Tatlı belam Esin’im çat kapı “Merhaba”, Özleyince uğruyor Bilgem, Huysuz, kuruntulu, ivecen, Mimiklere tapulu, ruhundan soluyor; “Önyargıyı niye parçalayamadı O adam,?” Üstten hakim soruyor, duraksıyor… “Önyargı derken, Atomu parçalamaktan bile daha zormuş”, diyor, “Ahlak deyince burada, çoğun insan, Neden belden aşağıya bakıyor, ırz, iffet diyor, namus biliyor?” Çetrefilim şimdi, kem-küm, geveliyorum; “ Oraya doğru bakınca, orada gözüküyor”, diyorum! Tatmin olmuyor, “Ahlak, beyinde hocam, belden yukarıda!” diyor, Ruhundan Orayı soyutluyor; “Bak, al bu şiiri tüket gönlünce, şu an yazdım, Dostçakal” Diyor ve kaybolup, gidiyor!”
“Özümle olanı-biteni, ilkin sezinle; Kapılma, önyargıyla sokulma! Aynan korsanın dahi olsa, Kıskandırma onu, tek farla bakıp, yorma, Devşir akılcağızını, belden aşağı savurma, Yarım akılla dokunma… “Ben yaptım oldu” mu yine, Yetmez Dostum, asla tek elle vurma!
Hamurun kimliğinse, Ahlak odasında beynin, sessiz, şeffaf ve loş Diline, eli-beli-dili dolama, İtici olma; silik, imzasız, ve bomboş… Aslınla, astarında barış, insana karış, Paylaş, gönül ol; çek kafayı çakır ol, şarhoş olma Önyargıya yol ver, çürüğe ayır onu “Dedim-Kodum”a sarılma, sığa düşüp boğulma!”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Önyargı Çürüğe…! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Önyargı Çürüğe…! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Düşüne düşüne okuyana alınacak çok ders var Şiir diye her cilveli söze sarılıp caka satanlara iki sağ kroşe bir sol direk birden geri dönüp suratına tekme;abondene ile nakavt Görüyorsun ya yumruklar hepsi düz ama ayakta ters var...Saygılar şair...
Dünyadaki en kötü yargı;ön yargı bence.. "Gözünün önüne gök renkli bir cam koymuşsun,o sebepten alem sana gök görünüyor" der .. Mevlana.. Namus kavramında malesef...bacak arasında kalıyor,beyin devreden çıkıyor..ne derece doğruysa...
Sizin gibi ustaya yorum yapmak bana düşmez...ama konuyada tarafsız kalamazdım. saygılar efendim...
Ah dostum, pek güzel anlatmışsın. Genelde yorum fakiriyim, şiire şiirle yorum yazmayı da sevmiyorum ama şu küçücük dizeleri eklemeden geçemedim affına sığınarak.Saygımla.
çekirdek
önden koşarak gitti yargı ardında bırakıp gerçeği
kendisi yendi döküldü çürüdü kaldı geriye meyvenin çekirdeği
Aynalar vicdanı gösteren bir büyü ile donatılsalar yada aynalara vicdanımızı aksettircek kadar cesur olabilsek daha kalitel,i bir yaşam şekilleri olurdu insanlığın Sağlıcakla kalınız
Evet, ahlak deyince çoğunluğu belden aşağıya bakıyor ve bu da dediğiniz gibi bir önyargı yani peşin hüküm yani gerçekle aslı astarı olmayan düşünceler yumağı ... Bacak arası insanın düşünceleri doğrultusunda hareket ederler yani biyolojik olarak istem dışı çalışan bir bölüm değildir diye biliyorum hatta benim araştırmalarıma dayanırsam şayet cinselliğin sonrada öğrenilen bir duygu durumu hali olduğunu göz önüne alırsak bence o yargı önde değil de kafada olması gerekiyor diye düşünüyorum, sanırım bazılarında ciddi proplemler var demektir :)) Önyargı olunca konu benim de aklıma bir fıkra geldi , biraz değişik konulu, eklemek istiyorum yorumuma ;
Uzaklarda bir köyde, kocası, çocuğu doğmadan ölmüş, tek başına yaşayan hamile bir kadın vardı. Kadın, kendisine arkadaş olması için dağda yaralı olarak bulduğu bir gelinciği evinde beslemeye başladı. Gelincik kadının yanından bir an bile ayrılmazdı. Her ne kadar evcil bir hayvan olmasa da, oldukça uysallaşmıştı. Birkaç ay sonra kadının çocuğu doğdu. Tek başına tüm zorluklara göğüz germek ve yavrusuna bakmak oldukça zordu. Günler geçti. Kadın bir gün birkaç dakikalığına da olsa evden ayrılmak ve yavrusunu evde bırakmak zorunda kaldı. Gelincikle bebek evde yalnız kalmışlardı. Aradan biraz zaman geçti ve anne eve geldi. Gelinciği ve kanlı ağzını gördü. Anne çıldırmışçasına gelinciğe saldırdı ve oracıkta öldürdü hayvanı. Tam o sırada içerdeki odadan bir bebek sesi duyuldu. Anne odaya yöneldi Ve odada beşiği, beşiğin içindeki bebeği ve bebeğin yanında duran parçalanmış yılanı gördü.
