükseldiğini, artık naz çeken değil, hüküm veren bir konuma geçtiğini fark ediyoruz.
"Burcuma aşk bayrağı dikersem yâr namerdim" son sözü, bir sarayın yıkılışından sonra o saraya bir daha asla dönülmeyeceğine dair verilen en kesin karar. Aşkın bir "bayrak" gibi yüceltildiği yerde, o bayrağın artık o yorgun burçlarda dalgalanmayacak olması, bir devrin gerçekten kapandığını gösteriyor.
Ça
Çakıroğlu64, @cakiroglu64
24.6.2026 10:29:07
4 puan verdi
Biz okur-yazar ve çizerler, yazmayı biliyoruz, ancak, her nedense okumayı bilmiyoruz? Okuduğumuzu doğru anlamıyoruz? Doğru anlasak bile karşıya yani muhatabına ifade edemiyoruz? Son 10 yıldır inadına ve ısrarla bilimsel faaliyetlere ket vurulmaktadır...Türk Ulusal edebiyatımız dejenere edilmektedir....ANCAK BU KİMİN UMURUNDA?
Etkili Yorum
nejat hoca
nejat hoca, @nejathoca
24.6.2026 10:10:25
5 puan verdi
Şiir, ayrılığın acısını ve gururun direncini güçlü bir halk edebiyatı üslubuyla dile getiriyor. Her dörtlükte yinelenen “yâr namerdim” redifi, hem bir yemin hem de kararlılık ifadesi olarak esere ayrı bir ahenk katıyor. Şair, “hazan”, “gönül tahtı”, “dar ağacı” gibi imgelerle klasik Türk şiirinin derinliklerini çağrıştırmış. Akıcı kafiye düzeni ve yoğun duygusal atmosfer, okuyucuyu derinden etkiliyor.
Tebrikler; bu eser, hem geleneksel hem de lirik bir güzellik taşıyarak unutulmaz bir iz bırakıyor.
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
24.6.2026 09:33:05
5 puan verdi
Merhaba değerli dost kalem
Şiir güzeldi, her zaman ki tat ve deminde
Biz de okuduk ve kutladık yürekten, yalansız ve riyasız
Şiirle kal, sevgiyle kal, hoşça kal
Ça
Çakıroğlu64, @cakiroglu64
24.6.2026 07:37:13
4 puan verdi
Oldukça ilginç ve düşündürücü bir çalışma olmuş. ŞİİRİN Başlığından al son bağlamına kadar tersten yazılmış. Belli ki ŞAİR Edebiyatın ne olduğunu ve ne iş yaptığını iyi biliyor. ŞİİRLERİN bir amacı da düşündürmektir, ehh beni de düşündürdü...SAYGILAR
Özkan Değirmenci
Özkan Değirmenci, @ozkan-degirmenci
24.6.2026 06:27:12
5 puan verdi
Değerli üstadım çok güzel çok anlamlı bir eser olmuş gerçekten yüreğine emeğine kalemine sağlık selam ve saygılar Yüce Rabbime emanet olun
Etkili Yorum
YEŞİLIRMAK
YEŞİLIRMAK, @yesilirmak1
24.6.2026 04:50:45
5 puan verdi
Türk halk şiiri ve divan edebiyatı esintilerini taşıyan, sitem, gurur ve kesin bir kopuşu konu alan güçlü bir koşma/gazel formuna sahip. Şiirde sitemkâr bir ton hâkim olsa da asıl vurgu, acıya rağmen dik durma ve gidenin ardından eğilmeme iradesidir.
​ Şiirin ana omurgasını "namerdim" reddiyesi oluşturur.

Şair, çekilen acıyı gizlemez ancak bu acının kendisini gidenin karşısında küçültmesine izin vermeyeceğini ilan eder.

​Aşk ve Nefret İkilemi: Sevgili hem sineleri yakan bir "nar" (ateş) hem de zulmeden bir figürdür. Sevginin yerini, yapılan haksızlıklara karşı duyulan köklü bir kırgınlık almıştır.

​Hicranın Buz Tutmuş Nefesi / Mevsimin Kış Olması: Ayrılık ve yalnızlık, doğadaki kış ve ayaz unsurlarıyla somutlaştırılmıştır.

Aşk, hükümdarlık üzerinden kurgulanmış; ayrılık ise bu sarayın "temelden yıkılması" ve "yerle yeksan olması" olarak tasvir edilmiştir.
​Dar Ağacı: Bir ömürlük sevdanın yok edilişi, hukuki/trajik bir infaz benzetmesiyle (dar ağacına germek) verilerek ihanetin ağırlığı vurgulanmıştır.

​Son dörtlükte geçen "Hazan Gül", muhtemelen şairin mahlasıdır. Bu da şiirin klasik aşık edebiyatı geleneğine sadık kalınarak yazıldığını gösterir.

​Akıcı ve Klasik Dil: "Kelam, hicran, nar, yerle yeksan, vefa, cefa" gibi kelimeler, metne hem ağırbaşlı hem de zamansız bir hava katmaktadır.

​Şiir, bir vedadan ziyade bir meydan okumadır; biten bir aşkın ardından ilan edilen duygusal bağımsızlık deklarasyonudur.

TEBRİKLER kutlarım yazan kalemi
Gönül Pınarı
Gönül Pınarı, @gonul-pinari
24.6.2026 04:47:18
Karşılık görmeyen tutkulu bir aşka sevdaya dair özenle kaleme alınmış anlamlı ve anlatımı güzel sitemkar da olsa duygu yüklü bir şiir daha okudum kaleminizden.
Nice güzel ve kalıcı eserlerde buluşmak dilek ve temennisiyle, kaleminiz daim ilhamınız bol olsun.
En kalbi duygularımla başarı ve esenlikler dilerim.
Tebriklerimle saygılar.
Etkili Yorum
CEMRE_YMN
CEMRE_YMN , @cemre-ymn
24.6.2026 01:19:05
5 puan verdi
Kıymetli 🌹gül şairem,
Muazzam bir eser okudum.
Ayrılık ülkesine göçme kararlılığını ve bu hicran karşısındaki vakur duruşu çok güçlü bir üslupla işlemişsiniz.
Hasret rüzgârının saçlara düşürdüğü aklar ve sinedeki narı kül edip yollara saçma betimlemeleriniz, bağlılığın ve terk edişin ağırlığını son derece etkileyici kılmış.
Canı gönülden tebrik ederim, sevgilerimle.🐞🎗🌹💚
Âşık Yârenî
Âşık Yârenî, @sikyren
24.6.2026 00:52:29
5 puan verdi
Hocam yine ilhamınız üstünüzde. Her ne kadar etkisi aşırı duygu yoğunluğu olsada bir sınır çizgisiyle duygular sağlanmış
Şiir çok güzeldi
Tebrikler
Musa Aslansofuoğlu
Musa Aslansofuoğlu , @musaaslansofuoglu
24.6.2026 00:48:59
5 puan verdi
Şairem
ben YEP
ben YEP, @benyep
24.6.2026 00:46:57
5 puan verdi
Anlatımı, duygusu çok güzel bir şiir.
Emeğinize sağlık.
Saygılar...
Beyzade
Beyzade, @beyzade2
24.6.2026 00:44:22
5 puan verdi
Muhteşem bir eser ortaya koymuşsun yüreğine kalemine sağlık Fatoş hocam. Nicelerine inşallah. Dua ile.
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL