(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ADINI YAZDIM!!! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ADINI YAZDIM!!! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bitecek bu ömür,ölüm hediye Azrail gelecek,her bir faniye Cennette yanımda,olasın diye Adını mezarım,taşına yazdım
DUYGULAR GÜZEL YALNIZ ÖLÇÜDE AKSAKLIKLAR VAR ..ONU DA ARKADAŞIMIZ BELİRTMİŞ YUKARIDA...İNŞALLAH DAHA SONRA BÜTÜN KURALLARIYLA ŞİİRLER OKUYACAĞIZ KALEMİNİZDEN...
Şiirlerını bellı bir hece ve kafiyeye sokmak ister istemez onları basitleştirmiş halk ozanı tadı vermıs tabi burada halk ozanlarının basit oldugu anlamı çıkmasın kesinlikle şiirleri kafiye oyununa cevırmeye karşiyim nitekım butur şiir yazan milyonlarca ınsandan kaç tanesi bugun hatırlanıyorlar..bence imgeleme ve sürükleyicilik te cok önemlidir musamere tarzı çok başarilisiniz tbrik ederim umarım kizmazsınız sadece içimden gecenlerdi yoksa inanın bende sizin kadar yazmayi isterdim...
Surgun_06 tarafından 8/29/2008 5:40:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sıkıştırır kalbi,baksa maziye Akılda anılar,vurur sineye Kalbimde bir ömür,kalasın diye Adını içimde,kalbime yazdım mükkemmel mükemmmel yüreğine sağlık harika dizeler okudum o güzel yüreğine sağlık can yüreğini öpüyorum harika dizeler dökmüş can
Sıkıştırır kalbi,baksa maziye Akılda anılar,vurur sineye Kalbimde bir ömür,kalasın diye Adını içimde,kalbime yazdım
* İlk kıtada aslında şiirde uygulanmaya çalışılmış a/a/a/b kafiye örgüsü yakalanamamış. Çünkü mısralar arasında kafiye yok. maziye/sineye/diye kafiye olmaz ne yazık ki! çünkü kafiyede esas olan kafiyeye konu olan kelimelerin köküdür. Köklerine inersek bu üçünün kafiye olmadığı sonucuna rahatlıkla varabiliriz.
Bomboş sokaklarda,döndüm kediye Yürürüm sadece,bir harabeye Bastıkça ismini,anayım diye Adını yoldaki,taşlara yazdım
* Aynı şekilde burada da kafiye yok. "-e" ler rediftir.
Selamım gökteki,o sevgiliye Kul olamam ondan,başka kimseye Bulutlar yoldaşın,olsunlar diye Adını gökteki,buluta yazdım
* Aynı şey bu kıtada da söz konusu.
Her zaman muhtaçtır,gönül ilgiye Tanımaz sınırı,gelmez ölçüye Denizler adınla,köpürsün diye Adını ummanda,sulara yazdım
* Bu kıtada kafiye örgüsü olarak bir iyileşme var. Yarım kafiye var. Başarılı sayılır.
Çıkarıp gönlümü,attım dereye Götürür damlalar,bilmem nereye Denize karışıp,yıkansın diye Adını sahilde,kumlara yazdım
* İlk 2 mısra kafiyeli sadece.
Düşmüşüm karanlık,kör cendereye Her yanım simsiyah,benzer öcüye Önümde ışığım,olasın diye Adını anlımın,üstüne yazdım
Tutulunca gönül,sert bir tipiye Kalbimin üstüne,açtım şemsiye Anlımı beş vakit,koyayım diye Adını namazlık,kilime yazdım
* tipiye ve şemsiye kafiye gibi gözükse de bir isim ile isme gelen ekler kafiye olamaz.
Ezanlar vurunca,yeşil vadiye Namaz kılmak için,koştum camiye Doksan dokuz kere,anayım diye Adını camide,tespihe yazdım
* Nispeten başarılı bir dörtlük.
Bakışın bir fener,ışık geceye Sıkıştı duygular,o üç heceye Her gece üstüme,alayım diye Adını yorganım,üstüme yazdım
* İlk 2 mısra kafiyeli.
