Yurdun her yanında vardır izlerin Bizlere kılavuz olur sözlerin Çağlar ötesine bakan gözlerin Yolumuza ışık tutar Atatürk *** Önceden yayınladığım aşağıdaki şiirimi Atamızı anmak için tekrar yayınlamakta bir mahzur görmüyorum. Affola.. . Aydın yüreğiyle aydın yüzüyle Asrımıza damga vurdu Atatürk Çağdaş dünya gördü gönül gözüyle Türk’ün devletini kurdu Atatürk - Türk Milleti umut etti yürekten Kazması küreği etkin tüfekten Kara yazgısını silip felekten Makus talihini kırdı Atatürk - Yavuz’un ayarı Alparslan eşi Yedi düvel ile yaptı güreşi Birleşip geldiler üçüyle beşi Yunan’ı denize sürdü Atatürk - Subayı askeri geçti serinden Dağlar taşlar oynar oldu yerinden İnönü mevzii çöktü derinden Bir bir defterini dürdü Atatürk - Sakarya Doğusu bizim Polatlı Polatlı düzünde vardı al atlı Atının yelesi kartal kanatlı Topyekûn askerle birdi Atatürk - Yok yoksul insanlar binbir meşakkat Ayaklar çarıksız yamalar kat kat Yalnızca Allah’tan dilenip imdat Düşmanı yerlere serdi Atatürk - Afyonkarahisar Kütahya Uşak Yenilgiyle gelmiş bilmem kaç kuşak Zafer filizleri verince başak Nihai yoluna girdi Atatürk - Elinde dürbünü sipere yattı Kan tere belendi çamura battı Alayını birden önüne kattı O gün “ilk hedef” i verdi Atatürk - Çanakkale kurtuluşun müjdesi Asırlar sonrası çıkan gür sesi Bir dönüm noktası ferah nefesi Çok çok ileriyi gördü Atatürk - Düşmanlar Türklüğü tükendi sanır Bilmezler şamarla savaş kazanır İzmir’im Manisa’m Kars’a uzanır Tümden hesabını sordu Atatürk - Kolay kolay yılmaz kartal kuşları Diyarı terk edip göçmez kışları Sessiz sedasızca görüp işleri Zamanla hedefe vardı Atatürk - Askeri dehaydı korkak değildi Ne minnet eyledi ne de eğildi Nerede durulur çok iyi bildi Dosta dost düşmana zordu Atatürk - “Şu naçiz vücudum toprak olacak Gençler büyüyecek nöbet alacak Elbette Türkiye baki kalacak” Sürekli bunları derdi Atatürk - Gerçek bir kahraman gerçek bir lider “Yolumuz muasır medeniyet” der Ne düşmanlık besler ne de kin güder Milletçe murada erdi Atatürk - Suat Zobu - Ebediyete gidişinin 86. Yılında SAYGIYLA ANIYORUZ Mekânı cennet olsun. Ne mutlu Türk’üm diyene…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Atatürk şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Atatürk şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İnsanoğlunun karnı doyunca zihniyeti körelir. Bu toplumun da aklı başına gelince; Cumhuriyete, Demokrasiye, Laikliğe ve Hukuk Devletine bir gün yeniden döneceğiz. İşte o zaman okullarda, milli bayramlarda yine şiirler okunacak. Belki bizler görmesek de, eminim bu şiir en çok okunanlardan biri olacaktır.
Kocaman yüreğin dert görmesin abim. Bu şiiri her milli bayram ve her on Kasım'da almalısın deftere. Hakkıdır çünkü.
Bir daha tebriklerimi ve teşekkürlerimi sunuyorum. En derin saygılarımla...
Büyük Atatürk'ü tüm hasletleriyle ortaya koyan, yeniden kurulan dengeler üzerine bir vatan inşa eden, barışın güvercini, ancak savaşın kartalı olan bu emsalsiz deha ve Dünya liderliğine hak kazanan Türk'ün başbuğunu anlatan veciz şiirinizi büyük haz ve övünçle okudum. Türk insanına örnek, kör gözlere ışık olması temennisiyle taktirlerimi ifade ediyorum. Sağlık ve ömür bereketiyle Allah'a emanet kalın. "Tanrı Türk'ü Korusun ve Yüceltsin..." (Aksakal)
"NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE " ULU ÖNDER MUSTAFA KEMAL ATATÜRK Ü Rahmetle minnetle anıyorum. Cumhuriyetimizin kurucusu Türkün ilelebet unutulmayacak lideri gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarına tüm şehitlerimize ALLAH tan rahmet diliyorum. Emeğinize sağlık. Solmasın daim kaleminiz. Saygılarımla
Şiirde 'Bizlere kılavuz olur sözlerin' ifadesini görünce;
Atatürk; 'İnsanlarda bir takım ince, yüksek ve asil duygular vardır ki insan onlarla yaşar. İşte o ince, yüksek, derin ve asil duyguları en çok duyabilen ve diğer insanlara duyurabilen şairdir.' der.
Ne yazık ki son zamanlarda yapay zeka şairleri ve intihalcilerin sayısının çoğalması, bunların utanma duygularını tamamen yitirmeleri, bu kişlerin ipe un serip üstelik gerçek şairlerin şiire sahip çıkmalarına da çamur at izi kalsın şeklinde yaklaşılmaları şiir sanatında o ince, yüksek, derin ve asil duyguların açığa çıkartılamamasına sebebiyet vermektedir.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü, ebediyete ulaşmasının 86. yıldönümünde rahmet ve minnetle anıyorum, kendisiyle birlikte bu vatan için canlarını feda eden tüm şehit ve gazilerimizin ruhları şâd mekânları cennet olsun. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE 🇹🇷🇹🇷🇹🇷 Muhteşem güzellikteki vefâlı yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. En içten selam, sevgi ve saygılarımla. Esenlikler ve iyi hafta sonları diliyorum.
Türk Milleti için ebedi Başkomutanı, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü, 86'ınca ölüm yıldönümünde yine rahmet minnet ve şükranla anıyor ve bu vatan için onunla birlikte canlarını ortaya koyan feda eden tüm şehit ve gazilerimizin ruhları şâd mekânları cennet olsun diyorum. Bu vesileyle bu anlamlı ve muhteşem güzellikteki yürek sesi güzel şiiri gönülden kutluyor, nicelerine diyorum değerli üstadım. En içten saygı, sevgi ve saygılarımla esenlikler diliyorum.