Sen yanımda olunca dünyadan taşardım ya ; Ne bilirdim can çürük, içinde vicdan çürük?!.. Ben sensiz de yaşardım billahi yaşardım ya ! Nefes almama engel canımdaki tükürük!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TÜKÜRÜK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TÜKÜRÜK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hani bu kar olur denir ya Harika Sen yanımda olunca dünyadan taşardım ya ; Ne bilirdim can çürük, içinde vicdan çürük?!.. Ben sensiz de yaşardım billahi yaşardım ya ! Nefes almama engel canımdaki tükürük!.. TEbrikler
Çok başarılı bir dörtlük. Aslında hemen dikkatimi çekmişti ama son mısrada takılmıştım. İlk üç mısrada kafiyeler dışında mısra içi ses zenginliği de mükemmeldi. ''Can çürük/vicdan çürük'' gibi. Son mısra beni düşündürmüştü. ''Nefes almama engel canımdaki tükürük'' Önce ''tükürük'' romantik olmamış diye düşündüm ama bu bir isyan şiiriydi, protest bir şiirdi. Yani o kelime giderdi bu şiire. Sonra beni rahatsız edenin başka bir şey olduğunu gördüm. ''...canımdaki tükürük'' Bu bana mantıksız geldi doğrusu. Boğazımda tükürük, gırtlakta tükürük olsa anlardım.Özel mesajla bu konuyu şairle tartıştık ve taşlar yerine oturdu. Şiirin muhatabı sevgili, giderken şaire; ''Canına tüküreyim'' demiş ve çekmiş gitmiş. ''Canımdaki tükürük'' buradan geliyor yani. Ne kadar Meraklı Melahat'ım değil mi? Ama, işin aslını öğrendim ve rahatladım. Artık bu dörtlükte beni rahatsız eden bir tek husus yok. Ve mükemmel bir dörtlük. Teknik, duygu, mısra arası bağlantılar hep yerliyerinde. Şiiri okuyanlar bu yorumu da okurlarsa şiiri daha iyi anlama imkanına kavuşacaklardır. Bu yorumu yazma amacım budur. Şairi kutluyorum.
Sen yanımda olunca dünyadan taşardım ya ;(Aşkın tarifsizliğine özgün bir tarif bu güzel dize.Bu güzel dizede o kadar çok anlam var ki gerçekten insan sevdiğinin yanında içi içine sığmaz.Adeta bulutların üstündedir.O anların geçmesini hiç istemez saatlerce dursa saniye gibi gelir yaşadıkları.)
Ne bilirdim can çürük, içinde vicdan çürük?!..( Ama ihanet ama vefasızlık insan sevdiğine düşman oluverir birden hem sevmeye de devam eder nasıl birşeydir bu hem nefreti arttıkça tutkusuda artar.Eğer ki geçmişte çok güçlü bir aşk yaşamışlarsa ...) Ben sensiz de yaşardım billahi yaşardım ya ! ( Öyle dese de şair sensiz yaşamamam demenin en güzel şeklinde ifadesini bu dizede belirtmiş oluyor...)
Nefes almama engel canımdaki tükürük!..( Evet insan sevdiğinden darbe aldımı tükürüğü dahi boğzana takılır onun katili olabilir .Yani insanın nutkunun durması bu olsa gerek...)
7+7 =14 lü hece ölçüsü ile yazılmış çapraz kafiyeli çok nefis bir dörtlük.Umarım hakettiği yeri alır.Ama seçtiklerime ekleyeceğim bu nefis dörtlüğü sık sık okumayı düşünmem benim için kafi.Bu güzel emeği için sayın Enis Bey'e sonsuz saygılar ve teşekkürler...
muratcanbolat tarafından 9/12/2008 4:43:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yarsızlık işi ele alınca tükürürk bile katil oluyor şairime...Tekniğiyle olsun manasıyla olsun okunası mı okunası güzellikte çok iyi bir dörtlük olmuş.Zaten bu kalemin dizdiği her hece her zaman güzel ve anlamlı.Kardeşimi tebrik ediyor şiirleri arasındaki zamanı uzatmamasını diliyorum.