Gezginim dünyada,ten ölesiye Ayaklar emanet,ruh veresiye Dağlarda yanımda,olasın diye Adını dağlara,taşlara yazdım
* Bu kıtayı atlama gereği duydum.
Bitecek bu ömür,ölüm hediye Azrail gelecek,her bir faniye Cennette yanımda,olasın diye Adını mezarım,taşına yazdım
Genel olarak başrılı bir hece şiir denemesi. Öyle ki kardeşimiz bu azimle ileride çok başarılı şiirlerin altına imza atacak. Şiire yeni başlayanların ve hatta orta uzunlukta şiirle ilgilenenlerin bile düşebileceği teknik hatalar yapmış. Nacizane ben kendisinden izin alarak bu şiiri eleştirdim. Ben burada ya da herhangi bir yerde kimseye eleştiri yapmama kararı almıştım. Sadece bildiğim ve güvendiğim şairlere yorum yazıyorum. Üstelik şiirlerin altına " tebrikler" vs. gibi baside indirgenmiş yorum niyetine " al gülüm ver gülüm" lük cümleler yazmıyorum. Eleştiri yapmamamınsebebi ise yanlış anlaşılmak ve ukalalıkla atfedilmemdir. Bu şiire neden eleştiri yapma gereği duyduğuma gelince gerçekten kardeşimizin kalemi bir yere gelebilecek ışığı bizlere veriyor. Çorbada tuzumuz olur diye ama kesinlikle ve kesinlikle ders verme, ahkam kesme niyetinde değil, eleştiri yaptık. Ziyade olsun diyelim. 2-3 şiir sonra bu arkadaşımızın şiirleri teknik olarak profesyonelleşecek göreceksiniz, çünkü çok gayretli bir şiir yazar ama şair olacak. Bizim iddialı olmadığımız noktalarda onun ismini görmemiz dileğiyle...
He bir de unutmadan şiirin ayaklarında rediften önce de kafiye olmalıydı.
"Adını mezarım,taşına yazdım" bir sonraki ayakta ise mesela "kaşına yazdım, göz yaşına yazdım gibi" olsaydı mükemmel olacaktı. Önder KURT
BüyükDoğu tarafından 8/29/2008 1:48:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili kardeşim öncelikle sana bu geniş yorumundan dolayı çok ama çok teşekkür ederim.Çok ama çok güzel yazmışsın.Ben şiiri yazmadan önce hikayesine denemedir diye ekledim. Bu tazr yorumlarını her zaman bekliyorum.Eksik olma kardeşim...
Sevgili Gezgin Şiirlerini Okudukça seni yeni baştan tanımaya anlamaya çalışıyorum Gerek şiirlerin gerek yorumlar biribiryle o kadar özdeşleşmişki Gurur duydum seninle, kaleminle, yüreğinle..
Gezginim dünyada,ten ölesiye Ayaklar emanet,ruh veresiye Dağlarda yanımda,olasın diye Adını dağlara,taşlara yazdım
Bitecek bu ömür,ölüm hediye Azrail gelecek,her bir faniye Cennette yanımda,olasın diye Adını mezarım,taşına yazdım USTA; HECE VEZNİNDEKİ ŞİİRLER İÇİNDE ZEVK ALARAK VE HER GÜN OKUDUĞUM SAYFALARDAN OLDUĞUNU BELİRTMEK İSTERİM..YÜREĞİNİ VEDE KALEMİNİ KUTLUYORUM..
Gezginim dünyada,ten ölesiye Ayaklar emanet,ruh veresiye Dağlarda yanımda,olasın diye Adını dağlara,taşlara yazdım **************************************** Mükemmeli yazmışsınız, başka ne denebilir ki. Bir de saygım var efendim, tebriklerimle.
hem teknik manada, hem de duygu bağlamında şahane bir şiir okudum arkadaşım...gerçekten çok güzeldi zaten arkadaşlar da yorumlarıyla bu güzelliğe ortak olmuşlar...tebriklerim çokça
SEVGİLİ KARDEŞİM KUTLUYORUM SENİ YÜREĞİNİN SESİ USTA KALEMLERİ BASTIRICAK BU GİDİŞLE GALİBA.ÇOK GÜZEL BİR ŞİİRDİ.HAYRAN KALDIM.BÖYLE GÜZEL ŞİİRLERİNİN DEVAMINI DİLİYORUM.SEVGİLERİMLE.
