Düş ve gerçeği aynı anda yaşıyorum seninle Müebbetinde karşılıyorum suskun gölgeni, canım İstanbul’um.
Mıknatıs gibi içime çektiğim tutuklu sevdam. Her köşe başında çiçek satan, roman kızın özgür ruhunda kıskıvrak taşıyorum seni. Yıldızlı gökyüzü gibi derin suların. Yaşlandıkça içimde büyüttüğüm gençliğimsin İstanbul. Bir başkaydı unutulmuş sokaklarında aşk teninde rüzğar, ıslak ve tuzlu avuçlar. İstiklal, Bağdat, Fener’in. Arnavut kaldırımlarında yaşar.
Notası, güftesi olmayan gitarın tellerinde Moda’nın ayrı tadı var. Balık tutar Galata Köprüsünde yolcular Sallayarak oltalarını dağıtırlar buruşuk telaşlarını.
Çiçek tozu ile karışık baharat kokusu Hayat iksiriydi Mısır Çarşısının. Boğazın incisinde köprü oldu Avrupa ve Asya’ya bitimsiz uykusunda boğaz köprüsü. Mavinin lâciverte bakan sonsuz deryasında. Şamdanı söndürülmüş yorgun gecelerin iliğine işler karanlık. Örtünür üstüne gecenin yıldızlarını köprü altının gariban çocukları.
Göz kırpar yıldızlar adalarında ay ışığında yıkanmış dolunay parlaklığında. İz düşümü muhteşem görünür denizin aynasında.
Çocukluğumun kirli yanağında tadı var halâ Kanlıca’da yediğim pudra şekerli yoğurdun. Makaraya sarılmış tellerden adaklar adadık kim bilir kaç kere Telli Baba’ya Sarıyer’ de. meşhur böreğini de yedik afiyetle.
Beykoz’da Yuşa Tepesinden baktınız mı İstanbul’a..? Yedi tepeli güzelliklerde nazar ışıkları değmesin sana. Aziz Mahmut Hüdai Hazretleri, Padişahlar türbesi, Ve evliyaların şehri... Onlar’ın duaları İstanbul’un sırtlarında.
Surların burcunda akşam sefaları tarihin aralanmış kapısında çiçek açtı. Selimiye, Ayasofya, Sultan Ahmet Hırka-i Şerif sanatın doruğunda.
Ey güzel İstanbul’um..! Görkemli mabedin ile ayaktasın asırlarca Yedi tepeli yıldızlardan şiirler yazsam yetmez kitaplar seni anlatmaya. Hüzünlü, eğlenceli, kırılgan hem de güçlü yanım ile, Doğup büyüdüğüm toprağında İstanbul gibiyim dimdik ayakta. Vasiyetimdir; Ölürsem beni İstanbul’da verin toprağa..!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İSTANBUL'UM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İSTANBUL'UM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İstanbullu bir şiir. Biz bozkırdan selam eder , doya doya deniz kokusu ve mavi alırız şiirden. Çok güzeldi canım Seslendirme senin mi, hepsini alkışlı-yorum..
İstanbul denince, Doktor Siyamı ERSEK kalp ve damar hastalıkları hastanesi ve Çapa Tıp Fakültesi Hastanesi şimşek gibi çakar beynimde, üç ay boyunca haftada iki üç gün oraya taşınmamı hatırlatır hep.
Hayat işte, İstanbulu böyle tanıttı bana... Anadolu'nun doğusundan batısına 80 tane daha, İstanbul kadar güzel şehri var... "Ülkemizin her şehrinde yaşayan her bireyi için yaşadığı yer onun için ayrıcalıktır" bunlardan biri de elbette İstanbuldur.
Öncelikle çok geçmiş olsun umarım şimdi sağlığınız iyidir. Keşke güzel günlerde tanıtsaydı demek istesem de hepimizin hastane ile ilgili sıkıntılarımız oldu. Üç senedir bastonla yürüyordum yeni yeni adımlıyorum çocuk gibi..Ve yaşamdan ne çok şey kaçırmışım meğer.. Yürüyebilmek en büyük nimetmiş. Dökülen saçlarım çıktıkça, çukurlaşan tırnaklarım düzeldikçe yeniden doğduğumu hissediyorum. Bugünümüze de şükür diyorum..
Az önce arkadaşımla konuştum. Sürekli gittiğim doktor daha verdiği ilaçlar bitmedi koronadan ölmüş Ferda çok üzgünüm dedi. O kadar gençti ki diye ekledi.. O yüzden nerede olduğumuzun aslında hiç önemi kalmadı yeter ki; sevdiklerimizin acısını yaşamayalım.
