Bu vatan, toprağın kara bağrında Sıradağlar gibi duranlarındır; Bir tarih boyunca, onun uğrunda Kendini tarihe verenlerindir... Orhan Şaik Gökyay
Şimdi tarihte kaldı anlattığın o vatan Sahibidir vatanın üç beş kuruşa satan…. Afet Kırat
Bu vatan ölülerden alınan oylar ile Meclisin kapısından bakıp da kaçanındır İçki masalarında oturup maaile Dansözün tepesinden parayı saçanındır Bu vatan toprak için can verenin değildir Ekin ekip sonunda dert derenin değildir.
Bu vatan çıkar için ticarete atılıp Halkını düşünmeden bozuk mal satanındır Babasının gücüyle mavi tura katılıp El tarlada yanarken yan gelip yatanındır. Bu vatan bayrak için kan dökenin değildir Patates tarlasından gam sökenin değildir.
Bu vatan kaçak yoldan kar sağlayıp silaha Canice tuzak kurup askere sıkanındır Çoluk çocuk demeden erdirmeden sabaha Paramparça ederek yuvalar yıkanındır. Bu vatanekmek için çalışanın değildir Yokluğa sefilliğe alışanın değildir.
Bu vatan gün gelince çürük raporu alıp Askerlikten sıyrılıp damat olanlarındır Millete acımadan bilmeden günah ayıp Bankada kasaları küpü dolanlarındır Bu vatan ışığını söndürenin değildir, Al bayrağa sarılı döndürenin değildir.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KİMİN DEĞİL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KİMİN DEĞİL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu vatan Osmanindi siyonistin değildi, Yıktiler Osmanlıyı dediler atanındır Osmani satanlar hep gavurlara eğildi, Diyorlar ki bu vatan put dikip tapanındır Bu Vatan çapulcular soysuzların değildir Yüz yıldır talan eden hırsızların değildir -öğreten.
Daha ne yazılabilir ki ? Doğruları dosdoğru söyleyen harikulâde yazılmış müstesna bir şiirdi kutluyorum tebrikler. Kaleminize ve yüreğinize sağlık diliyorum. Sonsuz selâm ve saygılarımla.
Çok güzel bir eserinizi daha okudum sayfanızda anlamlı akıcı ve duygu geçişleri düzenli mısralar arsında ki bağlantılar iyi çok beğendim yüreğine sağlık her zaman sayfanızda böyle güzel eserler görmek dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun selam ve sevgilerimle kalın sağlıcakla toplumsal şiirini ve duyarlı yüreğini kutluyorum gerçekleri haykırmaya devam
Midayet Kara tarafından 3/7/2021 11:43:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bu vatan; omurgasız böceklere yel verip, Dost bileni uykuda sokan çıyanlarındır Saltanat kurmak için eşkıyaya el verip, Perdenin arkasından cana kıyanlarındır At b.kundan arpayı yiyenlerin değildir Ölüp, "Vatan Sağolsun" diyenlerin değildir!
Çok ince yerimden geldi ablam. kendimi tutamadım, müsaadenle. Dilerim, kısa zamanda sağlığına kavuşur, eşsiz, güçlü kaleminle bizlere ışık olmaya devam edersin.
İlk karşı çıktığım birilerinin" Vatan elden gidiyor" sözüdür. Vatana bir şey olmaz, olan vatan çocuklarına olur. Vatan bizimse nimeti de bizim olmalı. Nimet derken Orhan Veli çağrışımıyla araba farları bedava, vitrinlere bakmak bedavayı kastetmiyorum. Yöneticilerin iki seçeneği var ya vatandaşın kanını emen bu vatanın gerçek sahibi biziz diyenleri dozer gibi kaldırıp dereleri dolduracak ya da kendinin de onlara eklemleyecek. Bugün olan eklemlenme işi. Vatana hizmet hizmetkarlık olsaydı, fedakarlık olsaydı mevcut yöneticiler feda edeceklerini çoktan eder ve onurlarıyla koltuklarından, makamlarından servetlerinden vaz geçerlerdi. Yazdıkça yazdırıyor . Dilinize sağlık.
Bu vatan kaçak yoldan kar sağlayıp silaha Canice tuzak kurup askere sıkanındır Çoluk çocuk demeden erdirmeden sabaha Paramparça ederek yuvalar yıkanındır. Bu vatan ekmek için çalışanın değildir Yokluğa sefilliğe alışanın değildir.
Bu vatan gün gelince çürük raporu alıp Askerlikten sıyrılıp damat olanlarındır Millete acımadan bilmeden günah ayıp Bankada kasaları küpü dolanlarındır Bu vatan ışığını söndürenin değildir, Al bayrağa sarılı döndürenin değildir. ....... Öylesine anlamlı dizelerdi ki etkilenmemek elde değil. Umarım bu güzel vatanı babalarının mirası zannedip talan edenlerin, halkına zulmedip vatanseverlik taslayanların da ders alacağı bir eser oldun. Selam ve saygılarımla kalın.
Duyarlı yüreğinize sağlık Afet hanım tebrikler.