Varoluş bestesinde sezgilerin can suyu, Ebru desen düşlerden süzülen umutlardı; Nice bin ışık yıllık ezgilere tan boyu, Eş anlamlı bir güfte gözlerdim uzaklardan, Aşka destan umardım, tozpembe şafaklardan...
Yıldızlar bir amaçtı, kayan, erilemeyen; Gönlüme nice tuzak kuran toy emellerim, Hep boşluğa çıkardı gözle görülemeyen; Henüz çiçeğe durdu diye gonca güllerim, Avuturdum kendimi son bir adım ilerde, Gökten ilham toplardım, sözün bittiği yerde...
O yer, nerde sorsalar, "bilen konuşmaz" derdim; Ezberlenmiş bu cevap, kutsanmış hiçliğimdi; El yordamıyla bulur, kolayca kaybederdim; Dışımda olup biten uğruna zamanımı Verdiğim yetmez gibi, kendimle harp ederdim.
Yalancı içe bakış, zanlar ve kuruntular, Şartlanmış tepkilerle sonu belli kavrayış; "İşte ben buyum" demek, sahnedeki arayış Ve hangi dalı tutsan başkasına yarayış; Beylik öykünmelerle yabancıya özdeşlik, Sanallığın bedeli, bitiveren kardeşlik...
Nerde kâdim arkadaş ?..! Yalnızlık, bir çağlayan, Dökülürdü yarlardan pişman hıçkırıklarla; Gözyaşından nasipsiz içimdeki ağlayan, Vururdu yerden yere aynamı kırıklarla; Dağılırdım umarsız, siretim bin köşede, Gören sanırdı "ne gam"’, suretimiz neşede.
Kıyâmet mi kopardı, içim, dışım bir olsa ?! Benliğimi kimlerden ve niçin saklıyordum ?! Gündemin kırbasından içtiğim zehir olsa, Tenezzüldür diyerek, kendimi aklıyordum; "Yiğitlik bende kalsın" kaygısıyla süründüm, Gayrımı suçlamanın örtüsüne büründüm...
Bu yansı düzeneği, gerçeği perdeledi, Ömür bulmacasında çözümü erteledi; Oyun içinde oyun, önceliği anladım, Dikit olmanın yolu, sarkıtlardan damladım.
İlk yere düşüşümdü, çıkan ses ne der dinle: — Ayağa kalkmak için ruhundan yardım ünle! En başı berkitmeli, arayışın yolunu; Anılar, vesveseler, ahtapot ön-yargılar, Elin uzatmaya gör, bırakmazlar kolunu!
— Senden seni çalana, uğrulara yüz verme! Derdini çoğaltana, gayrılara yüz verme!
— Yolculuk senden sana, kır nefsin kösteğini !.. Özün özüne yetiş, sağla kalp desteğini !..
— O dem ulaşacaksın varlığının tadına; O dem insan olmak var, gerçek aşkın adına!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SARKITLARDAN DAMLAMAK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SARKITLARDAN DAMLAMAK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili dost kalemler, eskiler, söyleyene değil söyletene bak demişler... sizlerden aldıklarımla sizlerle hemhal olmak benim için büyük bir onur. Saygılarımla.
YUSUF BİLGE tarafından 8/2/2008 11:13:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu yansı düzeneği, gerçeği perdeledi, Ömür bulmacasında çözümü erteledi; Oyun içinde oyun, önceliği anladım, Dikit olmanın yolu, sarkıtlardan damladım...
İlk yere düşüşümdü, çıkan ses ne der dinle: — Ayağa kalkmak için ruhundan yardım ünle! En başı berkitmeli, arayışın yolunu; Anılar, vesveseler, ahtapot ön-yargılar, Elin uzatmaya gör, bırakmazlar kolunu!
— Senden seni çalana, uğrulara yüz verme (!) , Derdini çoğaltana, gayrılara yüz verme!
— Yolculuk senden sana, kır nefsin kösteğini (!) , Özün özüne yetiş, sağla kalp desteğini!
— O dem ulaşacaksın varlığının tadına, O dem insan olmak var, gerçek aşkın adına! KUTLUYORUM..
BİLGE' ce dağıtmışsın Kıssadan Hisseleri Ben payıma düşeni alıyorum ARKADAŞ Hataya düşüyoruz bilerek bilmeyerek Bu şiir cümlemize, kurşun geçirmez yelek.
İlk yere düşüşümdü, çıkan ses ne der dinle: — Ayağa kalkmak için ruhundan yardım ünle! En başı berkitmeli, arayışın yolunu; Anılar, vesveseler, ahtapot ön-yargılar, Elin uzatmaya gör, bırakmazlar kolunu!
— Senden seni çalana, uğrulara yüz verme (!) , Derdini çoğaltana, gayrılara yüz verme!
— Yolculuk senden sana, kır nefsin kösteğini (!) , Özün özüne yetiş, sağla kalp desteğini!
— O dem ulaşacaksın varlığının tadına, O dem insan olmak var, gerçek aşkın adına!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, baştan sona mükemmel bir şiirdi... yürekten kutlarım üstat... selam ve hürmetler.....
Kıyâmet mi kopardı, içim, dışım bir olsa? Benliğimi kimlerden ve niçin saklıyordum? Gündemin kırbasından içtiğim zehir olsa, Tenezzüldür diyerek, kendimi aklıyordum; ’ Yiğitlik bende kalsın ’ kaygısıyla süründüm, Gayrımı suçlamanın örtüsüne büründüm...
gönül tüm şiiri sığdırmak isterdi yoruma ama bu satırları sadece sembolik olarak aldım, zira bütünüyle emek ürünü bu güzel dizeleri kutlamak bir boyun borcudur ...eksik olmayın
YUSUF BİLGE tarafından 8/2/2008 11:00:37 PM zamanında düzenlenmiştir.