Biz Türk’üz, Türkiye’yiz. Asırlar öncesine gider kökümüz bizim. Hak yemeyiz, yedirmeyiz hakkımızı. Kavgadan kaçmayız, sebepsiz kavga da etmeyiz. Gözetiriz her daim mazlumu, Haklıyı asla haksıza ezdirtmeyiz.
Yoktur bizim gözümüz, Hiçbir devletin toprağında. Ama eğer göz dikerlerse o gafiller, Vatan toprağımıza; Kaçmayız savaştan, kafalarını ezeriz.
Türk özgürlük sever, asla olmaz esir. Ser verir sır vermez! Gerektiğinde seve seve ölürüz.
Düşmanlar iyi tanır bizi. Kâh Alparslan olur dar ederiz Malazgirt’i. Kâh oluruz İstanbul’un Sultan Fatih’i. Biz Türk’üz, Övmüş bizi Allah’ın Peygamberi.
Biz Türk’üz, kimse esir tutamaz bizi. Bentleri yıkar, engelleri aşar, düşmanı çiğner geçeriz.
Biz Türk’üz, sınırlarla çevrili alanlara sığmayız. Dağılmışız dünyanın dört bir yanına boy boy. Hüküm sürmüşüz kıtalara. Devletler kurmuşuz çağlar boyu. El uzatmışız yardıma ihtiyacı olanlara.
Biz Türk’üz. Hem de Müslüman. Bakma şimdilerde inkıtada olmamıza. Göğsümüz imanla doludur bizim. Ufak bir kıvılcım bizi kendimize getirir azizim. Bize asla yoktur son liman. Varılan her son liman, olur yeni hedefimizin başlangıcı. Vatan için atan her kalbin sahibini yaparız baş tacı.
Biz Türk’üz. Bitmez biz de kahramanlar, Tarihe bir bak ne babayiğitler, ne leventler var. Tam bitti, kaybetti Türkler diye sevinirken düşmanlar. Bir Adülhamid Han çıkmış, “hasta adam” denen ülkenin külünden.
Yedi düvel saldırdığın da Çanakkale’den. Kahramanlar çıkmış ortaya yeniden. Türk, Kürt, Laz, Çerkez, Abaza, Hep birlikte gitmişiz savaşa. Gürcü, Gacal, Pomak, Zaza, Rum, Dadaş, Arnavut, Ermeni, Arap, Suryani olmuşuz gardaş. Birlikte savaşmışız omuz omuza.
“Çanakkale geçilmez!” diye. Tarihe altın harflerle yazdırdığımız, O kutlu cümle, Mustafa Kemal’den hediye.
Biz Türk’üz, Türkiye’yiz. Alevi,Sünni, Süryani, Kızılbaş. Bu Vatan da, Al Bayrak altında birlikte biriz biz. Mezhebi, meşrebi ne olursa olsun gardaşız biz gardaş. Bizi ayırmak isteyenlerin çabası beyhude uğraş.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GARDAŞIZ BİZ GARDAŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GARDAŞIZ BİZ GARDAŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Üstadım 85 milyonluk ve çok değişik etnik kökeni bir arada barındıran büyük bir ülkeyiz. Elbette aykırı sesler çıkacaktır. Ama ne olursa olsun burası Türk Yurdudur ve ilelebet öyle kalacaktır Allah'ın izniyle. Sayfama gelip yorumda bulunarak beni onurlandırdınız. Teşekkür ederim. Saygılar...
Sevgili Dedim ki, kardeşim. Ben de “Dedim ki”, Yazılan hiçbir şey boş değildir. Evet buna benzer milyonlarca metinler vardır ve olacaktır da. Yer yüzünde gelmiş geçmiş, hala yaşayan ve gelecek olan ne kadar Türk olacak ise o kadar da buna benzer metinler olacaktır. Kimisi kalemle kağıda yazılır, kimisi aşkla yüreğe kazılır. Ama Türk sayısı kadar mutlaka böyle metinler olur. Milyonlarca belki de milyarlarca AŞK şiiri yazılmıştır yer yüzünde. Hepsi de aşkı anlatır. Bakın sadece üç harf ile yazılan AŞK üzerine milyarlarca şiir yazılmışsa, Türk’ü anlatan hiçbir yazı da boşa değildir. Milyarlarca AŞK şiirinin hiç biri, diğer bir aşk şiirinin ne tadını verir, ne tuzunu. Biri aşkı anlatırken cehennemde çatır çatır yanar, diğeri adeta cennette fink atar. Birisi AŞK için bal kaymak der, diğeri adeta zehir yer. Bir diğeri ağızda kekremsi bir tat bıraktığından bahseder. Vs.vs. Sadece aşk değil. Her konu aynı. Herkes aynı şeye odaklanır ama hepsi de ayrı görür, ayrı hisseder, ayrı koklar, ayrı duygulanır. Mutluğu ayrıdır. Ayrı yaşar hüznü. Kelamını başka başka yazar kaleminden. Kimisi ustaca kurar cümleyi ahenkli kelimelerle. Kimisi tersten anlatır kendince. Bütün şiirlerin hem çok beğenip seveni de vardır, hiç beğenmeyeni de. Türk denince göğsü kabaranlar olduğu gibi, nefret eden de vardır elbet. Ama Rabbin izniyle Türk olacaktır ilelebet. Tarihini bilmek gerek. Geçmişini iyi bilmeli ki, geleceğe adımını sağlam atasın. Tarihini bilmez isen eğer tarihin girift sayfalarında kaybolur, bir daha da kendini bulamazsın. Geçmişini bilmek içinse, nesillere anlatmak gerek. Anlatmak, ama öyle ama böyle mutlaka anlatmak. Yozlaşmadan, yozlaştırmadan. Asırlarca birlikte kardeşçe yaşadığımız bu ülkenin bütün fertleriyle geçmişte gardaş idik, şimdi de gardaşız İnşallah gelecek tüm zamanlarda da gardaş kalacağız. Bunları yazmaktaki amacım tartışmak değil. Sadece hiç bir şeyin boşa yazılmadığı fikrinde olduğumu beyan etmektir. Yeni şiirlerde buluşmak dileğiyle….
ders ve vefa vardı,
sevgi ve özlem vardı,
çok acıklı ve akıcı, anlamlıydı,kutluyorum Üstadım
Dua ve selamlarımla.