diasporaŞiirin hikayesini görmek için tıklayın diaspora denince her ulusun bir kızıl elması olduğu görülür.2 dünya savaşına bu emeller damga vurmuştur.ermeni diasporası büyük ermenistan hayalini fırsat bilmiştir savaşın yaşandığı yıllarda.tıpkı megalo ideası helenlerde ne anlama geliyorsa.yahudiler kudüse yeniden dönmek ve süleyman mabedini inşa etmek için siyonizmi buna araç görmeleri gibi.türkler için kızıl elma türkçe konuşan halklarla birlik olma hayalini yaşatmak demekti türk dünyasında.cengiz dağcıda bu tavrı görürüz yakın zamanda.türk milliyetçileri 9 ışık kitabına bağlı kalmak olarak görmüş büyük türkistan hayalini.nihal atsızın romanları etkilemiş bu hayalle yaşayanları.necip fazıl ülkücülüğün ideologluğunu yaparken sakarya şiirini bir coşku uyandırmanın aracı görmüştü kendi döneminde.seyyit ahmet arvası bu ülküye katkı sunmuş bir kişilik yazdığı yol gösterici kitaplarla.yorgun savaşçı filmi yasaklanmıştı cuntacılar tarafından.12 eylülün halen sürdüğü gerçeğini anlamalı siyasi çoraklığın nedenleri üzerinde düşünürken.sağ sol kavgası kemalizm-islamcılık karşıtlığına indirgenmiş siyasi arenada.chpnin halktan uzaklaşma nedeni bu yasakçılığın sürmesi.ak parti örgütlü mücadeleye inanmış görüntüsü versede siyasi ahlaka mugayir bir tavrın içinde yönetim açısından.özallı yılları andıran bir siyaset izliyor liberal politikaya yakınlığıyla.15 temmuz 28 şubattan farklı olarak devleti ele geçirmenin planıyla gerçekleştiğinden siyasi sonuçları farklı olmuştu.amerikan destekli bu harekatın sonuçsuz kalması etkisinin sürdüğü gerçeğini ortadan kaldırmaz.darbelerin gölgesindeki siyaset devletin kan kaybına neden olmuş milli politikadan uzaklaşma nedeniyle.türk dünyası bu savrulmayı gördüğünden modern kültüre bağlılığı bir güvence görmüş bağımsızlık için.
kenanda başlamış ben-i israilin dünya nimeti tevhidi çağlara yazdıran ibrahimin soyu mısırda bir kavimdiler yurtsuzluğun ahdine bağlılıkla fravuna kölelik yasak bir kimlik kazandırmış inançlarına kahinler haber verdi musanın doğumunu mısırlılara fravun korkuyla katletti yeni doğmuş erkek çocukları musayı koruyunca rabbin lütfü saraya alındı bir prens gibi suçlusuydu kavminin haksız bulunca zulmünü ramsesin uzaklaşıp mısırdan çıkınca tur dağına mucizeyle donatmış onu rabbi fravun karşısında sihirbazlar şaşkın bir ejderha olunca yere bırakılmış asa |