DİNGİL BEY (46)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın “Kurban Bayramı”, öyle mi?
Hayvanların kurban edildiği bir bayram mı bu? Yani, iyilik olsun diye. Et yiyemeyenler bugünlerde et yesin diye. Kesilen hayvanlar kesenleri sırat köprüsünden geçirsin diye. Bize böyle söylenmişti. Peki, ya kurban edilenler insansa? Kurban edilen insan da var mı? Var ya, kurban ettiniz işte. Gezi olaylarında suç icat edip hapsettikleriniz. Ulusalcı generallerin haksız yere hapiste oluşları. Onlar sizin adaletsizliğinizin kurbanı ya. Hapiste ölüyorlar. Sizin kurbanlarınız. Kutladığınız bayramın içinde onlar da yok mu? İşlerinden atıp aç bıraktığınız insanlar. Onlar ne yiyecek diye merak ediyor musunuz? Siz bayram yaparken onlar da aklınıza geliyor mu? Ya hapislere attığınız insanlar. Suç uydurup zincirlerin arkasında yatırdığınız. Sizin kurbanlarınız onlar. Elleriniz kanlı sizin. Bu kanların hesabını vermeyeceğinizi sanmayın. Hepsinin hesabını vereceksiniz. Maskeli suratlarınızın üstündeki sahte bakışlarınızı. Biz unutmayacağız. Size de unutturmayacağız. Bu bayram gününde. Sakınunutmayın! … (Sayın Erdal Atabek’in 26.06. Pazartesi günü Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınladığı İKTİARIN KURBANLARI adlı köşe yazısnın başından aynen alıntıdır. Yazının tamamını okumanızı öneririm.)
Olsaydın kedi,
severdim seni; “Ağzın var-dilin yok.”Derdim, bağlılığına şükrederdim. Köpek olsan, beni korusan, seni beslerdim, tasmalıysan bile, yinede; “Hür” olduğunu söylerdim. İnek olsaydın seni sağardım, sütünden peynir-tereyağ yapardım. Yazın verirdim önden otu, alırdım geriden *oku kışın tezek diye yakardım keyfime bakardım. Olsaydın koyun-keçi cinsinden, bir güzel güderdim seni, kırparak yününden, yapardım giysi, yani küçük baş hayvan, ama etini yemezdim yam-yam!(*) Çünki; İnsanım ben, "memeli" lerin “düşünebilen"” türünden, diğer memelilerde senin-benim gibi “Can”! Soydaşımsın yani sen insan! Ama bana benzemiyor hiçbir yanın, Kurban Bayramın’da “Sevap” niyetine katlettiğin canım. (*) Ben “et-yemezler”denim. Soydaşlarım gibi ot ile beslenirim. “Balık” yerim ama, onlarında “Memeli olmayan” türlerinden. Yani Meditaran’ım! |