Allah, göklerin ve yerin nûrudur. O’nun nûru şöyle bir misâlle anlatılabilir:
İçinde lamba bulunan bir fanus. Bu lamba kristal bir cam içindedir. Bu kristal cam da inci gibi parlayan bir yıldıza benzer.
Lamba doğuya da batıya da ait olmayan mübârek bir zeytin ağacının yağından tutuşturulur.
O yağ, neredeyse kendisine ateş değmese bile kendiliğinden ışık verecek haldedir.
Bu durum, nûr üstüne nûrdur! Allah dilediği kimseyi kendi nûruna eriştirir.
Allah, gerçeği anlamaları için insanlara böyle misâller verir. Allah her şeyi hakkiyle bilmektedir. (20)
Bu nûra Allah’ın, yapılıp yükseltilmesine ve içlerinde kendi isminin zikredilmesine izin verdiği evlerde erişilir.
Bu evlerde sabah akşam O’nun şânını yücelterek zâtını her türlü eksiklikten pak ve uzak tutan nice erler vardır. (21)
Onlar, Allah’ın nûrunu ağızlarıyla söndürmek istiyorlar. Fakat Allah nûrunu mutlaka tamamlayacaktır; kâfirler hoşlanmasa da! (22)
Ne var ki o inkârcı insan, Allah’ın kendisine emrettiklerini tam olarak yerine getirmez! (1)
İnsan, yediği yiyecekleri Allah’ın nasıl yaratmakta olduğunu bir düşünsün! (2)
Biz yağmuru şarıl şarıl akıtıyoruz. (3) Sonra toprağı uygun şekilde yarıyoruz. (4)
Böylece orada yetiştiriyoruz ekinler, dâneler, (5) Üzüm bağları, sebzeler ve yoncalar, (6) Zeytinlikler ve hurmalıklar,(7) İri iri, sık ağaçlı bahçeler, (8) Çeşit çeşit meyveler ve çayırlar. (9)
Bütün bunları sizin ve hayvanlarınızın yararlanması için yapıyoruz. (10)
O’dur her şeyi yoktan yaratan, yarattığını tekrar edip, son olarak âhirette yeniden yaratacak olan. (11)
Yalnız O’dur günahları çokça bağışlayan, kullarını çok seven ve sevilen. (12) Arşın gerçek sahibi, şanı pek yüce olan, (13) O’dur, dilediği her şeyi dilediği gibi yapan. (14)
Rabbinin, fillerle Kâbe’ye saldıran o orduya ne yaptığını görmedin mi? (15) Onların hâince planlarını boşa çıkarmadı mı? (16)
Üzerlerine sürü sürü kuşlar gönderdi. (17) Bu kuşlar onlara pişkin tuğladan yapılmış taşlar atıyorlardı (18)
Neticede Rabbin onları yenilmiş, çerçöp hâline gelmiş ekin yaprağına çevirdi. (19)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Allah’tır arşın gerçek sahibi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Allah’tır arşın gerçek sahibi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüce Kur'an-ı Kerim için meal çalışmanızda Cenab-ı Hak'tan muvaffakiyet diliyorum. Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏 Ramazanı Şerifimiz mübarek olsun, Cenab-ı Hak oruç ve diğer ibadetlerimizi kabul eylesin inşallah 🤲 Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
O Rab ki her şeye kâdirdir. O'nun nûru yeri göğü kaplar. her can bu nurdan payına düşeni alır. Rab'bim nûrunun ve de yararlandırdıklarının dışında bırakmasın. Emeğinize, yüreğinize sağlıklar olsun, Hakk'ın rızası sizinle, sağlığınız daim olsun. Selamlarımla Allah'a emanet kalın. (Aksakal)
Bir arkadaşımın bana yapmış olduğu yanlışlığı içime sindiremedim. Edebiyat Defterinde şiir yazmayı bu şiirle bırakıyorum. Kimseye dargın değilim. Güzel şiirini beğeniyle okudum. Selam ve SAYGILARIMLA...
Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏
Ramazanı Şerifimiz mübarek olsun, Cenab-ı Hak oruç ve diğer ibadetlerimizi kabul eylesin inşallah 🤲
Sonsuz selam ve dua ile.
Allah'a emanet olun.