Gönlüm cami önünde yalvaran bir dilenci Eli yüzü kir pasak kıyafeti perişan Dilediği tek şey var bir çocuğun sevinci Ne ay ister ne yıldız ne gecede Kehkeşan Göklere yükseliyor açık duran avucu Ne zaman açılacak bu mutluluk orucu?
Kaç şiir doyuracak guruldayan ruhunu Ve kaç dize diz çöküp önünde haykıracak Hangi imge süpürür bu hüzün güruhunu Kimse görmüyor onu kalemini kıracak Gözlerinde büyüyor koşa koşa gelen kış Mermer yatak istemez o yüzden bu yakarış.
Tozları yutturuyor gelip geçen insanlar Hepsi kendi derdinde bakışları bulanık Garibin hicranını acaba kimler anlar Belki doğuştan suçlu belki suçsuz da sanık Kaç kez duruşma gördü kaç kez etti beraat Savundu kendisini sorgulandı kaç saat
Ey cemaat geçerken yoklayın cebinizi Belki yıllar önceden kalmıştır biraz neşe Bir parça verirseniz yoksul etmez ya sizi Kışı atlatmak için o da muhtaç güneşe Mutluluğun ateşi hüznünü kaldıracak Yepyeni umut dolu düşlere daldıracak.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DİLENCİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DİLENCİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Umut sevinç huzur ve bütün sıkıntılardan beraat.. Her ne varsa bir kış değil, göreceğiniz kışlarda hep sizinle olsun Afet Ablam. İçsel döküşe eşlik eden şiir ve kaleminizi tebriklerimle, selamlıyorum.
Ey cemaat geçerken yoklayın cebinizi Belki yıllar önceden kalmıştır biraz neşe Bir parça verirseniz yoksul etmez ya sizi Kışı atlatmak için o da muhtaç güneşe Mutluluğun ateşi hüznünü kaldıracak Yepyeni umut dolu düşlere daldıracak.
*** DİLENCİ *** şiirini, beğeniyle okudum. Nice güzel şiirlere diyor, Şair Arkadaşımı içtenlikle KUTLUYORUM...
Cebinizde olmasa,mangır ile metelik, Belki günahınıza,olur her söz keffare, El açıp yakardınız, cebiniz değil delik, Verirseniz kaç kuruş, eder belki idare, Bu dünyayı değilse,bilki yarar mahşere, Bir sadaka defeder,faydaymış hayır,şere,
Nurettin GÜLBEY Saat :15:40 22.07.2023 Yalova
Tebrikler efendim...Anlamlı ve güzel bir şiir,kutlarım...Selam ve saygılarımla...
Nurettin GÜLBEY tarafından 7/22/2023 3:43:36 PM zamanında düzenlenmiştir.