D U Y U L M A Z M I ?Şiirin hikayesini görmek için tıklayın (Ermenek’li Şair Mehmet Sarı’nın şiiri)
KEÇİYDİ KEÇİ Bir keçim var idi kırmızı beyaz Oğlakları üçer kuzlardı her yaz Çok güzeldi ama nazlıydı biraz Kuş tüyünde büyüttüm dü duydun mu Büyük küçük herkezlere toslardı Taştan düştü bir ayağı aksardı Seke seke seksen urgan kopardı Ayağına zincir vurdum duydun mu Görenler keçime gıptayla baktı Güzelliği konu komşuyu yaktı Gerisinde on beş yavru bıraktı Hepiside kısır çıktı duydun mu Yeter ki göğsüne elin uzana Sağardım sütünü sekiz kazana Saz çaldırdım otuz sekiz ozan Mahalleli şölen gördü duydun mu Kış boyunca ısınırdım tersinden Gittim çoban getirdim ta mersinden Keçim inat çoban kaçtı hırsından Emeklerim boşa gitti duydun mu Duyan duydu toplanıp da geldiler Keçi mide otlanırken gördüler Yedi devlet hazinesi verdiler Satmaya da kıyamadım duydun mu Bir mahalle gelemedik hakından Kasap geldi bakamadı yakından Gittim vinç getirdim goca gonyadan Keser iken zincir koptu duydun mu Faydalandı bütün çumra sütünden Kazanlarım doldu taştı etinden Etten yiyen felah oldu derdinden Binbir derde deva oldu duydun mu Kazanlara kepçe yaptım dilinden Tezgâhlarda çul dokudum kılında Yükledim tır lara sakatadından Tartar iken kantar çöktü duydun mu Çorba yaptım ayağını başını Pişirdim yaylada düğün aşını Yükledim vagona tüm naaşını Kara tren çekmedi duydun mu Evde kaldı ciğeriyle dalağı Yüz eşeğe semer oldu yulağı Post serildi camiye bir kulağı Üzerinde namaz kıldım duydun mu Gözünün birine bir oda oydum Yatak yorgan ne var ise doldurdum Beyaz eşya mobilyayı sığdırdım Ortasına sofra serdim duydun mu Boynuzundan kiriş yaptım çatıya Yönünü döndürdüm biraz batıya Dünür salim otuz beşlik satıya Babası da küçük demiş duydun mu Haber verin emsalinden eşinden Nehirlere köprü kurdum dişinden Düğünümde mangal yaptım döşünden Davetliler ete doydu duydun mu Derisinden kara çadır kuruldu Yağmur yağdı halk içinde kurudu Tüm seksen bir ilde namı duyuldu Yurt dışında haber oldu duydun mu Bilenler derler ki keçiyd keçi Tutmadı yerini bin beş yüz beşi Aradim dünyada yok imiş eşi Gaztelere ilan verdim duydun mu Mehmet SARI (Şair)
131- DUYULMAZ MI?
Ne bereketli keçiymiş bu mal Göreni, görmeyeni alır, bir hal, Mutlaka ayağı doğuştan topal, Bayramda kurban olsa, Duyulmaz mı? Evcili, yazmışı doğada keçi, Sürünün içinde renk renk her biri , Her ananın göz bebeği perisi, On beş oğlak doğursa, Duyulmaz mı? Beş yüz seksen metrelik urgan kırsa İnsanları büyük - küçük toslasa, Debelenip ayağın yaralasa, Tez kasabı boylasa, duyulmaz mı? Yeşil otta sele serpe yatarken, Keçiyi görenler şaşı bakarken, Nesli için yavrular bırakırken, Canını kaybederse, duyulmaz mı? Piknikte keçi etli saç kebabı, Sofrada yenilen, tulum peyniri, Şölende içilen yayık ayranı, Tuluktan içilirse, duyulmaz mı? Mal sahibi bilmez, etin kıymatın, Gören, görmez afiyetle yer etin, En hayırlısı insanın niyetin, Tebrik eden çoğalsa, duyulmaz mı? Gözün tekini şark köşesi yapsan, Kulağın hayrına camiye sersen, Kara ciğerin yahni yapıp yesen, Hayvana eziyetin, duyulmaz mı? Derisinden kara çadır kurulsun, Dünya aleme namı duyurulsun, Gazetede çarşaf çarşaf yazılsın, Çelebi bir keçiyse, duyulmaz mı? Süleyman YILDIZ beğenir şiiri. Şair Mehmet Sarı’ yı tebrik etti, Saygıyla her satırın heceledi, Mehmet Sarı beğense, Duyulmaz mı? Süleyman YILDIZ (Lemos5303) |