MÜKEMMEL BİR ŞİİR OLMUŞŞ..ALKIŞLIYORUM.İMGELER ÇOK GÜZEL VE AKICI..YÜREĞİN HİÇ SUSMASIN VE SEVGİ SELİ ÇOŞSUN BİZDE GÜZEL ,ŞİİR GİBİ ŞİİR OKUYALIM..KUTLARIM SAYGILARIMLA..
Bitecek bu ömür,ölüm hediye Azrail gelecek,her bir faniye Cennette yanımda,olasın diye Adını mezarım,taşına yazdım
...halk şiiri miz kökü en derin olan şiir tarzımızdır bu açıdan bi kere saygılıyız.. halk şairlerine ozan denir dolayısıyla diğer şiir tarzı yazanlara da . şunu demek istiyorum . bu tarzda yazılsa yenilik çabalarını bırakmammak lazım.. muhtevada, özellikle günümüzde buna daha çok ihtiyaç var ........değerli şair kutlarım.
ah be şair,hem ölçülü hem de uzun uzun yazarsın,sözde deneme yaparsın:)denersin de ,sanırım denemişken zor olanı seçersin.sen ölçülü de yazsan içindekileri yazıyorsun,o nedenle şiir bozulmuyor,olduğu gibi aktarıyorsun, şiirlerindeki aşk,özlem,kızgınlık gene hissediliyor...
Teşekkür ederim. Bu uzun yazma konusunda sıkça eleştiri alıyorum. Ama yazmağa başlayınca yazıyorum.Sonrada kesmeğe, atmağa kıyamıyorum.Kalıyorlar. Yorumunuz için çok teşekkürler..Var olun...
Gezginim dünyada,ten ölesiye Ayaklar emanet,ruh veresiye Dağlarda yanımda,olasın diye Adını dağlara,taşlara yazdım
Bitecek bu ömür,ölüm hediye Azrail gelecek,her bir faniye Cennette yanımda,olasın diye Adını mezarım,taşına yazdım ...................................... güne düşen belkide en iyi şiirdi emegini kutlarım sevgimle
Bitecek bu ömür,ölüm hediye Azrail gelecek,her bir faniye Cennette yanımda,olasın diye Adını mezarım,taşına yazdım
Çok güzel kafiyelenmiş ve sözcükler özenle seçilmiş.Kelimeler şiirin içinde erimiş ve hiç sırıtmıyor.Anlatımın akıcılığı ve işlenen tema, beni derinden etkiledi.Kalemin daim olsun inşaallah.Selam ve saygılarımla gezgin1985 kardeşim.Yolun hep açık olsun.Allah'a emanet olasın.
kutlarım....şiirirnizde işlediğiniz aşk ve sevgi gerçekten erişilmesi zor gbi görünen ,ama değişmez anayasa kitabında belirtilen kararlarla kolay olan yaradan a duyulandır...yaradanı severim...yarattığından dolayı...çok güzel ifadeler...hep sevgiyle kalın....
Gezginim dünyada,ten ölesiye Ayaklar emanet,ruh veresiye Dağlarda yanımda,olasın diye Adını dağlara,taşlara yazdım
Akıcı üslubu, kusursuz ölçü ve durak uygulaması ile çok güzel bir şiir olmuş... Baştan sona aaab kafiye düzeniyle gidebilmek çok zordur tabi ki... Bu bakımdan aaa mısralarında kafiye zayıflamaları kaçınılmaz olur... Ancak dördüncü mısralarda yazdım redifiinin öncesinde bir iç kafiye uygulansa idi Güçlenen ahenk, bu zayıflamayı perdelerdi ve şiir çok daha mükemmel olurdu... Yine de zevkle okunan bir şiirdi... Bu kalemden çok güzel şiirler okuyacağımız belli... Yürekten kutluyorum, selam ve muhabbetlerimle kardeşim...
