Okuduğunuz şiir 7.12.2023 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Asude'm
Güvercin kanadıyla barış gönderdin bana Denizin zenginliği sessiz sonsuz gökyüzü İlkbahar çiçeğinden bu zavallı hazana Lacivert dalgalarla hatırlattın gündüzü. Asude’m güzel kızım dert görmesin ellerin Kargışı dokunmasın hasetlerin ellerin.
İçi koyu bulutlar timsalidir gizimin Bitmeyen çırpınışım altındaki dalgalar Görünmeyen gözleri kaybolacak izimin Uçacak yorulsa da yıldırmaz kasırgalar. Asude’m güzel kızım ser sevinçten yaygını Yolların açık olsun sil gönlünden kaygını.
Çiçeklerle oynaşıp uçan kuşlarla yarış Başarı sana koşsun geçerek rüzgârları Mutluluk deresinin berrak suyuna karış Buz dağına sürgün et seni yakan harları. Asude’m güzel kızım nağmelerle ak her an Kötülükle savaşıp umut şavkı yak her an.
Küçük Torunum Asude Hafza Bekar anneannesine Rene Magritte ’nin bir tablosunu yorumlayıp bana armağan olarak göndermiş, Ben de teşekkür etmeye çalıştım.
Şiir sepetimdeki değerli şair dostlar, edebiyat defterinin bütün dost yürekleri hepinize sonsuz teşekkürler. Bir hediyeye hediyeyle karşılık vermek istedim bana bu güzel sayfa hediye edildi mutluluğum katlandı, hepinize sonsuz minnetle…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Asude'm şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Asude'm şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Maşallah, anneanne -torun ne hoşsunuz hediyeleşmenizle Afet Ablacığım. Günde üstüne katma değer koymuş, harika olmuş. Ben de yüreğimi koydum kıyısına ve sevgimle selamladım.
ilk mısralarda tam bir vurgun yemiş deniz hissiyle çarpışan sözcüklerdeki yükseliş ,
adeta ağır bir etki.
Sonrası kapılıp giden boyutunu aşan bir konuyla ayrı bir olgu gibi.
Hece okumak bana lise yıllarımda aruz dahil çok zordu.
Sizi serbest şiire teşvik etmek , kelime yoğunluğu ,kapasite varlığı ve de serbest teknik de de vurguyla mısralarıyla bağlamanın teknik ruhu ,
sizi ilk zamanlar sanki hece mi yazıyorum diye biraz zorlasa da yine de denemeye değecektir .
Ben Dursun Tiftik hocam gibi aruz vs. her şeyin zirvesini yapmış birisini orta okulda bizzat derslerde tanıdığım için serbest tekniği tercih ettim ve cesaret edemezdim hocam varken.
Site de teknik analiz ruhu ,yazarlarda sadece övgüden ibaret oluşu benim tepkimi 8 senedir gösterir de.
Hece şiirindeki sizin şiirlerinizi en son kitabımı gönderdiğim Çukurova Tıp Anestezi Profesörü Dilek hocanın yazımlarıyla aklım karşılaştırma olanağı ilerde yapabilirim umarım.
Dilek hocada klasik hece ,aruz ,gazel ne varsa serbest hariç çok özel bir insandır.
Çünkü site de o düzeyde sizin yazımlarınızla aklın sonsuz ortamında bir analiz yapacağım Dursun hoca dışında yok.
O da uzun zamandır yok sitede.
Şiirde yazım yönü şairin parmak iziyle paraleldir de.
O yüzden ilk mısradan itibaren ki konu ruhu anladığım diğer 4 mısranın tüm bileşenlerinin toplamı.
Seçtiğiniz konular ile yazım da sanki amatör öyküsü değil de kodlanmış yılların zamane ruhunun kağıtla gerçeğe dönüştüğünün görüntüsü benim gözüme çarpıyor.
Fazla yorum yapmam ise serbest olmayışından alenen bir köprü kuramamamın sonucu.
Serbest yazmak da hece yazmakta hele ki ikisini yazmak da tam bir yetenektir.
Hece yazmaya sizi gördükçe cesaretim var ama yazmam çok çok zor.
Ben okurken basit olarak ki görmedim . Bir tabloyla onu kendin yazımıyla birleştirerek soyut hayalle ,aralarına Karadeniz, Akdeniz'den Yeşilırmak'a doğru geçiş kaç kişinin yapacağı bir şey? Benim bir fotoğraf ile çalışmam çok da olmuş olması da ayrı bir rastlantı.
Muhtemel site de aradığım şiir yorumundan ,yanıtına her türlü analizle verecek yazımıyla size rastlamak da ayrı bir konu.
Çünkü yazılan yorumlara dahi manalı ve de şiire odaklanılmış bir yanıt almak neredeyse imkansız. Ben övgü haricinde yazılan şiirin analizinden yana bir amatörüm. Sitede dediğiniz boyutta okunması ,hatta algılanması bence imkansıza yakın.
Benim yazımlarımda dahi analiz eden kaç yorum var?
Şiir insanın duygusal sanatıyla açığa çıkar.
Ayrıntılı yorumumla sizi rahatsız etmek istemem.
Ama böylesi yanıt ,yorum gücü şaşkınlık ötesi yoruma saygısıyla bir üyeye rastlayınca da insan şiirini analiz etmenin hissi çok ayrı oluyor.