Anadolum'un tüm şehirleri ve insanları ayrı güzel.. Herkes mutlu olduğu yerde yaşar. Huzur mutluluk ve sağlıkla yaşayın. Hep mutlu Kalın sevenleriniz sevdiklerinizle inş...
"Bu şehr-i Sıtanbul ki bi-misl-ü behadır Bir sengine yekpare Acem mülkü fedadır.. diye söylemiş Nedim.
Malüm bugün yeryüzündeki en güzel şehir, dünyanın gerdanlığı İstanbul'un fetih yıldönümü.
"Onu feth eden konutan ne güzel komutan, onun ordusu ne güzel ordudur" hadisine mazhar olmuş herşeyiyle ne uluhi bir şehir.
Maneviyatı solumak isteyen buraya gelsin.Dünyaya tanımak isteyen buraya baksın.
Şiiri okusun ve hayâl edip canlandırsın kafasında.Ferdaca bir objektifle seyre dursun manzarasını.Kelime kelime solusun.
Minareler boyunca yanık yanık akan müezzin seslerinin Allah dostu türbelerin, semada raks eden, güvercinlerin, huhu lara karışan aminlerin, bir kavganın, nefes nefes baharı müjdeleyen erguvanlar çiçeğinin yedi tepenin,
Sevinç İNAL ın o muhteşem yorumundan mıdır, Sezen ın müziğinden midir, insanın içine çöküveren İstanbul özleminden midir yoksa bu harikulâde sözlerle bezeli şiirden midir nedir bilmiyorum ama ağlaya ağlaya dinledim şiirinizi. Doğduğum, gençliğimi yaşadığım Beykoz dan kopalı bugün tam 16 yıl olmuş. Şiir bana İstanbul u ve içerisinde bırakmak zorunda kaldığım yarım kalan hikayemi hatırlattı. Bugün ne hikmetse takip ettiğim bütün USTA kalemler harikulâde şiirler asmışlar sayfalarına. Hepsini bayıla bayıla okudum. Kendimi ödüllendirdim. Ama bu şiir Günümün /Gönlümün Şiiridir. Yorum bıraktıktan sonra tekrar dalıvereyim Sevinç Hanım ın o huzur veren sesine ve bu harika esere. Sevinç Hanım da kayboldu nedense. Neyse... Tebrik, takdir ve saygılarımla sayın şair. Müthiş bi sunumdu. Beni alıp çoook çoook uzaklara götürdü. Sağlıcakla kalınız, vesselam...
Gökhan KAVCI tarafından 5/29/2021 6:59:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
👏🏻👏🏻👏🏻 🧚🏽🏇 Şairlerin ilham kaynı İstanbul! İster şiir, ister hikaye roman. Hayır demez yazılana İstanbul... Dünya tek devlet olsa ,başkent İstanbul olur demiş Napolyon... Kutlarım ferda hocam. Saygılarımla.
İstanbul... Bir ömür gezsem keşfedemeyeceğim kutsal şehir... kaç yıldır nasip olmadı gidemedim. özledim... çok! Güzel şiirini okurken duygulandım. şiirini tebrik ediyorum. Selam ve saygılarımla.
Değerli şairim sayfanıza çok güzel bir eser yüreğinizin derinliğinden kopup gelmiş anlam ve duygu yoğunluğunun ön planda olduğu akıcı bu güzel eserinizi beğeniyle okudum yüreğine ve emeğine sağlık nice böyle güzel eserler yazmanız ve bizlerle paylaşmanız dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun selam ve sevgilerimle kalın sağlıcakla
O zaman şiirinizle birlikte kutlamaya başlayalım... Şu an parsel parsel araplara ve Katar'lılara peşkeş çekilen ve bir karış toprağını satanlara Fatih'in bedduasına muhatap olacağını bile bile gözünü kırpmadan satanlara da ben değineyim.
Şiir, her zamanki gibi kaliteden ödün vermeyen bir kalemin eseriyim diye haykırıyor. Tebrikler...
İstanbul'a alışmak başka bir şey İstanbul'la koklaşmak başka bir şey İstanbul koca İstanbul beni benden alan hülyalara daldıran İstanbul
Bu muhteşem şiiri yazan ve bizlere yansıtan kocaman yürekli ve kadirşinas insan Ferda hanımefendiyi cani gönülden tebrik ediyorum nicelerine... selam sevgi ve saygılar