Varol kardeşim güzel yorumun için çok teşekkür ederim.Yorumunuz baştan sona katılıyorum.İç kafiye notunu aldım.İlhami abi uğradığında böyle bir uygulama yapacağım.Teşekkürler...
Sıkıştırır kalbi,baksa maziye Akılda anılar,vurur sineye Kalbimde bir ömür,kalasın diye Adını içimde,kalbime yazdım
Bomboş sokaklarda,döndüm kediye Yürürüm sadece,bir harabeye Bastıkça ismini,anayım diye Adını yoldaki,taşlara yazdım
Selamım gökteki,o sevgiliye Kul olamam ondan,başka kimseye Bulutlar yoldaşın,olsunlar diye Adını gökteki,buluta yazdım
Her zaman muhtaçtır,gönül ilgiye Tanımaz sınırı,gelmez ölçüye Denizler adınla,köpürsün diye Adını ummanda,sulara yazdım
Çıkarıp gönlümü,attım dereye Götürür damlalar,bilmem nereye Denize karışıp,yıkansın diye Adını sahilde,kumlara yazdım
Düşmüşüm karanlık,kör cendereye Her yanım simsiyah,benzer öcüye Önümde ışığım,olasın diye Adını anlımın,üstüne yazdım
Tutulunca gönül,sert bir tipiye Kalbimin üstüne,açtım şemsiye Anlımı beş vakit,koyayım diye Adını namazlık,kilime yazdım
Ezanlar vurunca,yeşil vadiye Namaz kılmak için,koştum camiye Doksan dokuz kere,anayım diye Adını camide,tespihe yazdım
Bakışın bir fener,ışık geceye Sıkıştı duygular,o üç heceye Her gece üstüme,alayım diye Adını yorganım,üstüme yazdım
Gezginim dünyada,ten ölesiye Ayaklar emanet,ruh veresiye Dağlarda yanımda,olasın diye Adını dağlara,taşlara yazdım
Bitecek bu ömür,ölüm hediye Azrail gelecek,her bir faniye Cennette yanımda,olasın diye Adını mezarım,taşına yazdım* **************** şiirlerini okurken derin bir tad ve huzur duymaya başladım... kalemin hiç susmasın genç dostum... şiirler senin yoldaşın olsun... sevgilerimdesin izleniyorsun şair...
Bitecek bu ömür,ölüm hediye Azrail gelecek,her bir faniye Cennette yanımda,olasın diye Adını mezarım,taşına yazdım
şiirin oldukça güzeldi genç kardeşim , ama keşke uzatmasaydın çünkü bazı kıtalar zorlanmış , yinede güzel bir kalemin var başarın daim olsun ...eksik olma
Gezginim dünyada,ten ölesiye Ayaklar emanet,ruh veresiye Dağlarda yanımda,olasın diye Adını dağlara,taşlara yazdım
Bitecek bu ömür,ölüm hediye Azrail gelecek,her bir faniye Cennette yanımda,olasın diye Adını mezarım,taşına yazdım
BİR AVUÇ TOPRAK AT KOKUNDA SİNSİN BU BANA SON GÖREV ÖLDÜ DE GİTSİN........DER GİBİ.........ŞİİRMDEN BİRKAÇ MIRA EKLEDİM ....DUYGU SEL OLMUŞ ŞİİRDE KUTLARIM SİZİ
Gardaş sen en iyisi sevgilinin ismini kalbine yaz Sevdiğin ne kadar etse de cilve naz Allahın huzurunda kılınca beş vakit namaz Duan gerçekleşir, sevginde olmaz maraz!..
Şiirin bana ilham verdiğinden yukardaki dörtlüğü yoladım.Şiir deryasının şairine candan,yürekten selam!..
ms-solmaz tarafından 8/27/2008 10:03:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
harika bir şiir olmuş beğeniyle okudum haz aldım gerçekten çok güzel ve akıcı kalemin hiç sumasın şair yüreğinden sevgi eksik olmasın kutlarım saygımla.
ve üstadım da bu şiiri çok güzel okumuş..!
ikinizide canı gönülden kutlarım