(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
../ Hû ve huzur /.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
../ Hû ve huzur /.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bazı kelimelerin şerhi ve ne manada kullanıldığı not olarak düşülseydi kanımca daha iyi anlaşılabilirdi… Zira derin manaların geçtiği öbekler okuyucuların ve ne yazık ki bizlerin yabancı kaldığı aşikâr zamanımızda…
Nûn: Kuran alfabesinin 25. Harfi ebced hesabına göre sayı değeri 50’dir ayrıca kılıç, hokka gibi anlamlara de gelmektedir Arapça’da…
Allah’ın buyruklarının Kâf ve nûn arasında gerçekleştiği; Nûn yaradılışı simgelemektedir. Aciz bilgimle şiirde yaratılan, kul anlamında kullanılmıştır.
‘’Öyle y/aktı ki zaman Sevildiğini bilen bildiğinden sevildi... Ve seven, hep sevildiğinden sevdi...’’
Kısaca öyle besledik ki nefsizimizi sevmek dahi al-ver’e düştü. Oysa sevmek karşılıksız olmalı… Allah’ı sevmek onu hoşnut etmek için mi ibadet, yoksa cehennemden korkup (farkında olmadan) kendin için ibadet etmek mi?
Yunus Emre’nin Dediği gibi:
Nitekim ben beni bildim Yakın bil kim Hakkı buldum Korkum anı buluncaydı Şimdi korkudan kurtuldum
Ben kimseden korkumazam Ya bir zerre kayırmazam Ben imdi kimden korkayım Korktuğum ile bir oldum
Korktuğun ile yâr olabilmekten geçmekte Huzur…
….. ….
Bir de Necip Fazıl’ın sözünü belirtip bitirelim…
‘’Âşk korkuya peçedir korkuda âşka perde; Allah’tan nasıl korkmaz insan onu severde!’’
Korkuyla âşk arasında ki sır’lı perdeyi çözebilene ne mutlu. Onlardan oluruz inşallah!
Acizane söylemlerimin hakkından en doğrusunu Bilen Allah’a sığınırım… Ve… sürç-ü lisanımız olduysa affola…
Bu şiiriden önce Rengim’şairenin şiiri güne gelir diye düşünmüştüm, birde Boran Kardeşim’in… Lakin bu şiiri okumamıştım. Güne yakışmış yürekten tebrikler.
Bu bir ruhtan ne şahane dökülüş!
Kaleminiz zeval görmesin.
Çok doğru takdir edilmiş günün şiiri seçilmesi, kutlarım.