"El hak dedi insan, hakkımı bir gözeten vardır elbet"
Ağır değildi bu yük dünyanın hamalına Çelme taktı ayağına meyhur hain biri Yük utandı ip utandı utanmadı biri Kimi suskun ancak susmaz yalancının biri Gözler utandı kulak utandı dil utandı
Afetin acısı öyle ağır hala diri Kimi kaldı rabbine kavuştu gitti kimi Enkazın etrafında mahzun bir duygu seli Demir utandı beton utandı can utandı
Yangına karınca gibi su taşırken kimi Nefretini kustu enkazın üstüne biri Çığırından çıktı çılgın hasetçinin dili odun utandı küller utandı dil utandı
Yol yarıldı gök yarıldı göremedi kimi Beledi gözyaşını toprağa hüzün yeli Kimi öldü diriye sevinemedi kimi Enkazdan ünvan devşirdi utanmazın biri El utandı hak utandı insanlık utandı
"El hak dedi insan, hakkımı bir gözeten vardır elbet"
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Utanmadı biri şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Utanmadı biri şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli Şairim öncelikle sayfama uğrayıp o nazik ve anlamlı yorumlarınız için çok teşekkür ederim şiirinize gelince sayfanızda duyguların mısralarda buluştuğu güzel bir eserini beğenerek okudum nice güzel eserler görmek dileğiyle selam ve sevgilerimle kalın sağlıcakla
Adaleti yok edenler,utanma duygusunu da yitirir.Tarih sayfaları bu tiplerle dolu. Değerli şairim çok manidar ve çok anlamlı bir şiire vesile olmuş usta kaleminiz. Kutlarım gönül sesinizi. Saygıyla,esenlik dilerim.
Bu acıyı bu kıyımı yaşatanların da, aynı acıyı yaşamasını dilerim.
Evet Rahman gözlüyor gözetliyor. Bu yıkımlardan sağ kurtulanları, hiç kimse sağ selamet kurtuldu zannetmesin. Ölenler Şehitlerimiz oldu, Lakin sağ dediklerimiz yaşayan bir ölü. Izdırapları ömür boyu dinmeyecektir. Sitemleri ahları da.
Hataydan gelen bir Hemşire kızımız, beş on kare fotoğraf gösterdi ki sağ olarak kurtulanlardan, Sağ demeye dilim varmadı,gözlerim görsellere bakamadı içime öyle bir acı otur du ki!
Bu yıkıma kader diyenlere yazıklar olsun. Bu acıların izi dünya var oldukca kapanmayacaktır.
1970 gediz depremini çocuk haliyle yaşayan biri olarak halen hatırlıyorum anlatılamaz. deprem kaderdir belki nerde tutulacağını bilemezsin ancak böylesi yıkımın sebebi Harislik, bencillik ve kişisel küçük dünyalık menfaatlerdir. bu ülkede herkes oturup düşünmelidir neleri kaybettik de bu yanlışları yapıyoruz...benim kişisel çıkarımım bu, düşünüyorum....
Ülkemiz olarak çok büyük bir sınav veriyoruz. İnşallah el ele bu büyük afetin yaralarını bir an önce sarmayı başarırız. Depremde vefat eden insanlarımıza Allah’tan rahmet diliyorum. Rabbim yaralılarımıza acil şifalar versin. Rabbim beterinden saklasın.
Depremin olduğu günden beri ağlıyoruz zaten şiir de derdimizi depreştirdi. Ne diyelim sözler tükendi kimisi ağlarken kimi fırsat bildi. Allahım el hak diyoruz gözet bizi🙏 Saygılar şaire şiire kelama...
Şiirin girizgah cümlesi boğazımın düğümlenmesine yetti.Şubatın altısından bu yana ağlamamak için direniyorum.Sırf yüzü kızarmayan ve yalanları sıralayanlara olan öfkem yorgunluğumu hissettirmiyor.Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.
Tebriklerimle