“Aklıma geleni/eseni yazarım/çizerim Ustam Namahrem de neymiş, yazdıklarım ne ki Pardon! Savuracaklarmış eleştiri tepki peki Sanki umrumda Ustam ne çakı ne de susta”
Övüngen geçmiş, ille de aşağılanan gelecek Gelecek de gelecek nasılsa gelecek de ge-le-cek “Aklıma geleni/eseni karalarım/çizerim Ustam Namahrem de neymiş, yazdıklarım ne ki?”
“Hayat karşında bak! Söylemine yanında Oğul! İnsanca paylaşım birbirimizin şansı hep ve özlemi” “Pardon! Efendim, savuracaklarmış tepki, belki Umrumda değil Ustam ne kalfa ne de usta!”
-Pes etme/etmem Ustam!-
“Aklına geleni/eseni yazma/karalama/çizme Oğul Namahremi yukarıda ara, yazdıklarım nedir, de ki Yorum çiçektir, deminde çay, uygarca tepki öyle ki Yazan-çizensin, hem öznesin hem nesnesin ya Oğul
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Epik Ortaoyunu şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Epik Ortaoyunu şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
“Aklıma geleni/eseni yazarım/çizerim Ustam Namahrem de neymiş, yazdıklarım ne ki Pardon! Savuracaklarmış eleştiri tepki peki Sanki umrumda Ustam ne çakı ne de susta”
Hocam biraz ben gibi geldi bu dizeler. 85 ten beri dört duvar arasındayım pes etmedim. Yaşamışlık yaşamamışlık ne ki hiç kafama takmadım. Aklımda olanları bildiğimce yazdım, gülenleri es geçtim Hocam esas yaşamışlığımın farkına, bu oyunu oynarken vardım.
Çok güzeldi...Tebrik eder, selamlar, saygılar sunarım.
(Soğumadan Oynamalı…), evet bu soğumadan yaşam olmalı ve oradan yoruma katılmalı, e ne de olsa: -"Yorum çiçektir, deminde çay, uygarca tepki"- "Pes etmek, ne ki? " Gerçek-ten pes etmek ne ki, yaşam nehrinde yorulmak, ümidin tükenişi pes etmek midir? Hayır. yaşamda önde veya geride olduğun yerde durmak ya da bir adım-lar gerilemeye karşı koymamak.
Pes etmek, ne ki Oğul, savaşmalı, direnmeli, yaşama kendini değil, yaşamı kendine sunabilmeli a Oğul.
Elinize, Kaleminize, Emeğinize sağlık Hocam.
meco tarafından 9/9/2008 9:54:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yaşam sahnesinde oyuncuyuz.Oynamadan yansıtmalıyız gerçekleri.Pes etmemeliyiz.
"Gelecek de gelecek nasılsa gelecek de ge-le-cek" Ve sıcağı sıcağına yaşamalı, tatmalı dünyayı ama doğruca... Ertelnmişti ama yerine bu şekilde gelmemişti.Çok anlamlıydı.Kutlatrım sizi hocam.Sevgilerle...
hocam bu şiir ne kadar da yerine uymuş tek kelimeyle cuk oturmuş....geçelim....işte bunlar olmayınca şair de olmuyor kimse şair diye bakmasın karşısında gördüğüne bunlar olmadığı zaman....tebrik ve teşekkürlerimle
ve sanırım şiirin en önemli kelimelerinin başında geliyor (ERTELENMİŞTİ)
Evet senin de dediğin gibi soğutmadan oynamalı hem de öyle bir oynamalı ki hayatın bütün gerçeklerini gözler önüne sermeli, öyle bir oynamalı ki sömürüyü talanı soygunu gün yüzüne çıkarmalı, öyle bir oynamalı ki dünyada olan bütün savaşların asıl iç yüzünün ne olduğunu göstermeli, öyle bir oynamali ki bir avuç insan zevküsefasını sürerken milyonlarca insanın açlıktan nasıl öldüğünü göstermeli, öyle bir oynamalı ki dünyayı kirleten büyük sanayilerin atıklarını nerelere döktüklerini ( bir örnek vereyim sadece, Almanya da bilmem ne fabrikasının zehirli atıklarını varillere doldurup Tuna nehrine saldıktan sonra bunların Karadenize gelmesi ) göstermeli, öyle bir oynamalı ki hakim güçlerin her türlü insan haklarını nasıl ayakları altında çiğnediklerini göstermeli , öyle bir oynamalı ki çiftetelli oyanamalı yani diyorum insan oynayınca iyi oynamalı !
Ve en önemliside senin gibi aydın şairlerin insanlık adına bunları gösteriyor olmaları ...
Seni kutluyorum arkadaşım bu güzel ve anlamlı şiirin için , şiirlerin şiir olamktan çıkıyor sanki okuyucuya bir ışık tutuyor gibisin , aydınlık günlere diyorum ....
Farklılık uygarca..
Ve dediğiniz gibi herşey uygarca olmalı..Eleştiri uygarca...şiir uygarca...yorum uygarca..aşk uygarca....
Yani yaşam biraz uygarca olmalı değil mi ?
Zaten bunu yakaladığımız zaman devlet olarak ta , medeniyet olarak ta UYGARLIK SEVİYESİNE ÇIKMIŞ OLURUZ.
Pardon ! Bu şiiri kime yazdınız ?
Anladım...anladım...Uygarca..