(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
usulun a be ce/si... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
usulun a be ce/si... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Usul, sen bu yazdıklarımızı okuyor olurken belki bir çoğumuz hayatta olmayabiliriz ama bilmelisinki seni seven sadece baban değil bu satırları okuyan bizler de seni çok seviyoruz .. Sen bizleri tanımamış olsan da hatta hiç tanımayacak olsanda sana yazılan bu şiirde biz seni az da olsa tanıdık ve çok sevdik..Babanın senin için yazdığı şiiri dikkatlice okudum ve inanır mısın seni biracık kıskandım çünkü benim de bir babam olmasına rağmen bana asla '' nasıl bildin baban olduğumu, özüm olduğunu, seni sevmenin ibadetim olduğunu, bende şiirin sen olduğunu '' demedi ama tabiki yine de sevdi .. Ayrıca babanın sana taktığı isim de çok anlamlı, baban dip not olarak sadece bir anlamını düşmüş olsada aslında bir çok anlamı var örneğin benim bildiğim yedi anlamı daha var ama sanırım büyüdüğünde onları kendin öğreneceksin ... Babanın ömrü yetmesede seni sürekli beklemeye ben inanıyorum ki böylesi bir baba o kızını asla yalnız bırakmıyacaktır..Canım benim seni o güzel gözlerinden öpüyorum. Umarım o resimdeki sağ dudağının yanındaki gamzelerin hep belli olur ... Bütün mutluluklar senin olsun ve gönlünce ve özgürce sen çok yaşa, seviyorum seni...
...canım kızım usul; ben sana seni yazmak isterdim,tanrı şahidim olsun ki bunu en çok ben yapmayı isterdim... ama eskilerin dediği gibi "benim adım hıdır,elimden gelen budur"...
birgün biliyorum ki sana seni yazacak biri çıkacak karşına ve ben baban olarak o yazı/ya da susacağım...
ve siz sevgili dostlarım...usul için yazdıklarınızı usul'a okudum...ve sakladım...bir gün kendi okuyana kadar...
Çok tatlı Usul çok, berrak bir su gibi, bahtı da güzel olsun kendi gibi....
İnan resmi ve şiiri görünce gözlerim buğulandı,seni anlamaya çalıştım hangi duygunun arefesinde bunları yazdığını düşündüm.Her duygu harmanlanmış şiirde...ama Usul var ya çok tatlı ya....Sevenlerine bağışlasın allâh...Alicengiz çok sev onu çok sev...ve hep yanında ol...
özellikle kızınız çok tatlı.ALLAH bağışlasın.ömrünce resimdeki gibi gülsün. şiire gelince bende babamın tek kızıyım ne kadar isterdim benim için böyle güzel bir şiir yazmasını(çok kıskandım çok). ne mutlu ona ki bu kadar içten ve gerçek duygulara sahip bir babası var. bu dizeler bir anneninkinde bile zor çıkardı bence. günümün değil ömrümün şiiri seçtim. saygılarımla.
*Kızlarınızı iyi yetiştirin. Kendi kendilerine yetmeyi öğretin.
Namuslu olmanın yürekten geçtiğini öğretin.
Evden çıkar çıkmaz ilk köşede eteğinin boyunu kısaltmasına gerek olmadığını öğretin.
İstediğini giymeyi öğretin. İnsanın ahlakının sadece kendi beyninde olduğunu öğretin.
Kıskanılmanın sevilmeyle aynı olmadığını öğretin.
Kıskanılmanın güzel, saygısızlığın kötü olduğunu öğretin. Beni çok kıskanır, dışarı çıkarmaz, şunu bunu giydirmez diyen adamla gurur duymamayı bunun aslında kendine hakaret olduğunu öğretin.
Arayıp neredesin; kiminlesin vs. diyen adama seni tanımadan önce nasıl davranacağımı bilmiyor muydum haddini bil demeyi öğretin.
Eşlerini aldatan erkeklerin yanındaki ikinci kadın olmamayı öğretin.
Erkeklerle sadece arkadaş olunabileceğini çünkü onlarında sadece insan olduklarını öğretin. *
******************** Bir anneler günüydü aldığımda bu yazıyı mail olarak...bir de erkek kısmı var...ama bu Usul ' a ve anlam kazandırdığı babasına özel olsun...
Yarın A ...Ertesi B...Sarılın birbirinize...Ve eğer bu mercan gözlü güzellik Alicengiz' den armağansa dünyaya en güzeli olacak gerek yok kaygıya...
Sevin birbirinizi ama hep sevin ve unutma Alicengiz babalar biz kızların ilk aşkıdır daima...
adın usul diye sessizce seveceksin sessizce gideceksin ilk hecelerin yarın birleşiyor ve sen şiir gibi geçiyorsun ömrümden söylesene gözlerinde ben olduğum kızım -nasıl bildin bende şiirin sen olduğunu-
şiirde neden yarı bir sis perdesi gibi duran bir hüüzn kokusu var..eksiklerin toplamının verdiği acıya eş değer sancı sızısı var..dokunsan gözlerine yağmmur düşecek belkide..sevinci yada hüznü örseleyen cümlelerin aralığında bir tebessüm beliriyor..bir kucaklaşmanın trendinde ağlamaklı bir öpüşle ruh bulacak beden..hiç bir dinin inancını zedelemeyecek kadar olgun ve bağlanamayacak kadar tutkun...işte budur içgüdüsel ızdırap... ben hüzünlendim...ama sen mutlu..güzel adam..yüreğine acının izi değmesin. sevgimle....................aspendos
ah alicengiz. bak bu kez şair demedim. çünkü içindeki baba var ya. ah.... seni tanıdığıma ve dostluğuna tattığıma ne denli sevindiğimi bil. ve yine bil ki dileğim kızın da seni şiir gibi kucaklasın. böylesi güzel duygular ancak güzel bir yürekte olabilir.
varmı ötesi ?