(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İNSANLIK HATASI...I şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İNSANLIK HATASI...I şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gözlerimizden önce yüreklerimizden akıttınız yaşları. Güzel yüreğinizi kutluyorum, ve izaha ve anlayışa ve anlatılmak istenen mesaja katılıyor, yüreğinize selam yolluyorum. Sevgim ve saygımla.
EE DOST GELENEK ,GÖRENEK YERİNE GELSİN KİM BAKAR ARDINDA SAKAT DOGACAK ÇOCUKLARA BİZİM TOPLUMUMUZ AVRUPAYADA GİRSEK AYNI KAFADA .KIZ YABANCIYA GİTMESİN YADA MAL BÖLÜNMESİN OLSUNDA,OLSUN KIZSAK NE ÇARE TEBRİKLER DUYARLI YÜREGİNE SELAM VE DUA İLE
birtek kuşları kovalayan çocuklara kızardı çok istese bile o asla kovalayamazdı buna izin vermezdi doğuştan sakat bacakları
Kanayan yaramıza öylesine bir parmak bastınız ki Ne söylesek diye düşünmeye başladık. Yılalrdır haykırıyoruz " akraba evliliği olmasın" diye ama ne büyükler dinliyor bizi ne de töreler.
Kardeş gibi büyüyen amca çocukları, teyze çocukları gala dayı çocukları ya topraklar ayrılmasın ya da miras bölünmesin diye evlendiriliyor ve sonrasında da sakat doğumlar. Suçlu ise bulunuyor " kadın" Oysa en büyük suç kendilerinin dir ama bunun farkında bile değilelrdir.
Lütfen hepimiz tek bir ağızdan bağıralım bu tür evliliklerin olmaması için ve ikna edelim çevremizde olan evliliklere.
Kutluyorum kaleminizi ve saygılar duyralı yüreğinize
güzel bir tema, ve akraba evliliklerini gerçekten kınıyorum, ayrıca günümüzde bebeğin gelişimini en ayrıntılı bir şekilde inceleyecek kadar deneyimli dr ve teknoloji var...sadece akraba evlilikleri değil, hekimden bilimden uzak durulmaz diyenlerdenim...
şiire gelince; beğenerek okudum...sevgi ve selamlar gönderiyorum...
Sakat dogumlarin bir bölümüne sebep budur ama kan uyusmazligi her evlilikte olabiliyor, yani akraba evlilikleri disindada kan uyusmazliklarinda sakat dogum riski var. Bu kanayan yaralarimizdan biri malesef ve akraba evliligi özellikle anadolu da cok yaygin. Duyarliliginizi kutluyorum...
Aile içi sapık ilişkiler Osmanlı döneminde olduğu gibi kapalı olduğunu sanan bazı şehirlerimizde hâlâ mevcut. Akrabalar da büyük bir ailenin birer halkası değil mi? Evlenecek kimse kalmamış gibi akraba çocuklarına yanaşılırsa maalesef sonuç hüsran olmak zorunda. Duyarlı yüreğinize sağlık; tebrik ve saygılar.
Nice Zeynep'ler kaldı baba kucağında. Ya kolu tutmazdı ya bacağı Ama dimdik duruyordu minik yüreği Tek derdi herkes gibi gelinlik giyebilmekti. Acıdı Tanrı sonra Eksik kalmış yanlarına değil Yanlarına yakıştıramadığı sakat ruhlara. Ve insanlık köreldi Cana kar değdi,üşüdüler ayazında Mal derdi,akraba evliliği Abi derken kollarında bulmak kendini Ve serencam,yeni bir can. Nasıl olursa olsun akıbeti...
Evet şairim, toplumun kanayan yaralarından birisine dikkat çekmişsiniz. Sakat çocuklar. Akraba evliliğinden hem de çağ bu kadar ilerlemişken. Aslında insanın kendisine de eziyettir bu çocuktan önce. Anlamak imkansız, insan nasıl böyle bir riski göze alır.
Burada çağ bu kadar ilerlemişken kaderci olmamak gerekiyor sanırım. Şiiriniz bu konuyu bir kez daha hatırlattı bize.
İçim acıdı üstadım.Öyle güzel dile gelmişki kanayan yaramız.En önemli Sosyal sorunlarımızdan birine parmak basmışsınız şiirinizle. Yürekten kutlarım.Kaleminiz daim olsun. Selam ve saygılarımla.
zeynepler...acı gerçekler...yüreğinize sağlık...