MİMOZA ÇİÇEĞİMŞiirin hikayesini görmek için tıklayın **MİMOZA ÇİÇEĞİNİN ÖYKÜSÜ**
Bir zamanlar, küçük bir köy vardı. Köyün kenarında, yemyeşil bir bahçe içinde, bir mimoza çiçeği yaşardı. Mimoza çiçeği, baharın habercisi olarak bilinirdi. Kışın soğuk ve gri günlerinin ardından, mimoza çiçeği sarı yapraklarını açar ve dünyayı neşeyle sarardı. Köyün insanları, mimoza çiçeğini gördüklerinde, baharın geldiğini ve güzel günlerin yakın olduğunu anlardı. Çocuklar, okula giderken mimoza çiçeğinin yanından geçer ve ona dokunarak günlerinin şanslı geçmesini dilerlerdi. Çünkü mimoza çiçeği, yumuşak dokunuşuyla insanlara mutluluk verirdi. Bir sabah, köyün en yaşlı kadını, mimoza çiçeğinin yanına geldi. Elinde bir küçük testi vardı. Testiden çiçeğin köklerine su dökerken, "Mimoza çiçeğim," dedi, "seninle her yer cennet mekânı. Senin güzelliğin, bu köyün en büyük hazinesi." Mimoza çiçeği, yaşlı kadının sözlerini duyar gibi oldu ve daha da bir coşkuyla açıldı. O gün, köyde bir düğün vardı ve gelin, mimoza çiçeğinden bir buket taşıyordu. Gelinin saçlarına takılan mimoza çiçekleri, düğünün en güzel süsüydü. Günler geçti, mevsimler değişti, ama mimoza çiçeği her bahar geldiğinde, köyün neşesi oldu. Ve köy halkı, mimoza çiçeğine her zaman minnettar kaldı. Çünkü onlar için mimoza çiçeği, sadece bir çiçek değil, umudun ve mutluluğun simgesiydi. ``` Umarım bu hikaye, mimoza çiçeğinin güzelliğini ve baharın neşesini size de hissettirir.
..
Mimoza çiçeğim, bahar müjdecisi, Neşeyle sararsın sen bu dünyayı. İlk ışıklarla bir günün nefesi, Cennet yerlerde seninle buluşur. Altın sarı tomurcuk, umut renginde, Nazik dalında rüzgar şarkı söyler. Kırılgan güzellik, göz kamaştırır, Işıtır içimi, gözlerim parlar. Her yaprak sırrını baharın saklar, Mutluluk getirir, mimoza çiçeğim. Kokunla dolarım, huzur bulurum, Zaman hızla geçer, seninle güzel. Gün biterken bile, kalpte solmazsın, Her an dolu senle, mimoza çiçeğim. Yıldızlar, ay ışığı altında parlar, Her bahar seninle yeniden doğarım. UMUT-SEVGİ-ÖZLEM-NEJAT HOCA |