Allah, göğüslerde saklanan bütün gizlilikleri bilir
Göklerde ve yerde bulunan her şey Allah’ı tesbih eder. O, kudreti dâimâ üstün gelen, her hükmü ve işi hikmetli ve sağlam olandır. (1)
Göklerin ve yerin mutlak mülkiyeti ve hâkimiyeti yalnızca O’nundur. O, diriltir ve öldürür. O’nun her şeye gücü yeter. (2)
O Evvel’dir, Âhir’dir, Zâhir’dir, Bâtın’dır. O her şeyi hakkiyle bilir. (3)
Gökleri ve yeri altı günde yaratan, sonra da arşa istivâ eden O’dur.
O yere gireni de, ondan çıkanı da, gökten ineni de, göğe yükseleni de bilir.
Nerede olursanız olun, O dâimâ sizinle beraberdir. Allah, bütün yaptıklarınızı hakkiyle görmektedir. (4)
Göklerin ve yerin mutlak mülkiyeti ve hâkimiyeti O’na aittir.
Bütün işler Allah’a döndürülür; her konuda nihâî kararı O verir. (5)
O geceyi gündüze katar, gündüzü de geceye katar. O, göğüslerde saklanan bütün gizlilikleri bilir. (6)
Şunu bilin ki Allah, ölümünden sonra yeryüzünü nasıl tekrar diriltiyorsa,
aynı şekilde yer gibi katılaşmış kalplerinizi de zikir ve Kur’an tilâvetiyle yeniden diriltir.
Şüphesiz biz, aklınızı kullanmanız için kudretimizi gösteren delilleri böylece açıklamış bulunuyoruz.(7)
Kâinatın mutlak mülkiyeti ve hâkimiyeti elinde bulunan Allah yüceler yücesi, bütün iyilik ve bereketlerin kaynağıdır. O’nun her şeye gücü yeter. (8)
O ki, hanginizin daha güzel işler yapacağını denemek için ölümü ve hayatı yarattı. Kudreti dâimâ üstün gelen ve günahları çok bağışlayan yalnız O’dur. (9)
Yedi kat göğü birbiriyle uyum içinde tabaka tabaka yaratan O’dur.
Rahmân’ın yaratmasında hiçbir düzensizlik göremezsin. Haydi, çevir gözünü de bak, bir kusur, bir çatlaklık görebilecek misin? (10)
Sonra gözünü tekrar tekrar çevir de bak. Göz, aradığı kusuru bulamamanın ezikliği ve bitkinliği içinde sana geri dönecektir. (11)
Biz yere en yakın olan göğü kandillerle süsledik.
O kandilleri şeytanlara atılan birer mermi yaptık; onlara bir de alevli ateş azabı hazırladık. (12)
Rablerini inkâr edenler için cehennem azabı vardır. Gidilecek ne kötü bir yerdir orası(13)
Oraya atıldıklarında, cehennemin onları yutmak için homurtularla nasıl içine doğru nefes alıp, uğuldaya uğuldaya kaynadığını işitirler. (14)
Kâfirlere öfkesinden neredeyse çatlayacak! Her bir bölük oraya atıldıkça cehennem bekçileri onlara: “Allah’ın azabından sakındıran bir uyarıcı size gelmemiş miydi?” diye sorarlar. (15)
Şöyle cevap verirler: “Evet, bize bir uyarıcı geldi. Fakat biz onu yalanladık
ve onlara: «Allah’ın bir şey indirdiği falan yok; siz ancak büyük bir sapıklık ve şaşkınlık içindesiniz» dedik.” (16)
Sonra şöyle hayıflanırlar: “Eğer uyarılara kulak vermiş veya aklımızı kullanıp gerçekler üzerinde düşünmüş olsaydık, şimdi şu çılgın alevli ateşin yoldaşları arasında bulunmazdık!” (17)
Böylece günahlarını itiraf ederler. Artık Allah’ın rahmetinden uzak olsun o çılgın ateş mahkûmları! (18)
Buna karşılık, duyu ve idrak sınırlarının ötesinde bulunan Rablerine karşı kalpleri saygı ve ürpertiyle dolu olanlara gelince, onlar için bir bağışlanma ve büyük bir mükâfat vardır.(19)
Söylemek istediğinizi ister içinizde gizleyin, ister açığa vurun hiç fark etmez.
Çünkü O, göğüslerde saklanan en gizli düşünceleri bile tam olarak bilir. (20)
Yaratan yarattığını bilmez olur mu hiç? İlmi her şeyin bütün inceliklerine kadar nüfûz eden ve her şeyden hakkiyle haberdar olan yalnız O’dur. (21)
O Allah ki, yeryüzünü sizin için uysal bir binek hâline getirmiştir.
Öyleyse onun omuzları üzerinde rahatça dolaşın ve Allah’ın sizin için hazırladığı nimetlerden faydalanın.
Ama sonunda O’nun huzurunda toplanacağınız unutmayın! (22)
Gökte olan zâtın, sizi yerin dibine geçirmeyeceğinden emin mi oldunuz? Bir de bakarsınız, yer çalkalanıp duruyor! (23)
Yahut gökte olanın, üzerinize taş yağdıran bir kasırga göndermeyeceğinden emin mi oldunuz?
Siz, benim tehdidimin nasıl bir şey olduğunu yakında bileceksiniz! (24)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Allah, göğüslerde saklanan bütün gizlilikleri bilir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Allah, göğüslerde saklanan bütün gizlilikleri bilir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüce Kur'an-ı Kerim için meal çalışmanızda Cenab-ı Hak'tan muvaffakiyet diliyorum. Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏 Ramazanı Şerifimiz mübarek olsun, Cenab-ı Hak oruç ve diğer ibadetlerimizi kabul eylesin inşallah 🤲 Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
Mahşer günü söyle nere gideyim
Ümidim bir kez ölmekti amma
Ölüm yok ki artık, söyle nideyim
Acizim Rabb'imin kemter kuluyum.
Baştan ayağa da yara doluyum
Tek sermayem budur Rabb'in kuluyum
Başka Allah yok ki, kime gideyim
Allah'a hamdolsun.
Allah Rasulüne salât ve selâm olsun.
Aline ashabına selâm olsun.
Allah razı olsun Üstadım.
Hayırlı Ramazanlar olsun.
Çok saygımla Üstadım.