An’da genişledikçe zaman şöyle savurup renkli yelpazemi giderim şiirin götürdüğü yere. Keşfederim arka sokakları sınır tanımaz hayallerimle..
Bazen dalgalı, bazen fırtınalı Bazen sakin bazen içini çeken Doğarım engin denizlerin ufkunda defalarca yeniden.. Avazım kadar hasret bırakırım gecenin ışık tozlarına. Nihavent tercihlere hüzzam terkler ekleyerek. S/aklarım Fatiha’yı avuçlarımda. Sıyırıp kefenlerinden şehitleri iman ile sürerim suretime cennetlerini.. Alırım bahaneleri durumların ellerinden “Gelmeyen günden önce[si] ve giden günden sonra[sı].” için.. Hapsedip güneşe tutsaklığın günlerini vuslatı içerim karanlığın dudaklarından. Köklerime su salan esarete Binlerce eyvallah eklerim.. Dönüp yüzümü sırata düşerken uyanırım her defasında. Ki; kalırsam bir gün aşktan muzdarip Asalet saflarında musallaya bakarken şaşkın ’’Helal olsun ’’ diyen sesle Yiğidi öldür hakkını yeme derim. Yolunun aydınlığına sarkaç ekleyip Ruh bedenden çıplak olsa da yine yolunu beklerim..
*** Zümrüt Anka’nın kanatlarından Mükerrem’in paşrapasına kadar. Sur’a üflenirken A’n Selam sana derim Medar-ı iftiharıma. Ve Selam sana bin parçaya bölünse de ahte vefa-yı bilen gönlüm. Selam sana vakti-seherde otuz üçten doksan dokuza ’’Ente Subhanek’’ arasında dökülen göz yaşlarım. Kudretten aldığım hevesim eğil tut ellerimden gül suyu dökülsün ibriğinden. Biliyorum ki; gömüleceğim bir buçuk metre kareye. Sarıldıkça sarılacağım uyku perisine. elde kalacak bir kaç şiir bir kaç cümle. ’Üç Kulhü Bir Elham’’okursanız bu garibe. İstanbul sırat olur gönlümde. Vefa dolu yüreklerinize gülümserim belki de İrem bahçelerinden. Sevgiyle..!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
RÜYAM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
RÜYAM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öncelikle bütün şiirleriniz, fondaki müzikler, seçiminiz beni çok duygulandırıyor İyi ki varsınız,, ve iyi ki yazıyorsunuz.
Sevgili Ferdaca, özür dileyerek bir harf hatası gözden kaçmış olabilir diyorum: Maşrapa,mı olacaktı Buradaki kelime, ki çok eski pek te kullanılmayan bir kelime Bilmiyor da olabilirsiniz
"Zümrüt Anka’nın kanatlarından Mükerrem’in paşrapasına kadar
Sonuçta düz yazı değil şiir bu: belki kelime oyunu yaptıysanız özür dilerim sevgiler...
Yetim öksüz sevinçlerim! Harabe türkülerle viraneyim Düşe kalka bir hayat eğreltisinde Mağribe yol alan son parıltının içindeyim… …… Ey bahtsız beklentilerim! Mabedi bedbaht düştüğüm şerhlerim Davacıyım gökyüzünden Davacıyım denizlerden Bana maviyi neden derin gösterdin? ….. Sensizlik sahilinden ufka dalar hislerim Yakamozsuz gecelerde giryân yüklü beklentim Mırıltılı Fatihalarda gözyaşım Hayallerin umağında tesellisiz gizlerim… …. Ey hayat! Rüya içinde rüya hayal içinde heva Dökül ağıtlarımdan Seherin zikrinden yüksel semaya… …. Açık bir kapı bıraktım yarına (ferda’ya) Bir fatiha bir selâm Karanlıktan yol olsun aydınlığa…
Bu şiir şiirinizden esinlenerek döküldü kaleme. izniniz olursa yayınlayacağım...
Bir şiire ilham olmak ne güzel.. Başlık adım olunca daha güzel tabi, çok teşekkür ederim şiirli yorumunuza dost yüreğinize sağlık hocam..
Şiirlerimden ilham alarak benim bildiğim sanırım 18 şair arkadaşım şiir yazdı:) bayraklı resimlerimden bir kaç tane de benden izin alarak resim eklediler şiirlerine. Ahmet kara hocam da bütün şiir başlıklarımdan bir güzel şiir çıkarmıştı. Onu Sevinç Hanım seslendirdi.
https://www.youtube.com/watch?v=dLQ4a5-aj-E&t=34s
Hepiniz baş tacısınız güzel dostlarım. Sohbetim kapalıdır ama hepinizi o kadar iyi tanıyorum ki.. Çok sağ olun Emeklerinize yüreklerinize sağlık.
Günümün şiiri sayıyorum bu şiiri. Bir başka şiiri seçtim onu seçmemdeki gaye bambaşka anlatamam buradan size. Bu şiire asıl yorumu daha sonra yapacağım nasipse. Zira çok sevdim bu şiiri. Alelade bir kaç kelimeyle nakşedemem hislerimi...
Sevgili Ferdaca, özür dileyerek bir harf hatası gözden kaçmış olabilir diyorum: Maşrapa,mı olacaktı Buradaki kelime, ki çok eski pek te kullanılmayan bir kelime Bilmiyor da olabilirsiniz
"Zümrüt Anka’nın kanatlarından
Mükerrem’in paşrapasına kadar
Sonuçta düz yazı değil şiir bu: belki kelime oyunu yaptıysanız özür dilerim sevgiler...