Çanakkale, Tarihte benzeri yazılmayan, asla da yazılamayacak olan destanın yazıldığı yer. yedi düvelin kuduz köpeklerinin toplanıp, Türk’ü av yapma gafletine düştükleri belde.
Çanakkale, uyuz sırtlanların dişlediği, ha düştü ha düşecek diye beklediği Aslan’ın, dimdik ayağa kalkıp kükrediği yer.
Çanakkale, Bir milletin yeniden dirilişinin, kadın-erkek, genç-ihtiyar hep birlikte kumandanlarının emrinde, düşmanı dumura uğrattığı yerin adı.
Dumlupınar, Conkbayırı, Arıburnu, hepsi de sinesine sardı Anadolu’dan gelmiş, bıyığı yeni terleyen binlerce kınalı kuzuyu.
Gencecik delikanlılar, kimisi yârini bıraktı, kimi sevgilisini. Kimi annesini, kimi yavrusunu, bazısı da okulunu. Henüz ağızları süt kokan bu aslanlar, dize getirdi küffarın katil ordusunu.
Anadolu’nun dört bir yanından koştu, anneler-kızlar, oğullar-babalar, yaşlılar-gençler; Türk, Kürt, Laz, Çerkez, Boşnak bütün millet, hepsi birer birer. Alevisi de cephedeydi, Sunnîsi de, Yoktu ayrı gayrısı hiç kimsenin. Tek dertleri vardı: VATAN. VATAN. VATAN.
Çanakkale, Mahşeri andıran, adeta cehennemin bu dünyadaki emsali. VATAN için kimler koşup bu savaşa gelmedi ki, Arabı da geldi, Zencisi de. Afrikalısı da vardı Asyalısı da. Alyanslarını bile çıkartıp vermişlerdi bir sürü Pakistanlı. Bu savaşta kimler yoktu ki. Düşman ordusuyla bizimle savaşmaya gelmişti Hindistanlı. Hem de içlerinde Müslüman olanlar bile vardı. Sahi Türk’e mermi atmış mıdır Hintli Müslüman asker, duyduğunda minarelerden çıkıp, semadan yankılanan şu kutlu sesi, o ses ki İslam’ın nişanesi Allahuekber. Duyduklarında silahlarını bırakmışlar mıdır acep birer birer.
Çanakkale, Anlatılması imkânsız, yaşaması kor ateş. Hangi kalem yazabilir, havada uçuşan kolu, bacağı. Hangi mürekkep yeter kopmuş başları yazmaya. Hangi hafsala sığdırabilir ki gökten yağmur gibi yağan mermiyi, mermiyle birlikte yağan et parçaları lime lime. Hangi kelimeler tanımlar, bu cehennemde korkusuzca savaşan Türk milletini.
Ruhunuz şad olsun bu vatan için toprağa düşmüş olanlar, Kınalı Hasanlar, Dünyayı omzunda kaldıran Seyit Onbaşılar. Allah sizlerin şehadetlerinizi kabul ve makbul eylesin. Tüm şehitlerimizin ruhu şad olsun. Gazilerimizden Allah razı olsun. Çanakkale geçilmez. Çanakkale sözle anlatılamaz.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇANAKKALE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇANAKKALE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Savaşların geneli korkunçtur. Geneli acılarla doludur ama Çanakkale başka. Gerçekten anlatılamaz. Allah orada vatanımız için savaşmış olan her kesten razı olsun. Sayfamı onurlandırdığınız ve yorumunuz için teşekkür ederim. saygılarımla..