Farkındalık diye bir kelimedir takıldığınız bazen. Hiç olmadığınız biri olursunuz. kimliksiz kimsesiz ve isimsiz. Artık anlam aramazsınız hayatta Bir bilinmeyenli denklemin değişken sayı ve ölçüsüyken değerler. Bazen ispatlayıp bazen de ispatlanmayan Ya da; her ikisinin de ispatının mümkün olmadığı karmaşanın içinde Şubata tükürüp Çileden çıkarsınız bir mayıs sabahında. özleyerek yazdığınız bir şiirde geçmez kimsenin adı. Kendini sevmeyen insanların başkalarını ne kadar gözünde büyüttüklerine şahit olursunuz. Terk edildiklerinde; sevginin eteklerine kurdukları göçebe çadırlara bir de..
Yalnızlık yüklenir zorla söken şafaklara. umutların kasveti çöker sabahlara. Gözyaşlarıyla söndürdüğünüz külleri yüzünüze sinen yanık kokusunu ve içinizdeki koskocaman yangını bağışlarsınız hiç gelmeyecek olan son durağa. Kapatıp gözlerinizi canınızın sıkıntısını kaldırırsınız rafa..
Kendinizi eksik hissettiğiniz ne varsa yine çıkar karşınıza. Hiç görmediğiniz birine duyduğunuz sevgi yalnızlığınızdır aslında. Ya da hatırlamaya çalıştığınız babanızı görürsünüz O’nda kız çocuğu olarak yaşadığınız hayatta. Toprağa armağan ettiklerinizin hüznü çöker omuzlarınıza. Sevgiyle büyüttükleriniz kayıtsız kaldıkça varlığınıza. Kısır bir döngünün içinde ağız dolusu küfür birikir içinizde. Tavandaki çatlaklara bakıp sırılsıklam olursunuz ruhunuzu teslim ettiğiniz yağmurda.
Aklı bir karış havada kış kıyamette gezerken düşünceleriniz. Öznesi ’’ben ’’ olan birinci tekil şahsa dönüşür kelimeleriniz. Sonuna üç nokta yerine tek nokta koyarak bitirirsiniz cümlelerinizi. Düştüğünüzde ağrımaz çocuk gibi nasırlaşan ağlamalarınız. Düşünmeyi özlemek kadar güzel olur düşünmek Yazar.. Yazar.. Yazarsınız..! Yolun sonunda sanki cenneti beklersiniz.. Nirvana’yı erişmeye çalıştıkça hayatın özetini çözersiniz..!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NİRVANA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NİRVANA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Haber yazılarında 5N1K kuralı vardır hani, şiir de insan yolculuğunu anlamlandırma çabası ve karşılığını bulmak vardı. Bilge şiirleri severim her zaman , bilhassa yazan senin kaleminse önemserim her zaman.
“Kim?”, “Ne?”, “Nerede?”, “Ne Zaman?”, “Nasıl?” ve “Niçin?” soruları hep döner kafamda ama yaşam planı teğet geçiyor. Kader denen çarka takılıyor. Ya da şöyle diyelim evren denilen sistemde tamamlanması gereken evre var onlar yaşadıklarımızla tamamlanıyor.
Keşke, "Farkındalık diye bir kelimedir takıldığınız bazen." ya da ara sıra takılabilsek... İşte o zaman akan sular durur. Dünya tersine döner. Güneş batıdan doğar. Her mevsim bahar olur, çiçek açar.