Hiç şüphesiz, bugünkü zâlimler de, geçmişte helâk edilmiş yoldaşları gibi, zamanı gelince azaptan paylarına düşeni alacaklardır.
O bakımdan azabın bir an önce gelmesini benden istemelerine hiç gerek yok! (13)
Madem öyle, tepelerine çökeceği bildirilen o acı günden dolayı kâfirlerin vay hâline! (14)
Elbette son varış yeri Rabbinin huzuru olacaktır! (15)
Doğrusu güldüren de O’dur, ağlatan da! (16) Öldüren de O’dur, yaşatan da! (17) O’dur, iki cinsi, erkek ve dişiyi yaratan; (18) Bir damlacık sudan, ana rahmine atıldığı an! (19)
Şüphesiz ölü bedenleri kıyâmette yeniden diriltmek O’na aittir. (20)
Zengin eden de O’dur, fakir kılan da! (21)
Müşriklerin taptığı Şi‘râ yıldızının Rabbi de ancak O’dur! (22)
Doğrusu önceki Âd kavmini de O helâk etti. (23) Semûd’u da helâk edip geriye hiçbir iz bırakmadı. (24) Daha önce Nûh kavmini de O helâk etmişti.
Doğrusu onlar hem çok zâlim, hem de çok azgın idiler. (25)
Ayrıca, altı üstüne getirilen Lût kavminin yaşadığı şehirleri de yerin dibine O geçirdi. (17)
Onları, üzerlerine yağan felâketlere gömdü! (18) Şimdi ey insan! Rabbinin hangi nimetlerinden şüphe edebilirsin? (19)
Gerçek şu ki, insanı biz yarattık ve nefsinin ona neler fısıldadığını da çok iyi biliyoruz. Çünkü biz ona şah damarından daha yakınız. (1)
Kesin olarak inanmak isteyenler için yeryüzünde Allah’ın birliğini ve sonsuz kudretini gösteren nice deliller vardır. (2)
Bizzat kendi varlığınızda da. Hâla gerçeği görmeyecek misiniz? (3)
Gökte de hem rızkınız vardır, hem de size va‘dedilen cennetler. (4)
Göğün ve yerin Rabbine yemin olsun ki, sizin konuşmanız ne kadar gerçekse, Kur’an’ın meydana geleceğini haber verdiği bu olaylar da işte o kadar gerçektir! (5)
Biz göğü kudret elimizle sapasağlam binâ ettik. Gerçekten biz, çok büyük bir kudret ve hâkimiyet sahibiyiz.(6)
Yeryüzünü de biz yayıp döşedik. Doğrusu biz ne güzel döşeyicileriz! (7)
Her şeyi çift yarattık; umulur ki düşünüp öğüt alırsınız. (8)
De ki: “O halde Allah’a koşun! Şüphesiz ben, O’nun tarafından size gönderilmiş apaçık bir uyarıcıyım.” (9)
Ben cinleri ve insanları ancak beni tanıyıp bana kulluk etsinler diye yarattım. (10)
Ben onlardan herhangi bir rızık istemiyorum; beni doyurmalarını da istemiyorum. (11)
Muhakkak ki Allah, evet O, bütün rızıkları veren, sonsuz kudret ve sarsılmaz kuvvet sahibi olandır. (12)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Allah’tır güldüren ,ağlatan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Allah’tır güldüren ,ağlatan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüce Kur'an-ı Kerim için meal çalışmanızda Cenab-ı Hak'tan muvaffakiyet diliyorum. Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏 Ramazanı Şerifimiz mübarek olsun, Cenab-ı Hak oruç ve diğer ibadetlerimizi kabul eylesin inşallah 🤲 Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olun.
Kıymeti kalemdaşım şiiinizi haz alarak okumanın mutluluğunu yaşadım Şiirler bir amaç doğrultusunda kaleme alınır ve anlamlar yönüyle de oldukça zenginleşir Şiirin sadece tek bir anlamı yoktur. Okur, bir şiiri kendi birikim ve kültür düzeyine, anlayışına, zevkine, hayal gücüne göre anlamlandırır. Bu anlamlanda mutlu olmanın yolunun şiirden geçtiği insanlarlar arasındaki sevginin de güç kazandığı,Karamsar kişilerin yaşamına tat verdiği ve anlamlı olmasının insanların tutum ve davranışlarına daha dikkat ettiği bir gerçektir..o zaman şiirle iç içe olmak mutluluğa açılan bir penceredir...şiirli günler dilerim
çok güzeldi,çok çok doğru, sevgi ve iözlem vardı, Hakikat vardı, o çok güzel yüreğine sağlık Üstadım ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Bu hayırlı gayretinizden dolayı ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolun varolun, Allah râzı olsun inşallah 🙏
Ramazanı Şerifimiz mübarek olsun, Cenab-ı Hak oruç ve diğer ibadetlerimizi kabul eylesin inşallah 🤲
Sonsuz selam ve dua ile.
Allah'a emanet olun.