Peşin hüküm hiç bir zaman iyi bir fikir değildir bana göre de ...
Çok güzel bir konuya değinmişsin Müjdat, şu an evde küçük bir misafirim olduğu için kısa yazıyorum:)
Kutluyorum, çok güzeldi şiirin, sevgilerimle Müjdat ...
dervişin fikri neyse zikride odur sözü...ne demişler düşmanın bile kültürlü olsun üstadım...ve evetttt şu önyargı benide illet ediyor hatta çileden çıkarıyor üstad!... emeğinize,yüreğinize sağlık mükemmel bir çalışma olmuş, çok keyif aldım... saygılar gönderiyorum...
İnanın ben kendimce çözemedim hala bu düşünceyi,aslında karamsarlık bendeki tam ön yargı kötü diye şartlandırıyorum kendimi sonra hayır ön yargılı ol,sonra anlarsın neyin ne olduğunu yine kafam karıştı
Okuduğunuz için Emeğinize sağlık. Noktalama işaretleri bir alışkanlık ve ille de doğru yazma dürtüsü; gazetede de yazdığım için, şiire de dolduruyorum işte! Sabrınızdan ötürü teşekkür ediyorum. Dostçakalın. Müjdat Eraslan
Bazen önyargı elimizde olmadan geliverir. Tutsağı olmayızda anlık kuşatıp alıverir beynimizi. Bazende bazı şeylerden çekiniriz, soru ve cevaplardan, konuşmalardan, saklayıveririz ansızın bildiğimizi. Bu bildikleri saklamakta çok bilmişlikten önyargı gözükür ama öyle değildir. Yaşamda savrulup çıkar yollara bakarken unutuveririz, kendi özümüzün, ahlakımızın getirmesi gerekenleri. Bazen unutuvermek bazı şeyleri ortaya süprizler çıkarır, süprizde bazı şeyleri anlık unutmak değil midir? Her ne kadar hatalara gebe insan soyuysam da af-ola.
Söz kaleminin anlamına dolgun Sokrat'ın Neo-Pıtagoras'ında zaten. Eline-Emeğini-Kalemine sağlık Sokrat'ın Neo-Pıtagoras'ı.
meco tarafından 8/18/2008 9:30:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
“Ahlak deyince burada, çoğun insan, Neden belden aşağıya bakıyor, ırz, iffet diyor, namus biliyor?” Çetrefilim şimdi, kem-küm, geveliyorum; “ Oraya doğru bakınca, orada gözüküyor”, diyorum! Merhaba güzel insan ahlak üzerine okuduğum bütün kitaplar ve onca yazılar 'kısacık'dizelerinle insani değerlerin nasılda paçavraya dönüştürülmeye çalışıldığını hatırlattı bende sevgili kardanadamın dediği gibi atomu parçaldık da önyargıyı parçalayamadık zihinlerde Emeğine üretkenliğine sağlık.Sevgiyle..
Sevgili arkadaşım Atomu parçaladık da şu önyargıyı bir türlü parçalayamadık. Ama şiirsel ve teorik olarak sen canına bile okumuşsun kelimenin tam anlamıyla. sadece pratik kalmış geriye.
Ben bu konuda şöyle bir serzenişte bulunmuştum şiirimin bir dizesinde - Dona indirgenmişse ahlak lügatlarında -hoğgörü bulamazsın
görüyorum da ne kadar denk düşmüşüz birikimlerimizle edebiyat yolculuğunda
Seni yürekten alkışlıyor ve kutluyorum iyi ki burdasın. Rastlamadım diye şiirine canım sıkkındı ama şimdi mutluyum
Şiir diye her cilveli söze sarılıp caka satanlara
iki sağ kroşe bir sol direk
birden geri dönüp suratına tekme;abondene ile nakavt
Görüyorsun ya yumruklar hepsi düz ama ayakta ters var...Saygılar şair...