Devir kötü, devrân bozuk diyorlar Devire de düzene de eyvallah... Gözüm yaşlı, bana "yazık" diyorlar Ezene de üzene de eyvallah...
Hakk’tan gelen bil ki yerli yerince Şaşırmayız ayı suda görünce Bir musibet bizi yere serince Kedere de yazana da eyvallah...
Yaz ayında karlar yağdı dalıma Düz sanmıştım engel çıktı yoluma Plan yaptım, dostlar gelmiş ölüme Hayalimi bozana da eyvallah...
Hayır dedim tutup şerre yordular Selâm verdim mezhebimi sordular Doğru dedim dokuz köyden sürdüler Yaka silken, bezene de eyvallah...
Cahil Sultan, âlim korkmuş, susuyor Aşk azabta, gönüller buz kesiyor Her bir yandan hoyrat rüzgâr esiyor Yaprak döken hazana da eyvallah...
Ben söylerim kara kalem yazıyor Her dizede ârif bir SIR seziyor Anlamayan "bu ne?" deyip kızıyor Küsene de kızana da eyvallah...
- EYVALLAH -
Mecit Aktürk
*** Daha önceden Merhûm Mehmet Nalbant Ağabeyim (Şairağa’m) tarafından seslendirilen bu şiiri; yine çok değerli Dostum, Erbil Edil Kardeşimin mükemmel yorumuyla da siz değerli dostlarıma sunmaktan onur duyarım.
Daha önce "GÜNÜN ŞİİRİ" olarak seçilmiş bu şiirin seçkide dikkate alınmaması rica olunur.
Bu vesileyle Canım Şairağa’m Mehmet Nalbant Ağabeyime bir kez daha Rabbimden rahmet, mağfiret diliyorum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EYVALLAH şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EYVALLAH şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Dilde kemik yok dense de susmalı Dile gelen kötü sözü kısmalı Canı üzen her sözcüğü ezmeli Kuyumuzu kazana da eyvallah
Harikaydı hocam kötülük ve iyilik ne güzel dile gelmiş. Kırmadan incitmeden... Ve daha önce şiire ses olan Mehmet Nalbant şairimize Allah'tan rahmetler diliyorum.. Ve Erbil Edil beyefendiye de bu güzel seslendirmesinden dolayı nefesine, emeğine sağlık. Sizin de bu güzel yürek sesinize gönülden tebrikler değerli üstadım... Her daim sonsuz saygı ve selamlarımla...🖒⚘
Haklısınız değerli üstadım böylesi güzel yürekli dostlar ebediyete göçseler de asla unutulmuyorlar... Allah'tan tüm ölmüşlerimize gani gani rahmetler diliyorum. Hepsinin ruhları şad, mekanları Cennet olsun inşallah. Sizin de yad eden vefakâr yüreğinize gönül dolusu teşekkürler. Tebrikler... Sonsuz saygımla...
Şiirde beğeni okuyan, dinleyen kişinin gönül dünyasıyla ilgili bir durum. Büyük oranda zevk meselesi. Dizelerimizi okurken, dinlerken ağladığımız da oldu, ağlayanı da gördük. Beğenmeyip hakaret edeni de!
Şiirler bu örnekte gördüğümüz gibi; mükemmel ses ve yorumlara kavuşunca ahenge bürünüp eser gibi görünebiliyor.
Bu konuda çok şanslı olduğumu düşünüyorum;
Bir kalemin ucundan süzülen dizelerin her biri çok değerli dostların yüreklerine dokunup okunması, seslendirilmesi her şair için büyük onur ve mutluluk.
Özellikle; son zamanlarda yazdıklarımıza teveccüh gösterip muhteşem ses ve yorumlarıyla şiirlerimi taçlandıran sevgili Dostum Erbil Edil Kardeşime ne kadar teşekkür etsem azdır.
Daha da güzeli; bu ikramların en ufak bir talep, beklenti olmadan, sürpriz niteliğinde olması.
Edebiyata ve özellikle de şiire ilgi duyan herkese Erbil Kardeşimin seslendirdiği şiirleri takibi tavsiye ederim naçizane.
Bu nedenle mümin kul bilir ki insanın başına Rabbinin yazdığından başkası gelmeyecektir. Zira¸ Rabbimiz bizim için bir zarar takdir etmişse bu durum mutlaka imtihan amacıyladır.
İmtihanı verenlerden olmayı Rabbimiz hepimize nasip etsin duasıyla,
Yorumuyla birlikte zirveye ulaşan muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Mehmet Nalbant üstâdıma Cenab-ı Hak'tan rahmet diliyorum, mekânı cennet olsun inşallah. Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.