İNSAN OLMAK (20)Şiirin hikayesini görmek için tıklayın „Doğan Kuban Hoca’nın 23 Eylül 2016 tarihli yazısı Herkese Bilim Teknoloji dergisinde (Sayı 26) kapak olmuştu. Geçenlerde açlıktan ölen bir çocuk, ülkemizdeki açlığın fotoğrafı gibiydi. Bunlar nüfusun yüzde kaçı? Açlıktan birden değil de yavaş yavaş ölenler? Dört kişilik bir ailenin açlık sınırı aralık ayında Türk-İş tarafından 8.130 TL olarak açıklanmıştı. Asgari ücrete zam, tam açlık sınırında yapıldı.
Bir de yoksulluk sınırı var: Dört kişilik aile için hesaplanan 20.485 TL! Nüfusun yüzde kaçının evine 20.000 TL giriyor? Asgari insan gibi yaşamanın ölçüsü! Buna göre orta sınıfın nasıl da hızla yoksulluk sınırına doğru kaydığını görüyoruz. Ülkemizde çocuk işçi sayısı hızla arttı: TÜİK’e göre sayıları 720 bin. Bunların yüzde 34’ü okulu bıraktı. OECD ülkeleri içinde yoksulluk içinde yaşayan çocuk oranı en yüksek Türkiye’de: Yüzde 22.7 Çeşitli araştırmalara göre, Türkiye’de 16 milyon insan aç, 50 milyon insan da yoksul. ANAYAS’NIN İLK MADDESİ „KİMSE AÇ BIRAKILAMAZ!“ Olmalıdır.„ ( 9 0cak Pazartesi günki Cumhuriyet Gazetesi yazarı Sayın Orhan Bursalı’nın köşe yazısının ilk 4 paragrafından aynen alınmıştır. Yazının tamamını okumanızı öneririm.
Kuruyor gözler önünde
cılız gencecik bir fidan, su dökeceğine dalına şiir yazıyor insan. Soluyor saksıda bir çiçek, yapraklar dalında kup-kuru, düştü-düşecek, İnan; dökeceğine su döküyor gözyaşı insan Uygar, karnı tok toprakları verimli, zengini çok cennet yurdumda Anayasa’ya soruyorum;(*) “Ne hastalıktan, ne de ilaçsızlıktan neden ölsün çocuklar açlıktan?” Kahroluyorum! (*) TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Madde 5 – Devletin temel amaç ve görevleri, Türk milletinin bağımsızlığını ve bütünlüğünü, ülkenin bölünmezliğini, Cumhuriyeti ve demokrasiyi korumak, kişilerin ve toplumun refah, huzur ve mutluluğunu sağlamak; kişinin temel hak ve hürriyetlerini, sosyal hukuk devleti ve adalet ilkeleriyle bağdaşmayacak surette sınırlayan siyasal, ekonomik ve sosyal engelleri kaldırmaya, insanın maddi ve manevi varlığının gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya çalışmaktır. |
*** İNSAN OLMAK *** şiirini, beğeniyle okudum. Nice güzel şiirlere diyor, Şair Arkadaşımı, içtenlikle KUTLUYORUM...