Leyla’ca solarken tomurcuk gülü Dünyanın rengini söylerken dili Bir garip abdalca inlerken teli Hani dünya, sevda sözüm ar deyip Bülbülce şakıyıp gezenim hani
Muharrem ustadan dersini alıp Deli boran ile düşlere dalıp Hatayı günahı kendinde bulup Hani dünya, gönül gözüm kör deyip Ecinnice esip tozanım hani
Şanova da bulup acem gelini Gözünden akıtıp Leyla selini Aşka berdel verip ata elini Hani dünya, baba nazım var deyip Derdiyle meşk edip sızanım hani
Öpüp abdallığı başına koyan Dostun haberini özünde duyan ‘Aşk seven gönülde güzeldir’ diyen Hani dünya çalan sazım yar deyip Sevmenin sırrını çözenim hani
Hacı Taşan ile semaha durup Aşk ile sazının döşüne vurup Gönül yurdumuza tahtını kurup Hani dünya, benim izim sır deyip Sevda deryasında yüzenim hani?
Aşkın ellerinde gönül sırdaşım Sevda çöllerinde çile yoldaşım Kara haber geldi eğildi başım Hani dünya, ince sızım yar deyip Göçüp giden Neşet ozanım hani?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Deli boran- Neşet Ertaş'a- şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Deli boran- Neşet Ertaş'a- şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yoruma Neşet Ertaş'ın o güzel ve hiç unutulmayan sözlerinden birini eklemek istedim ama onun sevgi dolu yüreğinden dökülen her söz öyle güzel ki karar veremedim. Hangisini buraya alsam, diğerlerine haksızlık olacak gibi hissettim. Bu nedenle de vazgeçtim.
Sazından ve sözünden sevgi, dürüstlük, dostluk, insanlık dökülen ve bu sözleri türküleriyle bütünleştirip gönülleri fetheden, asla unutulmayacak bir insan ve büyük usta o.
Şiir o kadar güzeldi ki... Emeğinize sağlık, var olsun yüreğiniz
Neşet Ertaş ustayı rahmet ve saygıyla anıyorum Kaleminizi tebrik ediyorum.
İnsandı, insan gibi yaşadı bu hayatı insanca terki diyor etti mekanı cennet kabri nur olsun. Büyük ustayı dile getiren değerli kalemi tebrik ediyor esenlikler diliyorum.
ne şiiri be usta, aldın götürdün yine Bozkır'ın taa ortalarına...
millet sanatçı deyince ne anlıyor bilmem ki, bilirim de içim elvermez yine de, üzülürüm.
bir yaşamı gönül, gönül diyerek harcamak ve nice fırsatı varken yarı aç yarı tok. ne mutlu onu tanıma, dinleme, sevme şansına eriştiğimiz için...
bir de usta, Baba Muharrem 'in oğul Neşat'a sitemli bir türküsü vardır bilmeyen dostlar için, der ki" Küsmedim Neşet'im kahrettim sana, Baban değil miydim sormadın bana, olan olmuş yavrum ne deyim sana Sen aklını yitirmişsin evladım"...
gözümde nice yaş,ve biliyorsun usta Neşet'te bu kahırın karşılığı elbette aşk.
"BOZKIRIN TEZENESİ" Neşet Ertaş ozanımıza ithâfen yazılmış, ona layık, muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Kalemine ve duyarlı yüreğine sağlık diliyorum. Bu müstesnâ eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
25 Eylül 2012’de hayatını kaybeden halk ozanı Neşet Ertaş’ı rahmet ve saygıyla anıyorum, ruhu şâd olsun.
’BOZKIRIN TEZENESİ’ 🎻~ şiirinden
Türküleri söylenir düşmez asla dillerden Gönüllerin teline dokunur sazın sesi Sevgisi hiç eksilmez yerleşip gönüllerden Efsanedir kalplerde ’Bozkırın Tezenesi’
Türkmenoğlu diyor ki; kalpte anısı kaldı Gönlünden gelenleri sazla söyleyip çaldı Kırşehir’i onunla müziğin şehri oldu Şahânedir kalplerde ’Bozkırın Tezenesi’
Rahmetlinin şiirlerini ve türkülerini benliğime işlenmişcesine çok severdim.
Ben çocukluğumdan beri bu türkülerle hemhal oldum. Rahmetlik babam arabamiza binmemizle açardı bir Neşat Ertaş Türküsü ve dinlerdik ta ki gidecegimiz istikamete kadar. Bir taraftan da o gür sesiyle eşlik ederdi değerli ozanimiza. Ozanimizla tanışma fırsatını dahi bulmuştu. Fotoğrafları var :(
Rabbim gani gani rahmet eylesin Ozanimiza...Ruhuna el Fatiha 🙏
Yoruma Neşet Ertaş'ın o güzel ve hiç unutulmayan sözlerinden birini eklemek istedim ama onun sevgi dolu yüreğinden dökülen her söz öyle güzel ki karar veremedim.
Hangisini buraya alsam, diğerlerine haksızlık olacak gibi hissettim. Bu nedenle de vazgeçtim.
Sazından ve sözünden sevgi, dürüstlük, dostluk, insanlık dökülen ve bu sözleri türküleriyle bütünleştirip gönülleri fetheden, asla unutulmayacak bir insan ve büyük usta o.
Şiir o kadar güzeldi ki...
Emeğinize sağlık, var olsun yüreğiniz
Neşet Ertaş ustayı rahmet ve saygıyla anıyorum
Kaleminizi tebrik ediyorum.
Her zaman saygılarımla Ahmet bey