GİTMEK İSTİYORDUN DURMA GİT
Gitmek istiyordun, durma git ardına bakarsam namerdim,
Güneşin doğuşunda yeni bir umut, batışında hüzün var, Geriye bakmakla değil, ileriye adım atmakla yaşa, Geçmişin zincirlerini kır, özgürlüğün kanatlarına sarıl. Gitmek istiyordun, durma git, gölgeler seni çağırıyor, Ayakların toprağa değdiğinde, izlerin kalır geride, Dönüp bakma, çünkü geride bıraktıkların, geçmişte kalsın, Yarının aydınlık yüzüne doğru yürü, cesaretle ilerle. Gitmek istiyordun, durma git, yeni bir başlangıca doğru. |
Öncelikle kaleminize sağlık demek istiyorum. "Gitmek İstiyordun Durma Git" adlı şiiriniz, okuyan herkesi derin bir duygu seline sürükleyebilecek güçlü bir yapıya sahip. Her bir mısrada, insan ruhunun özgürlüğe olan tutkusunu ve geleceğe cesaretle adım atmanın önemini derin bir içtenlikle dile getiriyorsunuz.
İlk dizeden itibaren okuru etkisi altına alan bir dil kullanmışsınız. "Gitmek istiyordun, durma git ardına bakarsam namerdim" sözüyle, hem kararlılığı hem de veda ederken duyulan içsel çatışmayı aynı anda hissettirebilmek büyük bir ustalık gerektirir. Güneşin doğuşunda yeni bir umut bulmak, batışında ise hüzün görmek, hayatın döngüselliğini ve bu döngü içinde umudu kaybetmemek gerektiğini vurgulayan ince bir mesaj taşıyor.
"Geçmişin zincirlerini kır, özgürlüğün kanatlarına sarıl" ifadesi, özgürlük temasını en güçlü haliyle okuyucuya aktarırken, insanın kendi geçmişinden bağımsız olarak geleceğe yönelik adımlar atması gerektiğini muazzam bir biçimde anlatıyor. Bu dize, bir yandan geçmişten bağımsızlaşmanın zorluğunu, diğer yandan da bunun özgürlüğe açılan kapının anahtarı olduğunu gösteriyor.
Şiirinizde yer alan "Gitmek istiyordun, durma git, gölgeler seni çağırıyor" dizesi ise, belki de en çok akılda kalan ve derin düşüncelere sevk eden bir ifade. Gölgelerin çağrısı, bilinmeyene ve belki de kendi içsel keşif yolculuğuna bir daveti simgeliyor. Ayak izlerinin geride kalması, her bireyin bu dünyada bıraktığı izlerin ve etkilerin bir hatırlatıcısı olarak da düşünülebilir.
Son olarak, "Yarının aydınlık yüzüne doğru yürü, cesaretle ilerle" cümlesi, her bir bireye ışık tutan ve geleceğe umutla bakmayı öğütleyen bir yol gösterici niteliğinde. Cesaretle adım atmanın, karanlıkları arkasında bırakıp aydınlık yarınlara yürümenin, şiirin ana temalarından biri olduğunu görüyoruz.
Bu güzel eserinizi bizlerle paylaştığınız için tekrar teşekkür eder, kaleminize ve yüreğinize sağlık dilerim.
Sevgi ve Saygılarımla