SIĞINMACI (20)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın “BU ZAFER TÜRK MUCİZESİDİR’
Sınırlı olanaklarla, sınırlı sürede gerçekleştirilen bu büyük zafer bir Türk mucizesidir. Bu zaferi; “Bu eser milletin hürriyet ve istiklal düşüncesinin ölümsüz bir abidesidir” sözleriyle niteleyen ve de kurtuluş destanının yazılmasında en büyük pay sahibi olan 101 yıl öncesinde olduğu gibi Türk ulusunun sonsuza değin başkomutanı ve ölümsüz önderi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm kahramanlarımıza ulus olarak büyük minnet borçluyuz. Bu büyük zaferin, maceracı bir zihniyetle değil satranç zekâsıyla ilmek ilmek örülüp karşı hamlelerin doğru ve zamanında yapılarak sonucunda başarıya ulaşıldığı aşikârdır. Üzerinden 101 yıl geçse de kurtuluş ve sonrasındaki kuruluş dönemindeki bu önderliği, büyük zekâyı ve dehayı/dahiyi unutturmaya çalışmak ne mümkün! Gaflet ve dalalet ve hatta hıyanet nereye kadar?“ ( 29 Ağustos Salı Günki Cumhuriyet Gazetesi Olaylar ve Görüşler köşesinde sayın Remzi Koçöz’ün „BÜYÜK ZAFER; KURTULUŞ DESTANI“ adlı yazısının son satırıdır. Yazının tümünü okumanızı öneririm.)
Zafer Bayramı mı,
neyin zaferi ki kutlanan? 101 yıl once kazanılan, bugün geriye kalan yalanın ve talanın mı? Bağımsızlık, bence ülkemde gülünç bir kelime artık. Ulusal Egemenlik? Biz onu 10 Kasım 1939’da kaybettik! 101 yıl sonra Türk Lirası gittikçe değer kaybederken ülken işgal altındayken, sen geleceksin ve bana „Kurtuluş ve Bağımsızlık“ tan bahsedersin? Bence bu Gün bu bayramı; Suriyeli, Agani;stanlı, Afrikalı Sığınmacı Yurtdaş‘larımız kutlamalı. Yada Dolar Karşılıği vatandaş olan; Arap, Rus, Ukranya’lı, yabancı uyruklu insan. Çünki onlar bu zaferi bizden daha çok haketti! |