(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SON GÜN SAY şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SON GÜN SAY şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Babanın, atanın evladına vereceği en güzel nasihatleri sıralamamışsınız mısra mısra, kıta kıta Güzide Kardeşim.
Babadan oğula geçen en güzel miras belki de budur. Bütün bunları dinleyen, heybesine alan oğulun karşısında kim durabilir, yolundan kim çevirebilir. " Yürü, yol senin" dercesine böylesi evladı destekleyen yetiştiren, fidanları eğiten atadan babadan, bilgeden, üstadlardan Allah ebeden razı olsun.
Ve sizden de razı olsun ki kaleminizden bal damlıyor Mecit Kardeşim.
Almanya'da bahçe kiralamak kolay. Ata tohumumuzdan ekeceğimi söylersem muhtemelen daha da kolay olur.😊
Lakiiiin... Koca Bergama'mızı ekonomik sıkıntılarımızın had safhada olduğu O dev(r)in son deminde baskı ve basiretsizlik sonucu Berlin'e "kaçıran" Almanlara bu kardeşin bu iyiliği yapmaz.😊
Bu vesileyle -sayenizde- Bergama'nın hazin ve gelecek nesiller için ibretlik hikâyesini de okumuş, öğrenmiş oldum. Okurken düşündüm... Utandım aynı zamanda. Vatanseverlik, milliyetçilik galiba dilimizde, kalemimizin ucunda. Tam olarak ve gerektiği gibi içselleştirememisiz.
Okullarımızda müfredata İbretlik Olaylar adı altında anlatmamız gereken çok acı hikâyelerimiz var... Maalesef. Musibetlerin nasihattan evlâ olabilmesi için sebep ve sonuçları okullarda ders içinde işlemek gerek.
Gönlünüzden kopan o kıymetli ikramınızı almış kadar oldum Nezahat Kardeşim.
Allah razı olsun.
Ata tohumumuz anavatanımızda kalsın. İnşallah çoğalır, ve inşallah duyarlı insanlarımızın gayretleri gelecek nesillerin hormonsuz gıdalara kavuşmasına yardımcı olur.
Kalbinizde huzur, çehrenizde tebessüm hiç eksik olmasın Değerli Kardeşim.
Allah razı olsun Güzide Kardeşim. Olur öyle arada karıştırmak. Dün yediğimizi unutur olduk :) Her yaşın güzelliğini de yaşayıp görmek cümlemize nasip olsun inşallah. O mısırları ekip ahirete göç eden pamuk elli annenize rahmet etsin. İsterseniz çoğaltıp Almanya'ya da göndereyim Mecit Kardeşim. Belki siz de ekersiniz. Almanya da bahçe kiralamak daha kolaymış diye duydum. Ama her şehirde aynı mıdır bilemem. Biz de corona döneminde yazılmıştık, iki ay önce çıktı, şükür. İnşallah emeklerimize Allah bereketini verir. Selam ve dua ile.
Sanırım bir yanlış anlaşılma var Güzide Kardeşim. Ben değil eşim ve küçük oğlum 2 haftalığa İstanbul, Samsun, Trabzon olmak Çamlıhemşin'e kadar gittiler. Ben de ramazan gelmeden bir ara kaçmayı düşünüyorum eğer iki ayağımın üstüne tam sağlam basabilirsem :) Yoksa da ya nasip diyelim. Bilmukabele ile hoşluklar üstünüze olsun, üç aylarınız mübarek olsun. Evinize bereket huzur sağlık iyilik ve güzellik ihsan eylesin Rabbim. Selam ve dua ile.
Hoşgeldiniz "Güzide" Kardeşim. Şiirdeki harf hatamı dahi farkedip özelden ikaz zahmetinde bulunan bir kalem dostum var. Ne mutlu bana. Uyarınız için çok teşekkür ederim. Güvenilir kaynaklardan edindiğim bilgiye göre sıladan gurbete uğurlanmışsınız. Hollanda'ya hoşgeldiniz. 😊 Her şey gönlünüzce olsun.
Feyz vermek haddimiz olmadığı gibi, kaleminizden süzülen hecelerin feyz almaya muhtaç olmadığı da bir gerçek. Ve inanıyorum ki; zamanla okuyana haz veren, dikkat çeken çok daha güzel eserlere imza atacaksınız... İnşallah.
Çerçevelenerek asılması gereken harika duygularla yazılmış ve öğütlerle bezenmiş muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Emek verilmiş, ustalıkla yazılmış, anlam dolu bu müstesnâ eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum. Allah'a emanet olun.
Hoşgeldiniz Şükrü Hocam Gündem yoğun, kalem de yorgun olunca takipte sizin kadar başarılı olamadığımız kesin. Teveccühünüz için teşekkür ederim. Farklı kalemlerin seçki mutluluğu yaşaması daha adaletli olur elbette. Teşvik açısından da önemlidir diye düşünüyorum.
''Son gün say!''
Bilip de bilmezlikten gelmek insana özgü olsa gerek. Ne güzel nasihatleri sıraladınız.
Yüreğinize sağlık Hocam...
Selam ve duayla...