Merhaba hemşerim. Aslında bu şiir sadece teşekkür amacıyla yazılmıştır. İlkbaharın başlarındaki torundan sonbaharın sonlarına yaklaşmış anneannesine bir armağana teşekkür. Bütün hayatımı bildiği için isteklerimi de dikkate alarak var olan tabloyu değiştirerek yaptı. Şiirde resimde gördüklerimi kendi yaşantımla yorumlamaya çalıştım. Deniz ve ırmak benim için değerlidir. 3 parçaya bölsem hayatımı ilkinde Yeşilırmak sonrasında Akdeniz son bölümde de Karadeniz'in dalgaları çalkantılı yaşantıma ortak olan. Bu ilk bahar çiçeği onu si mgeledi resmiyle. Ve barış sevgi tutkunu olan anneannesine bir de barış güvercini çizdi, geleceği belirsiz finali için. Sadece teşekkür amacıyla yazılan basit bir şiirdi. Şiirlerin okunmadığı bir sitede beğenilmesi belki de basit anlatımdandır. Maddi beklentilerle satmaya çalışmıyorsa şair yazdıklarını okumanın sadece okuyucuya faydası vardır. Bunun bilincinde olanlar başarıya kavuşurlar sonunda. Görüşleriniz için teşekkür ederim saygıyla.
Çok güzeldi,çok acıklıydı,çok doğru, Allah katil,zalim israili kahretsin. sevgi ve özlem vardı, Hakikat vardı, çok güzel yüreğine sağlık çok kıymetli Üstadım, çok ,akıcı anlamlıydı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Torununuza sağlık, mutluluk ve huzur içinde hayırlı gelecekler ve birlikte hayırlı ömürler diliyorum. Muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler efendim. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
Dize dize sevgi bu. Özlemle takdirle harmanlanmış her karesi. Bir büyük olmanın ağır sorumluluğu altında elbette güzel dilekler uçuşmuş. Yakışmış yerine toprağım
Şiiri okuyunca günümün şiiri olarak işaretlemiştim. Annanneyle (hazan) torununun (ilkbahar çiçeği) bu güzel jestleşmesine bir jest de defter yapmış ve günün şiiri seçmiş. Seçeni de seçilenleri de kutluyorum.
Güvercinin kanadından örülü bir barış mektubu düştü kalbime, denizin zenginliğiyle bezenmiş sessiz sonsuz gökyüzüne. İlkbahar çiçeğinin özlemiyle titreyen bu zavallı hazan, lacivert dalgaların şarkısıyla hatırlattı gündüzü.
İçimin koyu bulutları, gizeminin timsali oldu. Altındaki dalgaların bitmeyen çırpınışıyla dans ederken, görünmeyen gözler kaybolacak izime. Uçmak yorulsa da, kasırgaları yıldırmayan yürek, Asude'm, güzel kızım, ellerini dert görmesin diye dua ediyor.
Çiçeklerin dansıyla, kuşların hızlı uçuşuyla yarışan sen, başarıyla koşan rüzgarları geçip mutluluğun deresine karış. Buz dağlarına sürgün edilecek olsa da yakan harları, Asude'm, güzel kızım, nağmelerle dolu bir hayatın özgürlüğünde yaşa. Umudun şavkını her an yak, kötülükle savaş, ser sevinçten yayılan yollarında kaygısızca ilerle.
Bir zamanlar sevdiğim etkilendiğim serbest şiirlerin hece versiyonunu yazardım, sizin bu serbest türde yazmanız onu aklıma getirdi yeniden. Oysa ne kadar çok şeyi unutmuştum. Teşekkür ederim sevgilerimle.
İçi koyu bulutlar timsalidir gizimin Bitmeyen çırpınışım altındaki dalgalar Görünmeyen gözleri kaybolacak izimin
Her gidenin ardı sıra bıraktığı izleri vardır Evet gönül dünyasında sakladığı gizleri vardır Geriye bıraktığı sözleri ve şiirleri vardır Mirasına sahip çıkacak nice sevenleri dostları vardır
Mirasına sahip çıkacak nice sevenleri dostları vardır, umut verdi bu sözünüz ama yaşarken bilmek isterdim hepsini, minnetle anmak için. Çok teşekkürler kardeşim. Selam ve saygıyla...
Emeğin karşılığı hemen verilmeli; hemen ya da hiçbir zaman verilemeyecekse teşekkür edilmeli. Kuru bir teşekkür bile bu kadar önemliyken bir tablo karşısındaki derin hissiyat, bu tabloda şairin kendinden bir şeyler bulması ve tabloyu yapanı övüp yüceltmesine ek olarak hayır dilekleri su gibi akmış şiirde. Adeta tablonun şiiiri yazılmış. Tabloyu yapanın ellerine şiiri yazanın gönlüne sağlık.
Merhaba Afet Hocam. Şiirinizin güzelliğini yorumlayacak kelime bulamayışımı bağıslayın lütfen. Torununuzla hediyeleşmiş olmanız huzurlu bir resim çizmiş oldu gözlerimize; bunun için çok teşekkür ederim. Rabbim doya doya yaşamayı nasip etsin bu güzel sevgiyi size ve herkese inşallah. Yürek dolusu saygı ve selamlarımla...
Muhteşem!..Yine leziz, yine bir şölen.Sanata ve güzelliğe değer veren yürekler sevgiyle atar her daim .Güzellikler solmasın yüreğinizden Şiirlerin Ecesi.Sağlıcakla..Saygıyla..
Günde üstüne katma değer koymuş, harika olmuş.
Ben de yüreğimi koydum kıyısına ve sevgimle selamladım.