Avucumu severken Parmaklarınla Bilemedim babamm Bu bana bir veda Gözlerin kayıp giderken Yattığın odanın duvarlarına Bilemedim babammm Bu bakışın son bana Buz kesmiş yüzünle Kapanmış gözlerinle Beyazlar içinde bedeninle Bilemedim babammm Bu bana SON VEDAN....
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Son veda şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Son veda şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hiç tahmin etmezdim böyle kanayacağını. Mezar hiç özlenir mi. Ben mezarlığı özledim dedim arkadaşıma. Babamı özledim diyemedim. Mezarlığa gidince özlemim dindi. Bir avuç toprak aldı özlememi. Hiç ama hiç tahmin edemeyeceğim karmakarışık hislerdi mezarın başında yaşadıklarım... Dışımda ayrı bir ben içimde ayrı bir ben. Karmakarışığım dedi içimdeki küçük kız çocuğu....
Yorumunuz öyle karıştırdı ki hislerimi kelimeler düğümlendi klavyenin ucunda. Sözün bittiği yerdeyim sanırım. Rabbim hepimizin yüreğine ferahlık versin...
İkindiyle gömdüler babamı ve toprağa koydukları gibi herkes gitti .öyle üzüldüm ki! Bu kadarmiydi yani sevgisi bir insanın? Küçük kardeşimle kararana kadar bekledik koynuna girip yatasim geldi annemle babamın arasına.
Aynı yerden acıyanlar birbirini nasılda hemen tanır ve anlarlar. Kurban bayramı arifesinde bitti bizimde hastane hikayemiz. Bilincini yitirdiğinde yanında idim ve bana son vedasını etti. 5 ay oldu hala gözümün önünden gitmiyor o son bakışı sonrası gözlerini kapatışı. Ben sizin gibi yapıp mezarlıkta çok kalamadım. Yakıştıramadım toprağın üstüne kapanışını. Sizin yaranız daha ağır hem anne hem baba. Rabbim yüreğimize ferahlık versin.
Zaman denilen, dönülmez, nehrin akıntısında Akarım giderim, ey sevdiklerim, usul usul Mekan denilen, eylemez, kabrin sahasında Azarım tozarım, ey gül toprağım, Hakka vusul!
Her dem azar azar azalıyoruz her an toprağa karışıp tozuyoruz. Mezarda da kalmıyor Hakk'a gidiyoruz. Bu yol nehir gibi geriye de dönemiyoruz. Zaman bir ilizyon sanki oysa zaman daralan genişleyen bir mahluk göremiyoruz. Başınız sağolsun efendim. Duygu dolu anlatımla oluşturulmuş güzel eseriniz için sizi kutlarım. Böyle hayatından içinden ve gaflet perdelerini aralayan eserlerin olduğunu görmek çok güzel. Sağlıcakla kalın. Selam ve dua ile
Geri dönüşü olmayan, kıymetini bilemediğimiz ömrümüzün bittiğini anlayabilmek, idrak edebilmek ve farkına varabilmek malesef ki biz insanoğluna uzak bir düşünce. Ölüm her bedene hem çok uzak hem çok yakınken , her ölüm insanı kendine getirmesi gerekirken yine de getiremiyor işte. Azar azar karışıp toprağa, toprağın bağrında dinlenip döneceğiz Hakk'a. Bunu bilsek de yine de can yakıyor ölüm.
Anlamlı ve düşündüren yorum ve başsağlığı başım gözüm üstüne
"Sandım ki kalbim yerinden çıkacak bu dünya hengâmesinde!Ben Yunus değilim, bu tufan beni yutar. Ben İbrahim değilim, bu ateş beni yakar.""bir ucu keşke'ye, bir ucu belki'ye çakılı bir köprünün üstündedir ömrüm... İçten gelenle, elden giden arasındaki kapanmayan "bir ucu keşke'ye, bir ucu belki'ye çakılı bir köprünün üstündedir ömrüm... İçten gelenle, elden giden arasındaki kapanmayan mesafelere dargınım....! dargınım....! baş sağlığı diliyorum.
Bir tufana yenilip ateşlerde kavrulan insanoğlu... Hiç bitmeyecek sandığı ömrünü boşa harcayan insanoğlu. Hiç gitmeyecek sandıklarını kaybettiğinde ardından keşkelere sığınan insanoğlu. Keşkelerle belkiler üzerine kurulu bir köprünün üzerinden geçip giden insanoğlu....
Derin anlamlar taşıyan yorumunuzdan yazılacak o kadar çok cümleler çıkar ki.. Okudukça beynimde uçuşan cümleleri bir araya toplayabilip cevap bile veremedim....
Bazı acıları teselli edebilecek kelime yoktur. Derin acılar sessiz oluyor ve benzer acıları yaşayanlar, hiç konuşmasalar da hissedebiliyor birbirini. Allah' tan rahmet diliyorum ve geride kalanlara sabır...
Tesellinin olmadığı. Kelimelerinin anlamını yitirdiği. Gerçeklik ile rüyanın birbirine girdiği. Ne hayal nede gerçeğin ayırt edilemediği bir an galiba. Hissettiklerimi anlatabileceğim bir kelime yok sanırım. Konuşmadan hissedilebilmek çok ama çok güzel geliyor insana...
Anlamlı ve düşünceli yorumuna kocaman sevgimle canımmmm
Unutulur mu...
Allah rahmet eylesin.