(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
(306)DENİZ FENERİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
(306)DENİZ FENERİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Deniz Feneri asrın “iyilik hareketi” ! İhtiyaç sahibini mutlu eder yardımlar. Gurbet lambası söndü, kirletti emaneti ; Vicdanları sızlattı ceplere inen milyar.
ah ahh... şu güzelim dörtlüğe savaş açmasak da asıl verilmek istenilen ana fikri alsak/alabilsek...bir de yaşama Sayın Turanoğlu hocamızın baktığı pencereden biz göz atsak... kırıcı olmadan, biraz daha düşünerek adım atsak.... zaten düşünmemezliğin bedelini hasta ruhlar olarak çekiyoruz yeterince... bir de üstüne alçıyla sıva... ne kadar uzun tutarsa artık...
gündemden ne kadar haberdarım ya da bihaberim tartışılır ama şu şiiri ilk okuduğumda bana çağrıştıran şey şu: ilk dizede Deniz Fenerini övmekte şair, onun belki de bir asırdır olabilecek en mükemmel "iyilik hareketi" olduğunu belirtmekte ve birinci dizeyi takiben ikinci dizede bu durumun da fakirleri, yardıma muhtaçları, yetimleri, darda kalmışları çok mutlu ettiğinden bahsetmekte....üçüncü dizede bu "iyilik hareketi"ni bir emanet olarak sırtında taşıyanların emanete sahip çıkamadığından, bu emaneti hakkıyla taşıyamadığından bahsetmiş ve bu durumun vicdanı temiz iyi niyetli insanları sadece yardımı gözetleyen insanları rahatsız etmiş...işte şiir bana bunu söylüyor, anlamadığım nokta ise şu : bu şiirin neresinde damara!? basan bir nokta var...
kendi yakın çevremizde bir çok insanın elinden tutup yardımlarını esirgemiyor.. önemli olan doğru işlerin doğru kişiler tarafından yapılması.. tebrikler
CAİZ OLMAYAN SEVGİ .... ZAMAN GAZETESİ.....ALİ BULAÇ (Şiirin ilham kaynağı)
"İçkiyle ilgili somut hükümlerin dışında ilginç tarihî bir örnek var: İranlılara karşı yapılan Kadisiye Savaşı'nda, Sad bin Ebi Vakkas'ın komutasında savaşan askerlik dehası yüksek bir komutan var. Komutan askerleri teşc'i ederken kahramanlık şiirleri okur, bu arada şarabı metheden bir mısra söyler. Sad bin Ebi Vakkas hemen tutuklatır, zincire vurdurur. Komutan stratejik konumda olduğundan savaşta gerileme başlar. Askerler Ebi Vakkas'ın huzuruna çıkıp: "Ey Sa'd, onu bırak, durumumuz iyi değil" derler. Ebi Vakkas "Hayır" der ve ekler: "Vallahi biz, Allah'ın helal kıldığını helal, haram kıldığını haram kılmak üzere savaşıyoruz. Bu, Allah'ın haram kıldığı bir şeyi methetti; onu bırakmam."
Geçmişi silmek de nereden çıktı.İlk iki dizede "Deniz Feneri" faaliyetlerini alkışladığımızı zaten vurgulamışız.Son iki dizede de sadece yargının kesinleştirdiği Alman'ya ayağını gurbet diyerek kuruluşun tamamından ayırmışız.Yoksa ye kürküm ye ! Memlekette herkes kazık atsın enayiye !
"Bırakın kardeşim Yahudi ağzıyla konuşmayı. Deniz Feneri Filistin'de hastahane açtı ve bu komplo gerçekleşti.Allah'tan korkun. Deniz Feneri'nin Türkiye'de yaptığı hayırlar ortada.Sizi kınıyorum."
bu eleştiri yanlıştır kınama iyi değildir kınannırsınız sonra...
şiir bir insanın topluma bakışını anlatan veciz bir anlatıdır.
deniz fenerinin yaptığı işler ortada televizyonde yapıyorlar her hafta program yapıyorlar neden acaba
ya hu iyiliğin reklamını yapan bir iyilik mi olur Allah katında boş eleştiri iyi değildir "insan"
Bırakın kardeşim Yahudi ağzıyla konuşmayı. Deniz Feneri Filistin'de hastahane açtı ve bu komplo gerçekleşti.Allah'tan korkun. Deniz Feneri'nin Türkiye'de yaptığı hayırlar ortada.Sizi kınıyorum.
EL ÖPMEK İÇİN ÇIKTILAR YOLLARA ŞİMDİ BİZLER BAKIYORUZ .MAHKUMİYETTEN KURTULUŞ İÇİN MEKAN KULLANILIYOR.ELLER ÖPTÜRÜLÜYOR KİMKİ HAPİSTEN ÇIKANLAR SAKALLILAR EL YÜZ AYAK SÜRÜYOR ANLAMIŞ DEĞİLİM. BU MUDUR
Kınayacağınıza bu kadar parayı yediysek yedik, deyip kna yaksaydınız.O zaman edebiyat ne yapacak herhalde Erbakan Hoca ve müritlerinin liberalleşerek hayır adına topladıkları paralarla holdingleşip pişkince masum oynamaları karşısında alkışlayacak öyle mi ? Aklınızı başınıza devşirin.Allah'ın haram dediğine haram,helal dediğine de helal demedikçe dinin temellerine dinamit koymuş olursunuz.
İhtiyaç sahibini mutlu eder yardımlar.
Gurbet lambası söndü, kirletti emaneti ;
Vicdanları sızlattı ceplere inen milyar.
ah ahh... şu güzelim dörtlüğe savaş açmasak da asıl verilmek istenilen ana fikri alsak/alabilsek...bir de yaşama Sayın Turanoğlu hocamızın baktığı pencereden biz göz atsak... kırıcı olmadan, biraz daha düşünerek adım atsak.... zaten düşünmemezliğin bedelini hasta ruhlar olarak çekiyoruz yeterince... bir de üstüne alçıyla sıva... ne kadar uzun tutarsa artık...
gündemden ne kadar haberdarım ya da bihaberim tartışılır ama şu şiiri ilk okuduğumda bana çağrıştıran şey şu: ilk dizede Deniz Fenerini övmekte şair, onun belki de bir asırdır olabilecek en mükemmel "iyilik hareketi" olduğunu belirtmekte ve birinci dizeyi takiben ikinci dizede bu durumun da fakirleri, yardıma muhtaçları, yetimleri, darda kalmışları çok mutlu ettiğinden bahsetmekte....üçüncü dizede bu "iyilik hareketi"ni bir emanet olarak sırtında taşıyanların emanete sahip çıkamadığından, bu emaneti hakkıyla taşıyamadığından bahsetmiş ve bu durumun vicdanı temiz iyi niyetli insanları sadece yardımı gözetleyen insanları rahatsız etmiş...işte şiir bana bunu söylüyor, anlamadığım nokta ise şu : bu şiirin neresinde damara!? basan bir nokta var...
yüreğinize sağlık hocam. Allah razı olsun...