Bir Taş Yuvarlanır Kayalıklardan
Bir taş yuvarlanır kayalıklardan.
Taşlara çarpa çarpa bir gürültü kopartır. Sesi çıkmasına neden olan nedir? Hava. Doğanın yalın dili havadır. Peki, kim konuşmuştur? Yuvarlanan taş mı yoksa yuvarlanan taşın çarptığı taşlar mı? Taş çağlı çağlamıştır. Doğanın tüm dili doğanın kendisidir. Doğa gürültü yapmıştır. Peki, doğanın aklı beyni nerededir? Doğanın bir beyni kayalıktan kopan taş çağlıdır. Aklı ise sesin yankılandığı yüzeyler, dimağıdır. Her ayrılık acı verir her karşılaşma ses verir. Ses çıkartan ne olursa olsun doğa konuşmuş, ortam ses vermiş olur. Yaratan tektir. Her ne olursa olsun hatta zıttı dahi olsun ifade tektir. Bir başlık bir sonuç cümle. Hatta bir işaret, cümlenin sonundaki o nokta. Eleştiri, çıkan ilk sese ses vermektir. Taş yuvarlanırken eylemi içinde diğer taşlara çarptıysa öğle karşılanmalıdır. Öğle karşılanır. Yamaç dikse söz keskinse karşılaşma hızlı gerçekleşerek karşılık hızlı kaydedilir. Gürültünün şiddeti yüksek olur. İnsanlarda böyle durumda hakaret ve küfürle karşılaşabilirler. Karşıtlığın ilk ilkesi ayrılıktır. Doğada hava ve suyun icmalidir. Hava havadis su ise içeriktir. Kayalıktan her kopan taş kayaya bir eleştirisidir. Her doğan yavruda anasına. Babası kim hava ve su, bir etki ve annesi de bir tepki oluyor. Yavruda bir sonuç. Kaya kayadır. Doğaya laik bir kayadır. Sağlam duruşuyla dindardır. Başlangıçta her şey doğasına ve yaratanına laik olarak tektir. Havaya inandı suya kandı ve bir inançla koptu. Laikliğe ters, ilk karşıtlık tersliktir. Kayanın eteğinde toplanan taşlarda ne kadar şiddetli gürültü kopmuş olsa da zamanla laiktir. Ve bir bütünsellik tutmuş olarak dindardır. Her nicelik laiklik karşıtıdır. Her nitelik din karşıtıdır. Kayadan ilk kopan taş diğer taşlarla çarparak ufalandı ve zamanla hava ve suya karışarak çamur oldu. Çamur kurudu torak oldu. Bitki biti hayvan dolaştı ve insan akıl etti. Sen kalk gel atan olan o çağlıda taşları bir bir al git evinin duvarı ör. Dinsiz seni gidi hırsız. Sonra git başak çağlıdan da gâvur taşlarını al. Hak din lazım nedir hak din yeni bir laiklik, misal bir çimento. Ve böylece dinin bilimine varmış oluruz. Bölünen parçalanan kaya en ince niteliğinde canlı varlığa dönüşmüş ve diğer taşları almış farklı niteliğinde bir yapıya kavuşturmuş. Sebebi Allah’ın takdiri yani tekliğidir. Özünde karşıtlık sadece ses vermektir ve bir sesle yine bütünlük tekliğine kavuşur. Ben anlamam duvara karşıyım dersen çağlı put etmiş olursun. Ben anlamam çağlıya karşıyım dersen duvarı yıkmış olursun. Söz savunmanın: Savunma ne kadar kapsayıcı ve bütünleyici ise tekliğine varır ve hakka varmış olur. Yoksa yobazla iblisin karşılaşmasını izler dururuz. Din bilim karşıtlığı ya da din laiklik karşıtlığı diye bir şey yoktur. Yobazla iblisin, ya da dinciyle şarlatanın karşılaşması vardır. Kayadan bir taş yuvarlandı böyle oldu. Gökten bir elma düşseydi başka olurdu. |
Kayadan bir taş yuvarlandı böyle oldu.
Gökten bir elma düşseydi başka olurdu.
*** BİR TAŞ YUVARLANIR KAYALIKLARDAN *** şiirini, beğeniyle okudum. Nice güzel şiirlere diyor, Şair Arkadaşımı, içtenlikle KUTLUYORUM...