Sen yanımda olunca dünyadan taşardım ya ; Ne bilirdim can çürük, içinde vicdan çürük?!.. Ben sensiz de yaşardım billahi yaşardım ya ! Nefes almama engel canımdaki tükürük!..
tükürük; Tükürügün asil görevi daha kolay sindirim saglanmasi icin yenilen yiyecekleri islatarak yumusamalarini ve ufalanmalaraini saglamaktir. Icinde amalaz emzimi ve diger bir sürü enzim bulunmaktadir. Bakteri öldürücü etkisi de vardir. Bazi insanlarin tükürügü "mikrop öldürüyorsa onu da öldürür" düsüncesiyle biyolojik silah olarak kullanmasinin nedeni budur.:))
Tükürüğe metabolik olarak yaklaşmamıştım şiirde ama madem açtınız konuyu; Enzimin adı amalaz değil amilaz ya da esas adıyla pityalindir. Ve tükürükte bundan başka enzim bulunmaz. Karbonhidratların sindirimi ağızda başlar ve pityalin bu aşamada devreye girer. dilerseniz bu konuda uzunca bilgi verebilirim ben de mesleğim gereği.. Tükürüğün çok tehlikeli olduğu bir gerçektir.Herhangi bir hayvanın ısırması sonucu ölmeyebilirsiniz ama insan ısırması sonucu ölüm kaçınılmazdır. selam ve saygılarımla..
Bir okudum olmadı ....döndüm bir daha okudum.Evet şimdi oldu.Uzun zaman sonra yine anlamlı bir dörtlük var .Az olsun ,öz olsun diyenlerdensin.İnsan yaptığı işi sevmeli önce ,sonra en iyisini yapma çabası olmalı,ama her gün şiir asılan sayfalar var çok kolay değil verdiğimiz emek bu kadar çabuk tüketilmemeli diye düşünüyorum.Hele bir de sizler gibi usulüne uygun yazanlar için daha yoğun ve emek harcanırken hergün bir şiirin bitip geride kalması düşündürücü.Böyle düşündüm .Umarım yanlış bir şey söylemedim.Yüreğin iyiye ve güzele daima yakın olsun sevgiler.
Sen yanımda olunca dünyadan taşardım ya ; Ne bilirdim can çürük, içinde vicdan çürük?!.. Ben sensiz de yaşardım billahi yaşardım ya ! Nefes almama engel canımdaki tükürük!..
Sen yanımda olunca dünyadan taşardım ya ; Ne bilirdim can çürük, içinde vicdan çürük!.. Ben sensiz de yaşardım billahi yaşardım ya ! Nefes almama engel canımdaki tükürük!..
**************H.GELDİNİZ ŞEREF VERDİNİZ BİR AYDIR NERDEYDİNİZ*** HEM AZ GEL HEM KISA YAZ GEL
ASIL BEN SANA KIZACAM HE**** SELAM VE DUA İLE BAŞARILAR DİLERİM...
:) Şiir üretim tesisimizdeki teknik bir arızadan dolayı yayınımıza ara vermek zorunda kaldık :)) Sınırlı kapasitede üretime başlamış bulunmakla birlikte tam kapasiteye ne zaman geçeceğimiz halen belirsizdir. Alıcılarınızın ayarlarıyla oynamayınız:)
Değerli dostum, Çok beklettin ama mükemmel bir dörtlük okuduk sonunda... İnşallah bundan sonra devamı gelir ve sizin o tatlı üslubunuzla harika şiirlerinizi daha sık okuruz inşallah... Üstadım, yürekten kutluyorum, selam ve muhabbetlerimle...
Beğenin çok mutlu etti beni.. Çok beklettim mi bilmem de çok sorunlu bir dönem geçirdim.. Şiiri bırak yazmayı son günlere kadar okuma fırsatım bile olmadı desem yeri.. Dostların takip ettiğini görmek mutluluk verdi.. çok teşekkür ederim
Benzetmelerin müthiş. Kalemin harika...
İlk okumuyorum seni çok okudum ama, bu güne nasipmiş yorumlamak.
Bu da harikaydı.